Nu til det det drejer sig om.
Jeg er helt nybegynder hvad angår styrketræning.
Jeg løber 3 gange om ugen har kan til tider mærke at ryg og mave er ømme bagefter som følge af at de ikke også bliver trænet.
Det jeg så søger er et træningsprogram hvor jeg får trænet:
Bryst, mave, over og underarme og skuldre, altså kort sagt overkroppen.
Jeg har længe gået og drømt om at få en pæn skikkelse, altså ikke pumpet men markeret hvis i forstår.
Det var selve min forespørgsel hvad angår træningsprogrammet jeg gerne vil have gode råd til.
Dernæst kommer så forklaringen til overskriften. Det er nemlig sådan at jeg lige har fået en datter som er mit et og alt.
Hun er højeste prioritet (Sammen med konen) og det betyder at jeg har max 1 time 3 gange om ugen hvilket sikkert besværliggør træningsprogrammet.
Samtidig kan jeg træne på mit arbejde som har fået lavet et træningscenter i samarbejde med nogle fitness folk. De maskiner mm. der er skulle efter sigende være sat sådan sammen at alle muskelgrupper kan tilgodeses.
Der er følgende maskiner (Jeg har bare skrevet det navn der står på maskinen):
Leg Curling
Gluteus Machine
Leg Extension
Lat Machine
Dorsal Machine
Cavi Cross over cable
Der var også 2 maskiner uden navn, og de er som følger:
1: Den første var den med en vægtstang der kører på nogle pæle i siden så den kører lige op og ned. Den kan vist bruges til bænkpres (Er det forståeligt?)
2: Den anden var bare en bænk og en vægtstang. Lissom ovenstående bare uden de der til at sikre et lige løft.
Derudover er der et hav af håndvægte i mange størrelser og masser af lodder til vægtstængerne.
Hvordan vil et godt træningsprogram til hurtig muskel forøgelse af overkrop være, og hvordan kan ovenstående maskiner mm. mest effektivt bruges til at klare dette program??
Jeg ved godt det er meget at spørge om, men der er INGEN instruktører herude på mit arbejde at spørge.