Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 68030 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049963 indlæg i 100472 emner
0 nye indlæg i dag
Pind skrev:Du skulle hellere tænke i march, svømning, orienteringsløb og så bruge styrketræningen som et supplement til dette.
hundredpushups.com tilgangen er i hvert fald en god måde at planlægge på at fejle.
Pind skrev:Fordi det er en lorte gimmick.
Et normalt fullbody eller 2-split, alt efter hvad der passer ind i dine tidsplaner, er langt bedre og virker. Du skal ikke på magisk vis lave om på din styrketræning bare fordi du vil søge jægerkorpset.
Hvis du har styr på marchtræning, o-løb og svømning, så er du fint dækket ind med førnævnte.
Pind skrev:Det er netop derfor du skal fokusere primært på march, o-løb og svømning. Det er det der kommer meget af. Ikke milliarder af push-ups, pull-ups eller hvad du nu kan finde på af underlige ting.
For at gennemgå Forkurset, så gælder det for det første der er styrker inden for de tre tidligere nævnte discipliner, samt en vis form for grundstyrke det bedst opnås igennem et solidt program der fokusere netop på det.
Pind skrev:Jamen så synes jeg du skal hoppe på hundredpushups.com programmet.
Mikael skrev:http://www.thomasrathsack.dk/bliv-jaeger.html
alle niveauer fra ikke trænede til trænede.
enjoy
Altmann skrev:Paul Wade har skrevet en bog der hedder Convict Conditioning. Som gennemgår de 6 øvelser, han mener, vil gøre dig stærkest via kropsvægttræning. Han har så 10 trin til at opnå det "ultimative" indenfor hver øvelse. F.eks. er det ultimative indenfor push ups - one handed push ups.
Jeg synes helt sikkert det er en god bog indenfor kropsvægttræning.
Men så længe du gennemføre et program med styrketræning, konditionstræning, god kost og core træning, burde du accelere dine evner bedst muligt.
Et forslag kunne være og smide noget kettlebell træning ind, hvis du vel og mærke kender til det. Ellers tager det lidt tid og få teknikken rigtig ned, syntes jeg. Det er rigtig godt for din eksplosivitet og udholdenhed, hvilket må være nogle af dine primære mål.
stenb skrev:Pind skrev:Jamen så synes jeg du skal hoppe på hundredpushups.com programmet.
Fed nok kommentar egentlig, tak for hjælpen bro
Pind skrev:stenb skrev:Pind skrev:Jamen så synes jeg du skal hoppe på hundredpushups.com programmet.
Fed nok kommentar egentlig, tak for hjælpen bro
Dude c'mon.. Du kan sku da ikke bebrejde mig for mit svar.
Jeg har fortalt dig hvordan jeg ser det planlagt. Har efterhånden været i Forsvaret i 7 år nu, og har haft masser af kollegaer der har været til optagelse eller gennemført PTR kurset. Når du så ikke gider lytte, så ser jeg ingen grund til at blive ved med at overbevise dig.
IbZor skrev:Som pind er inde på vil jeg fokusere på March, O-løb og svømning, dernæst løb, og styrke.
Under din styrketræning vil jeg fokusere på basisøvelser, og tage inspiration fra Forsvarets tests, og coretræning.
Hvis du gerne vil være god til kropsvægt øvelser, vil jeg hellere foreslå, at du træner bronze/sølv/guld cirkel, da det jo også er en del af optagelses prøverne. Og så kan du jo evt. kører cirklerne, i umiddelbart sammenhæng med dit løb.
stenb skrev:jeg vil ikke "nøjes" - jeg vil træne specifikt mod det her mål. Derfor bliver dine svar knapt så relevante for mig, og din sarkasme er ligeså bare irriterende.
8800 skrev:Militæret er voldsomt glade for CF principper. Kunne være en ide at arbejde lidt derhen af.
Træner du også skydning?
Opret en log - kunne være spændende at følge din vej mod jægerne.
Masser af held og lykke herfra.
Pind skrev:stenb skrev:jeg vil ikke "nøjes" - jeg vil træne specifikt mod det her mål. Derfor bliver dine svar knapt så relevante for mig, og din sarkasme er ligeså bare irriterende.
Så er det fordi du ikke læser det jeg skriver eller ikke synes om de svar jeg giver dig.
Hvor er det du har fået idéen om at du bliver udsat for en masse strækkere og kropshævninger mv. af den anden verden?
IbZor skrev:Du ved hvad du skal være god til, så det er jo bare de ting du skal træne, og ikke en masse tilfældige øvelser, som ingen relevans har for JGK.
stenb skrev:Strækkere er jo et standard form for "afstraffelse" alle steder i militæret, og så er de også med cirkelen. Det samme med kropshævningerne, det er ikke fordi jeg tror man skal gå og lave kropshævninger i tide og utide derinde, men bare det at de er med i cirkelen gør at jeg vil være 120% sikker på at jeg kan klare den med et betydeligt risikotillæg. Altså selvom jeg lige har løbet/marcheret/svømmet osv osv, så vil jeg være sikker på at jeg kan klare den med fx dobbelte gentagelser - hvis du forstår
stenb skrev:Ja og der er jeg så i tvivl om hvordan man bedst bliver stærkere i øvelser hvor det handler om udholdenhed, altså hvordan progresserer jeg på den måde, så jeg kan tage flere og flere gentagelser uden at putte ekstra vægt på?eller er det netop måden at gøre det på?
Pind skrev:stenb skrev:Strækkere er jo et standard form for "afstraffelse" alle steder i militæret, og så er de også med cirkelen. Det samme med kropshævningerne, det er ikke fordi jeg tror man skal gå og lave kropshævninger i tide og utide derinde, men bare det at de er med i cirkelen gør at jeg vil være 120% sikker på at jeg kan klare den med et betydeligt risikotillæg. Altså selvom jeg lige har løbet/marcheret/svømmet osv osv, så vil jeg være sikker på at jeg kan klare den med fx dobbelte gentagelser - hvis du forstår
Mig bekendt bruges bonze cirklen ikke rigtigt længere, andet end til optagelsen til FRK og til Protection Team, hvis det kommer igen.
Forsvaret har for noget tid tilbage overgået til en styrketest bestående af 5 øvelser samt løb og/eller en coretest bestående af 8 øvelser og løb.
Coretesten finder du her: http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddanne ... soldat.pdf
Styrketesten finder du her: http://forsvaret.dk/HO/KvindeligeOffice ... 20Test.pdf
Det er de stopprøver der bliver lavet sammen med march, o-løb og svømning.stenb skrev:Ja og der er jeg så i tvivl om hvordan man bedst bliver stærkere i øvelser hvor det handler om udholdenhed, altså hvordan progresserer jeg på den måde, så jeg kan tage flere og flere gentagelser uden at putte ekstra vægt på?eller er det netop måden at gøre det på?
At lave samme type arbejde evt. planks med mere vægt på i samme tid er lig med progression. Det giver vel sig selv at hvis du skal kunne tage 10 krophævninger med 10kg, eller uden vægt for den sags skyld, så vil det være piece of cake at gøre hvis du kan lave det med 20 kg.
Kocemba skrev:Find ud af præcis hvad optagelsesprøverne går ud på og træn målrettet mod dem. Hvis du kender dem 100% så er der intet problem. Se på hvad som kræves og tag det skridt for skridt.
Ellers har The Thinker (powerdevelopment.inc) udformet en DVD med henblik på folk i militæret. Hvis du er seriøs omkring det, så få fat i den og kontakt ham evt.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster