Bruger login







Ugen der gik, uge 7, 2019
Podcast og flad mave!

Tilbudsguide, uge 8, 2019
Pålæg, kylling og kalkun!

Tilbudsguide, uge 7, 2019
Juice, kaffe og oksekød!

Ugen der gik, uge 5, 2019
Sunde shakes og fedttab!


Statistik

Vi har 55368 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Kostplansmail11

Vores medlemmer har i alt skrevet 2025146 indlæg i 86412 emner

15 nye indlæg i dag


Online
I alt: 610
Medlemmer: 13
Skjulte: 1
Gæster: 596

Følg bodybuilding.dk på

Træning med APT

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej alle

Jeg har et spørgsmål vedrørende træning og Anterior Pelvic Tilt, da jeg døjer med dette.

Hvordan vil i anbefale et træningsprogram skal se ud, for at komme det til livs?


Lige for tiden er jeg gået væk fra 2-split for at gå til fullbody træning, da jeg tænker det er bedre at starte stille op igen.

Jeg har ikke selv den helt store forstand på det, men jeg har lavet nogle småændringer ved et FB program som jeg godt kunne tænke mig at få et kig på:

Opvarm 5min roning
Udstræk - Især høftebøjer, samt dyb squat for udstræk af lænd er i fokus.

Benpres 3x 8-10
Bænk 3x 10-12
Lunges 3x 10-12
Lat pull 3x 10-12
Glute bridge 3x10-12
Hyperextensions 3x10-12
Core træning - Her skifter jeg mellem planke samt, benløft med bøjede ben for at skåne lænden.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



hvor er squat og dødløft? ;)
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville fjerne hyperextensions og benpres, og indføre noget med større bevægeudslag til baglår og baller. Gerne noget andet end leg curls.
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 738
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 235.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



DClaville skrev:hvor er squat og dødløft? ;)


Jeg har hovedsageligt fjernet dødløft da jeg har læst mig frem til, at det ikke er så godt at køre øvelsen hvis man er for stram i lænden, og har for svage baller/baglår. Kunne mærke da jeg kørte sumo dødløft, at jeg føltes endnu strammere i lænden efter jeg havde gennemført øvelsen. Og det føltes ikke helt rigtigt
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Beingofglass skrev:Jeg ville fjerne hyperextensions og benpres, og indføre noget med større bevægeudslag til baglår og baller. Gerne noget andet end leg curls.


Hvorfor foreslår du at fjerne hyper?

Jeg kom i tanke om at jeg faktisk kørte Hacksquats sidst jeg trænede, så den kunne erstatte benpres?
Hvad med at indføre split squat som en ekstra øvelse, eller er det fint med glute bridge?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jherting skrev:
DClaville skrev:hvor er squat og dødløft? ;)


Jeg har hovedsageligt fjernet dødløft da jeg har læst mig frem til, at det ikke er så godt at køre øvelsen hvis man er for stram i lænden, og har for svage baller/baglår. Kunne mærke da jeg kørte sumo dødløft, at jeg føltes endnu strammere i lænden efter jeg havde gennemført øvelsen. Og det føltes ikke helt rigtigt


du afhjælper aldrig dit problem uden at udføre de øvelser. de skal selvfølgelig udføres ordenligt og med stille og rolig øget vægt. hyperextensions er lort i forhold til dødløft. de store fler leds øvelser han snakker om er squat og dødløft.
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster