Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1204
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1202

Følg bodybuilding.dk på

Træningscyklusser

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ayjoo :)

Jeg er lige gået igang med mit 2-splits cyklus program. Men nogle spørgsmål ligger og snager bag i hovedet.

1) Hvor godt virker cyklustræning? Jeg ser altid andre bodybuildere gå rundt og tage deres max vægt hele tiden og deres kroppe er sq pænt store så det må da give en god muskelvækst. Er der nogen som har erfaring med begge ting? og kan give deres synspunkt.

2) Jeg ser altid at folk snakker om at man skal tage 5x5 i Dødløft, Squat og Bænkpres og 3x8 i de andre øvelser. Gælder det også hvis man køre cyklus træning? eller skal man starte med høje reps i starten af træningscyklussen?

3) Skal man bulke fra starten af trænings cyklussen? Eller skal man vente nogle uger før man bulker ordenlig igennem (hvis de første uger bare giver fedt på kroppen)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

1) det virker fint, men man kan godt blive en ordentlig kleppert uden. Store bodybuildere tar steroider. Deres eneste træning kan bestå af aggresiv tandbørstning og de vil blive kæmpe store.

2) kommer an på din progressionsform og om du har fokus på styrke eller masse, skriv det ind her

3) Da du selvfølgelig har husket at dekonditionere vil de første uger også skabe muskelvækst, så du bulker fra start af.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Biggalow skrev:1) Hvor godt virker cyklustræning? Jeg ser altid andre bodybuildere gå rundt og tage deres max vægt hele tiden og deres kroppe er sq pænt store så det må da give en god muskelvækst. Er der nogen som har erfaring med begge ting? og kan give deres synspunkt.

Hvis du gerne vil undgå at ramme et træningsplateu så er cyklustræning vejen frem! Det giver motivation når man kan se at man stiger stille og roligt efter hver cyklus.
Er man begynder kan man sagtens køre max på det første halve år med god fremgang, men på et tidspunkt stagnerer fremgangen altså. De store folk du har set køre max på er enten på hormoner eller også har de trænet i 5+år

Biggalow skrev:2) Jeg ser altid at folk snakker om at man skal tage 5x5 i Dødløft, Squat og Bænkpres og 3x8 i de andre øvelser. Gælder det også hvis man køre cyklus træning? eller skal man starte med høje reps i starten af træningscyklussen?

Nej du kan sagtens køre det anderledes. Jeg kører selv lidt allá HST med høj reps i starten af min cyklus og lav rep til slut. Men det kan gøres på 100 foreskellige måder!

Biggalow skrev:3) Skal man bulke fra starten af trænings cyklussen? Eller skal man vente nogle uger før man bulker ordenlig igennem (hvis de første uger bare giver fedt på kroppen)

Bulk moderat fra start af :wink:

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Biggalow skrev:Ayjoo :)

Jeg er lige gået igang med mit 2-splits cyklus program. Men nogle spørgsmål ligger og snager bag i hovedet.

1) Hvor godt virker cyklustræning? Jeg ser altid andre bodybuildere gå rundt og tage deres max vægt hele tiden og deres kroppe er sq pænt store så det må da give en god muskelvækst. Er der nogen som har erfaring med begge ting? og kan give deres synspunkt.

2) Jeg ser altid at folk snakker om at man skal tage 5x5 i Dødløft, Squat og Bænkpres og 3x8 i de andre øvelser. Gælder det også hvis man køre cyklus træning? eller skal man starte med høje reps i starten af træningscyklussen?

3) Skal man bulke fra starten af trænings cyklussen? Eller skal man vente nogle uger før man bulker ordenlig igennem (hvis de første uger bare giver fedt på kroppen)

1. Træning med forskellige variationer i arbejdsbyrden giver ikke så tidlig stagnation som knald-på træning hver eneste gang
2. Der er mange veje til rom. Det er ikke nødvendigvis til at sige hvilken der er den bedste indenfor rammerne af 5x5 programmer i forholdtil HST f.eks.
3. Svært spørgsmål. afhænger af flere ting.
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding