Hovedformålet med dette træningsprogram er at komme i rimelig strandform. Jeg regner med at styrketræne tre dage om ugen, da jeg gerne vil kombinere programmet med en let omgang løb (3-5 km), for at holde grundformen ved lige.
Jeg overvejer at træne følgende muskelgruppe gennem styrketræningen: Nakke, skuldre, underarme, overarme, ryg, bryst og mave. Jeg regner med, at den lette løbetræning vil træne de resterende muskelgrupper tilstrækkeligt. Dertil skal det nævnes, at jeg er fodboldspiller, så det er min overkrop, der halter lidt efter mht. muskelmasse.
Hvilken slags træningsprogram bør jeg vælge, når man tager antallet af træningsdage i betragtning?
Dertil er jeg i tvivl om, hvor mange øvelser jeg bør tage til hver muskelgruppe. Jeg har kigget inde på exrx.net.
Bør jeg f.eks. bruge fire forskellige øvelser til skuldertræningen, da der er fire muskler herunder (Anterior Deltoid, Lateral Deltoid, Posterior Deltoid og Supraspinatus)?
Når jeg har fået svar på to ovennævnte spørgsmål, vil jeg nok spørge ind til valg af øvelser, men den lader jeg lige lige lidt endnu..
Det skal lige siges, at jeg er nybegynder indenfor styrketræning, men jeg håber, at jeg har forklaret mig tydeligt nok