Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Træningscyklus- hjælp.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.
Jeg har lige et par spørgsmål vedrørende træningscyklusser.
Jeg træner energisk og mit mål er muskelvækst (body building).

Mine spørgsmål tager udgangspunkt i artiklen:
artikler/bodybuilding/hemmeligheden-bag-traeningscyklusser.html

1. Skal man have en træningscyklus for hver eneste øvelse man laver ? eller holder i fokus på et område af gangen, hvordan gør i?
2. Når en cyklus er endt, holder man en kort pause, ens vægte i den kommende cyklus, skal så fastlægges ud fra ens maks i f.eks 3x8 rep, er dette korrekt forstået?
3. Hvor stor progression (forøgelse af vægt) gør i i jeres cykluser pr uge eller pr træning.?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Tårs

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

jeg bumper lige med her :)

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

1: ikke nødvendigvis. Det vigtigste er de store øvelser. Squat, dødløft, bænk, military, dips, rows. Hvordan du laver progressionen er også lige meget. Jeg kan godt lide at holde det nemt og simpelt. Så for tiden hedder min progression, min bænk ser så sådan her ud på bænk.
5x5@ 97,5
5x5@ 97,5
5x5@ 97,5
5x5@ 100
5x5@ 100
5x5@ 100
5x5@ 102,5
5x5@ 102,5
5x5@ 102,5

programmet er et fullbody der køres 3 gange om ugen. Der stiger jeg så i vægt en gang om ugen.
Dette er den mest simple og nemmeste måde at holde styr på progressionen synes jeg.
Man kan også lave progression ved at stige i reps eller sæt. eller begge dele. Eller ved at holde kortere pauser mellem sæt.

2: I mange af artiklene her på siden anbefales det at man holder en pause efter endt cyklus. Enten en deload eller decon. (google selv forskellen) Der har dog været meget snak det seneste års tid omkring det spild af tid at holde pause for ofte (hver 8. uge fx) og det kan der være noget om. en uge uden træning er jo en uge uden træning.
Så jeg vil som de fleste andre anbefale dig at holde pause når du føler for det. og det er når du begynder at stagnere i vægtene, mangle energi, og generalt føler dig meget udkørt i træningen. Men selv her, kan det være en fordel at tage en deload frem for en decon. Men de er lidt op til en selv.

3: Det afhænger af dine mål. Men lad os sige du kan bænke 100 kg. Så kunne du opbygge en cyklus på en 8 uger hvor du starter på 75kg og slutter på 95kg. Men det afhænger af dine mål, og andre ting.
Men prøv dig lidt frem, med forskellige metoder og programmer. Så får du en bred erfaring og kan bedre tilpasse fremtidige programmer til dine behov.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster