Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 763
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 760

Følg bodybuilding.dk på

Træne mave på hviledage?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Jeg kører i øjeblikket 3-split program således:

1 dag: Bryst, skulder, triceps
2 dag: Ryg, biceps, mave
3 dag: Ben
4 dag: Hviledag

Og forfra igen.

På 2. dagen hvor jeg træner mave til sidst, er jeg dog ofte ret udkørt og har ikke meget energi tilbage, efter at have trænet ryg og biceps. Det resultere i en mindre motiveret og ikke optimal mave træning.
Mit spørgsmål er så, kan jeg med fordel træne mave på hviledagen? Eller vil det blive en ulempe, i form af at min krop ikke restituere nok?
Vil også meget gerne, høre jeres mening omkring andre fordele - ulemper ved det!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville nøjes med at træne maven som alle andre muskelgrupper.
Du behøver ikke engang at træne den direkte, hvis dit program er i orden, og indeholder godt med dødløft.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life"
Brugeravatar

Reputation point: 155

Logbog: Vis logbog

Fyrkat >> Du modsiger lidt dig selv ved at skrive, at han bør træne maven ligesom alle andre muskelgrupper, men så konstaterer, at man alligevel ikke behøver at træne den direkte. Er man seriøs, bør man absolut træne sin mave direkte - ligesom ens arme, lænd og lægge, som er andre muskelgrupper, der i visse fullbody-kredse nedprioteres. Der findes utallige af eksempler på folk, der absolut har svært ved at få deres abs "on" under tunge squat og dødløft og generelt er ret slappe i deres mave (og lænd!), selvom de godt kan trække en del kg. En seriøs mavetræning vil kunne forbedre deres løft, både i styrke og stabilitet. Det kan i øvrigt også gælde skulderposition.

OP >> Jeg vil træne min mave på ben-dagen. Ydermere bør du overveje, om du måske skulle skære nok på volumen visse andre steder, hvis du virkelig gerne vil prioritere mavetræning. Fx ved at skære et par sæt eller en øvelse et sted. Ellers kan du rykke mavetræningen længere frem i dit split. Sådan helt generelt kan du prøve at have en shake med protein og kulhydrater med, hvis det er et generelt problem, at du går død under træning, og du har kalorier til det, og måske ikke har mulighed for at optimere dit måltid inden træning.
Brugeravatar

Reputation point: 455

Hvis du træner mave på en hviledag, er det jo ikke en hviledag alligevel?.
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster