Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

testen trænings metode?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

hej

har lige fået en tanke/spørgsmål og vil lige dele det med jer.

tænkte på, hvis nu man tog en pause efter hver gentagelse på ca. 3 sek, hvor man altså ligger vægten fra sig, ville man så være i stand til at tage flere kilo i en øvelse og dermed forbedre træningen, eller ville den ligge pause ødelægge træningen, altså med henblik på at blive stærkere og / størrer?

lad os tage bænkpres som eksempel, normalt tager man vægten op laver man fx 8 gentagelser og ligger vægten fra sig igen, lad os sige vi her tager 70 kg 8repx3sæt
min idé/ tanke;
jeg starter med at tage vægten op, så laver jeg en gentagelse og derefter ligge jeg vægten på plads, hvorefter jeg genoptager "sættet" med det samme, altså tager jeg vægten op igen og laver næste gentagelse hvor jeg så igen tager det lille break i sættet og kører videre. ville den lille pause så gører at man kan tage 80 kg 8 repx3sæt... or what.

er jeg helt ude og skide med tanken her eller er det værd at prøve over en længere periode. skal siges at jeg endnu ikke har prøvet en eneste sæt med den metode, men det er blot en pludselig idé.

er der nogle der har hørt om den "trænings art". og om den virker ligesom alle mulige andre trænings programmer?

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

med bænkpres som eksempel vil det nok være hårdere at racke og unracke for kun 3 sekunders pause. i andre øvelser og/eller med en længere pause kan det sagtens lade sig gøre.

spørgsmålet er hvad målet med træningen er. pause mellem reps vil sandsynligvis øge din maximale styrke mere end ingen pause pga. den højere intensitet. men du vil sandsynligvis ikke hypertrofere lige så meget.

det der kommer tættest på din idé er nok thomas jagds alternativ hypertrofi træning (som jeg i øvrigt kører lige nu). der laver man singles med 30 sekunders pause imellem. du kan læse om det her http://www.(link slettet).dk/article.php?id=7&Alternativ_Hypertrofi-traening
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster