Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

Træning af det mediale skulderhoved uden belastning på RM

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg døjer en del med min RM, det er herre øv. Tror måske det har lidt med at gøre at dengang jeg ikke vidste så meget om BB der fik jeg afvide at det jeg kune mærke i min skulder nok bare var syre, så jeg bed smerten i mig og trænede videre. De øvelser som virkelig kan gøre ondt på mig er side laterals og upright rows. Det er som om bænkpres, military og incline dumbell ikke er så slemt for mig mere. Jeg har i ca. 2 måneder trænet RM men synes ikke rigtig det har hjulpet så fandens meget, i hvertfald ikke når jeg træner det mediale skulderhoved direkte. Findes der ikke en god øvelse til det mediale skulderhoved som ikke burde belaste RM så meget for det er vel ikke rigtig nok kun at køre military, den rammer ikke så meget, vel? Jeg tænkte jeg næste gang vil prøve den øvelse hvor man tager en vægtskive og holder den i næsten stive arme og så kører den op og ned foran sig, så må vi se om jeg kan holde til det.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jo, det er nok kun at køre military...

Front raises er mere en allover front del og trap øvelse end det er for den mediale delt
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg synes bare ofte jeg høre det er en rigtig god ting at have side laterals i sit program, men det er måske ikke så nødvendigt? Så består min BST dag faktisk kun af bænkpres, incline dumbell, military og så triceps (CC bænk eller skull crusher og dips)...det er vel nærmest for lidt øvelser til at udgøre en BST dag...det er kun 3 øvelser hvor kun den ene er "direkte" en skulderøvelse.
Brugeravatar

Styrkeliste

der er så mange ting det er godt at have med i sit program, men der er jo ikke plads til det hele... Du kunne jo indføre rear laterals og nogle Rotator cuff øvelser.... infraspinatus er jo også en synlig muskel...Og glem ideen om direkte skulderøvelser... Man kan sagtens få store skuldre af bænkpres.. Ikke dermed sagt at det nødvendigvis er nok, men isolationsideen duer bare ikke, da der er så stort overlap mellem musklerne...
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg prøvede lige rear laterals idag og det er fuldstændig udelukket, kunne jeg mærke. Det der er lidt mærkeligt er at det ikke er hver træning RM laver vrøvl, nogengange kommer det efter den første øvelse som er bænkpres, nogengange kommer det først 3 øvelser længere fremme i programmet ved military og nogengange kan jeg køre et helt program igennem uden problemer. Ofte kan det hjælpe på mig hvis jeg starter med bænk og så incline og så i stedet for at sprænge dirkete til military og side laterals så lige tage lidt mave for at give RM lidt ro. Det er et irriterende problem at have. Jeg laver 3 forskellige RM øvelser og det må jeg vel bare fortsætte med og håbe det en dag fuldstændig holder op. Og så må jeg jo holde op med en øvelse så snart jeg mærker en snert af smerte i RM, tror det er det bedste.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det eneste du kan gøre er at fortsætte som du gør. Træn udenom, og undgå smerte så vidt muligt. Og fortsæt med dine RM øvelser.

Jeg ved dog godt hvor irriterende det kan være. Jeg har det samme problem med højre skulder. Det er dog efter symptomerne at dømme ikke RM som er problemet. Tror der er tale om bicipital tendinitis. Det er inflammation af den bicepssene som krydser skulderleddet. Det bluser også op, når workloaden på skuldrene bliver for stor.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Jeg fortsætter bare som nu så og undgår smerte, mon ikke det bliver bedre med tiden. Det er bare så træls at det er sådan noget der skal bremse ens træning, men det ved du nok også alt om så med det problem du har. Men at undgå smerte og fortsætte med RM øvelserne er nok det jeg skal gå op i for tiden, så må vi se hvordan det går.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster