Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 821
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 818

Følg bodybuilding.dk på

Træningsprogram for "trænet" begynder

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Davs og tak på forhånd til alle dem der tager sig den tid til at læse denne tråd :)

Jeg er for ca. en måned siden startet med at træne herhjemme ..
Jeg har kigget på en del forskellige sites og lyttet til råd og tips til hjemmetræning, men der da jo er så mange forskellige meninger og det nogle gange kan være svært at finde præcis de svar man leder efter tænkte jeg at jeg vil give denne side en chance :)

Det jeg egentlig er ude efter det er nogle ideer til hvad for nogle øvelser jeg kan lave herhjemme, jeg har langt nemmere ved at træne herhjemme end i et fitness center da jeg bor en del ude på landet :p

Efter bare en måned kan jeg allerede mærke og se en utrolig forskel, det skal så også lige siges at jeg altid har haft en "solid" kropsbygning da det ligger til familien at træne. Jeg ville utrolig gerne træne hver dag, og endda op til flere gange om dagen da jeg faktisk har formen og motivationen til det, men man læser sig jo til at man skal lade kroppen restituere hvilket også lyder logisk nok.

Derfor kunne det nok være en utrolig god ide at lave et decideret træningsprogram så jeg kan træne bestemte steder på kroppen de forskellige dage, desværre er det bare lige til at finde de helt korrekte øvelser når det gælder hjemmetræning ..
Og jeg kunne ikke forstille mig andet end der er nogle på denne side der har nogle skide gode ideer til det :)

Jeg har nogle prioriterings områder når det gælder træningen, jeg vil rigtig gerne have en trænet mave så derfor så vil jeg sætte stor pris på nogle ideer til det og noget info om hvor ofte man nu skal gøre det ..

Lige pt. har jeg et meget "løst" træningprogram hvor jeg styrketræner de fleste steder på kroppen hver anden dag, og hver anden da laver jeg så HIIT (High Intensity Interval Training) Hvilket jeg synes rigtig godt om, men jeg er ikke sikker på kroppen får lov til at hvilke og vokse på den måde ..

Alle forslag og ideer vil der sættes pris på :)
OBS: De forslag og ideer der kræver udstyr er også hjertelige velkommen da jeg ikke har noget imod at købe udstyr, så længe jeg bare kan bruge det herhjemme !

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Redskaber og maskiner er oftest overvurderet i forbindelse med simpel træning. Vil du være competitive og virkelig gøre noget ud af din træning, er det et must, men vil man bare i god form, er det slet ikke nødvendigt.

Til dit spørgsmål omkring mavetræning, ville jeg holde det nede på tre gange om ugen. Der er virkelig ingen mening i at træne maven hver dag, hvis man vil have den eftertragtede sixpack. Maveøvelser såsom, alm. crunches, ab roller (kræver at du køber et hjul), Bent-Knee Hip Raise (senere udvikle det til dragon flags), Alternate Heel Touchers og den gode gamle planke er alt rigeligt.

Derudover, er push ups jo fantastiske. Man kan få meget mere udbytte ud af dem, end folk tror - plus der er jo en uendelig mængde af variationer af øvelsen. Derudover, vil en pull up bar bestemt heller ikke være en dårlig investering. Pull ups/chin ups er også gold exercises, som jeg mener bør indgå i de flestes træningsprogram. Eventuelt køb en barbell og nogle vægte så du kan lave dødløft. Du kan jo også bruge pull up baren til at træne maven ;)

HIIT hver anden dag er måske lidt meget, jeg ville holde de til to gange om ugen, og derudover supplere med LIIS da det er mindre hårdt for kroppen.

For at træne benene ville jeg naturligvis kigge på squats. Hvis ikke du har planer om at købe en squat rack, kan du eventuelt kigge på pistol squats. Derudover ville jeg kigge på øvelser som; Natural Glute Ham Raise og Front Leg Raises. Jeg vil derudover, kraftigt anbefale at anskaffe sig enten nogle dumbells. Så du kan lave øvelser som standing dumbell calf raises etc.

Du kan komme rigtig langt med et par Dumbells, en pull up bar og eventuelt en barbell + vægte. Jeg ville tænke en lille smule over planlægningen. Den basale med, ikke at træne samme muskelgruppe to dage i træk, bør være dit udgangspunkt. Kør ved siden af en fornuftig kost, og du vil hurtigt se resultater.

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Mange tak for det gode svar, det hjælper en del, specielt når jeg får navnene på øvelserne så jeg lige kan google dem så det bliver gjort ordentlig ;)

Det lyder som om jeg lige skal ud og investere i noget nyt udstyr, har diverse ting herhjemme men lyder ikke til at være nok :)
Med hensyn til planken hvilket jeg egentlig synes rigtig godt om så har jeg gentagene gange fået af vide at det overbelaster ryggen, hvilket jeg også synes det gør, jeg kan mærke det i ryggen mindst lige så meget som jeg kan på maven, men igen så er der jo forskellige meninger ..

Men igen, virkelig mange tak for svaret, jeg får kigget på de forskellige øvelser og får lagt en ugentlig program som jeg vil holde fast i :)

Planken overbelaster ikke ryggen. Kan du mærke øvelsen mere i rygmuskulaturen end i mavemuskulaturen, peger bare på at din ryg er det svage punkt i den øvelse.

Derudover, så skal en "trænet" begynder, hvad end det så er, træne på samme måde som en almindelig begynder skal det. Så tag et kig på det: newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Lige et sidespørgsmål: Hvad i alverden skulle det have at sige for dig og din fysik, at folk i din familie træner?
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

@Svar til side spørgsmålet: Jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på det, men af en eller anden grund har jeg altid været meget større end vennerne, haft flere muskler og generelt en ret trænet krop i forhold til at jeg aldrig har trænet ..

Min far trænede i virkelig mange år og da jeg simpelthen er 95% efter ham så logisk nok så ligner jeg ham fuldstændigt i udseende og på kropsbygningen, og det skulle da ikke undre mig at det gav noget effekt til hans børn :)
Men igen så skal jeg ikke gøre mig klog på det, det giver bare god mening for mig ;)

At din far træner har absolut intet at gøre med dine forudsætninger. Man videregiver sin DNA til sine børn. Det bliver ikke ændret om man løfter vægte eller ej.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog