Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1190
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1188

Følg bodybuilding.dk på

Træning to gange om ugen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle sammen! Jeg træner det klassiske SL 5x5, men kunne vildt godt tænke mig at blive bedre til andet sport. Specielt træne op til en 1 km stafet og en ro-dyst, som hvert år afholdes på min skole! Men kan man mixe squat 3x ugentligt og løbetræning? Har i nogle gode forslag? Mit skema:

tirsdag : gymnastik
onsdag : svømning
lørdag/søndag (kan selv vælge) : roning

Hvordan ville inkorporere styrketræning og evt. sprint og løb. Jeg tænker at det vil være nemmest med kun styrke 2 gange om ugen?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Variation er både sundt og sjovt, men hvis du træner styrke, løb,sprint, roning,svømning og gymnastik på samme tid, vil det med sikkerhed gå ud over din fremgang i de enkelte ting.

Der er selvfølgelig en del synergi mellem de forskellige ting, og man kan vænne sig til meget træning over tid. Personligt vil jeg gå efter mindst 3 ugentlige træninger af det du for alvor ønsker fremgang i. Også selom det betyder du kommer til at tage en svømmetur på en styrketrænings dag, bare læg din maks energi der hvor du vil se mest fremgang, og sørg for kroppen får den næring og restitution den skal bruge.

Reputation point: 5

du kunne evt gå over til en progression i stil med madcow, altså hvor du har en let, medium og tung dag.
madcow er godt nok bygget op omkring ramp-up sæt hvor du slutter med en tung 5'er, men det behøver du jo ikke nødvendigvis at gøre. :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 103.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

Muglebust skrev:Variation er både sundt og sjovt, men hvis du træner styrke, løb,sprint, roning,svømning og gymnastik på samme tid, vil det med sikkerhed gå ud over din fremgang i de enkelte ting.

Der er selvfølgelig en del synergi mellem de forskellige ting, og man kan vænne sig til meget træning over tid. Personligt vil jeg gå efter mindst 3 ugentlige træninger af det du for alvor ønsker fremgang i. Også selom det betyder du kommer til at tage en svømmetur på en styrketrænings dag, bare læg din maks energi der hvor du vil se mest fremgang, og sørg for kroppen får den næring og restitution den skal bruge.

Når du siger det sådan, kan jeg godt se problematikken... Må nok hellere bare prøve mig frem så :)

Steendahl skrev:du kunne evt gå over til en progression i stil med madcow, altså hvor du har en let, medium og tung dag.
madcow er godt nok bygget op omkring ramp-up sæt hvor du slutter med en tung 5'er, men det behøver du jo ikke nødvendigvis at gøre. :)

Det var faktisk en god idé. Mange tak for svar :)

Muglebust skrev:Variation er både sundt og sjovt, men hvis du træner styrke, løb,sprint, roning,svømning og gymnastik på samme tid, vil det med sikkerhed gå ud over din fremgang i de enkelte ting.

Er der ikke netop ekstremt ringe synergi hvis de forskellige ting går ud over hinanden og ikke komplimenterer hinanden?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Ingen logbog

MagDG skrev:

Der er selvfølgelig en del synergi mellem de forskellige ting, og man kan vænne sig til meget træning over tid. Personligt vil jeg gå efter mindst 3 ugentlige træninger af det du for alvor ønsker fremgang i. Også selvom det betyder du kommer til at tage en svømmetur på en styrketrænings dag, bare læg din maks energi der hvor du vil se mest fremgang, og sørg for kroppen får den næring og restitution den skal bruge.

Er der ikke netop ekstremt ringe synergi hvis de forskellige ting går ud over hinanden og ikke komplimenterer hinanden?

Det er ikke så meget et spørgsmål om de går ud over hinanden (så længe vi snakker hobby plan), det er mere et spørgsmål om man ikke får så høj trænings frekvens og intensitet i de enkelte discipliner.

Men jo, specielt styrke træningen skal man passe på, den kan komplementere stort set al sport hvis den udføres på passende måde til pågældende sport, men den kan også gå i vejen, en stor og muskelsvulmende overkrop er ikke meget bevendt hvis man skal løbe, den er bare ekstra vægt der skal slæbes.

Reputation point: 5

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster