Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69548 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

The Downfall of bodybuilding

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Jeg faldt over denne video: http://www.youtube.com/watch?v=QGOo56IpSEY

Bob Paris der snakker om hvordan han ser fremtiden for Pro BB pga. det han mener er et misbrug af anabole steroider o.l. Jeg kan godt følge hans tankegang. Oplever selv tit hvordan folk kigger forfærdet på mig når jeg siger, at jeg "bodybuilder" (måske nærmere hobbybuilder). På den anden side så er det vel også lidt dobbeltmoralsk at han siger, at han er imod brugen af steroider, men selv indrømmer at han har brugt dem, selvfølgelig kun fordi han ellers ikke kunne deltage i konkurrencer :whistle:
Og måske er der ikke så mange almindelige mennesker der har lyst til at ligne Ronnie, men bodybuilding er jo en langt mere indbringende i dag end den gang pga. supps osv.

Hvad er jeres syn på "The Downfall of Bodybuilding"? Og er I enige i Bob Paris' holdinger?

Her er en tråd fra BB.com om netop dette emne: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=2763891&page=1
Brugeravatar

Reputation point: 2

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg må sige jeg er ganske enig i hans betragtning, og jeg mener at emnet stadig er meget tabu-belagt. Dog er det også en relevant tilføjelse at fitnesscentrene aldrig har været flere end de er i dag. Der har aldrig været så mange mennesker som træner med vægte som der er i dag, men betragtningen som oldschool bodybuilder er nok bare stadig i en sort grøft.
Jeg tror blandt andet det er derfor at IFBB og alle de andre forbund alle tilføjer fitness konkurrencer af forskellig kaliber hele tiden. Det holder konkurrence segmentet i live, på et plan der kan være ganske doping frit, hvis man ønsker det og efterlever det.

Det er jo en ekstremt stor industri i dag, producenter af kosttilskud har aldrig været flere, der er hele tiden nye udbydere af tøj og forskelligt udstyr. Så tror at associationen med fitness i stedet har været en positiv drejning, og folks stigende behov for selverkendelse og ekstreme forfængelighed har gjort at sporten er i live i dag i flere udgaver end nogensinde før.
Life is what YOU make IT
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Højbjerg

Træner her: Fitness World Viby

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Doping