Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 744
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 742

Følg bodybuilding.dk på

Træk til bryst = hurtighed?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB.dk, :wink:
Jeg læste her i går, at øvelsen "træk til bryst" skulle øge din trækkekraft, som betyder at du bliver hurtigere, da du kan trække mere med dine arme under løb og afsæt? Er der nogle som kan skrive under på, at det er rigtigt.. fordi det ville være en fantastisk øvelse at tilføje til mit program, da målet er styrke samt hurtighed.

Jeg læste det i et anerkendt løbeblad, kan ikke lige huske navnet, men artiklen hed "10 øvelser, som gør dig til en bedre løber".. der blev blandt andet nævnt dødløft, squat, bænk osv. så mon ikke de ved hvad de snakker om?

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er ikke sikker på at det vil gøre den store forskel på dit løb.. ..men en overall bedre (og stærkere) fysik skulle bestemt ikke skade noget :)
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Folk med en god relativ kropsstyrke (folk der kan hoppe højt, langt, løfte sig selv mange gange osv), har en tendens til at være hurtigere atleter.. Men der skal selvfølgelig være en sammenhæng.. Bare fordi en AF atlet kan tage mange chinups, betyder det ikke, at han kan hoppe højt og/eller langt...

Der er tusindvis af andre faktorer du bør fokusere på, hvis dit mål er at blive hurtigere..
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

the-QB skrev:Folk med en god relativ kropsstyrke (folk der kan hoppe højt, langt, løfte sig selv mange gange osv), har en tendens til at være hurtigere atleter.. Men der skal selvfølgelig være en sammenhæng.. Bare fordi en AF atlet kan tage mange chinups, betyder det ikke, at han kan hoppe højt og/eller langt...

Der er tusindvis af andre faktorer du bør fokusere på, hvis dit mål er at blive hurtigere..

Jeg er lille (171cm), men jeg hopper både højt og langt. Jeg er rigtig hurtig i forvejen, jeg har tynde, men markeret lår, men når man er fodboldspiller vil man altid gerne være hurtigere. Jeg tror jeg løber en 60m. på 8.50, men det er helt sikkert min acceleration som trækker ned i det samlede.. Starte op på dette fullbody i næste uge, jeg har ikke trænet de sidste 4 uger som planlagt, da jeg har siddet ude med en forstuvet ankel.. men jeg håber på, at vende stærkt tilbage.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Jamen er det ikke derfor at kondiløbere styrketræner.. fordi de benytter armene til at hive kroppen frem.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Logbog: Ingen logbog

Saywhat skrev:Jamen er det ikke derfor at kondiløbere styrketræner.. fordi de benytter armene til at hive kroppen frem.

Nej... De styrketræner for at gøre deres ben stærkere, så de kan få et bedre afsæt.. Desuden er "kondiløbere" et meget vidt begreb, og tror ikke, at 1500m+ løbere, gør sig SÅ meget i styrketræning :)

[quote]Jeg er lille (171cm), men jeg hopper både højt og langt. Jeg er rigtig hurtig i forvejen, jeg har tynde, men markeret lår, men når man er fodboldspiller vil man altid gerne være hurtigere. Jeg tror jeg løber en 60m. på 8.50, men det er helt sikkert min acceleration som trækker ned i det samlede.. Starte op på dette fullbody i næste uge, jeg har ikke trænet de sidste 4 uger som planlagt, da jeg har siddet ude med en forstuvet ankel.. men jeg håber på, at vende stærkt tilbage.[/b]

fokuser på squat, en bagkæde øvelse som Rumænsk Dødløft/Goodmornings/backraises, og måske en unilateral øvelse som bulgarian split squat, lunges variationer, stepups, etc., og så vil du være dækket godt ind :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Saywhat skrev:Jamen er det ikke derfor at kondiløbere styrketræner.. fordi de benytter armene til at hive kroppen frem.

Det er en myte, der er blevet afbekræfter af Mr.Science.
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Hvis man ser på mændende til fx. OL der løber 60, 100 meter eller lign. har de ofte en rimelig stor muskelmasse. Og hvis man så ser på dem der løber længere fx. 5000, eller 10000 meter er de ofte meget spinkle og har ikke stor muskelmasse.
Så det om man skal styrketræne for at få eksplosivitet eller udholdenhed kommer meget an på hvor langt man skal løbe :wink: ..
Mål som skal nåes før 2010
Squat:
170 kg.
Bænkpres:
105 kg.
Dødløft:
160 kg.
Tilsammen før 2010: 435 kg.

Geografisk sted: Tønder

Styrkeliste