Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

tung træning

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg kører dette fullbody program hver anden dag. Pga kronisk sygdom kan jeg ikke altid klare at presse mig selv så hårdt. Man kan sige, at jeg stræber efter at træne hver anden dag, men jeg bliver nød til engang imellem at springe en træning over eller tage en let træning.

Jeg er blevet vild med at træne med kun 2-3 reps per sæt.
Det jeg er lidt i vildrede over er, om kroppen godt kan holde til den tunge belastning over længere tid (8-10 uger) ?
Tænker at styrketrænere vel allerede gør det? Den lave volumen på de tunge dage gør nok at kroppen kan klare det.

Jeg har undladt at lave større benøvelser, da de er for takserende. Men her er programmet som det ser ud.

Træning A (Mandag, Fredag)

Load: Heavy (6-8 RM)
Reps: 30 per øvelse

Deadlift
Lying leg curl
Pulldown
Db bench press
Db standing overhead press
Db spider curls
Triceps pushdowns

Træning B (Onsdag, Søndag)
Load: Super heavy (2-3 RM)
Reps: 15 per øvelse

Deadlift
Leg extension
Barbell row
Db bench press
Db seated overhead press
Db spider curls
Triceps overhead extensions

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Visible Ghost skrev:Jeg er blevet vild med at træne med kun 2-3 reps per sæt.
Det jeg er lidt i vildrede over er, om kroppen godt kan holde til den tunge belastning over længere tid (8-10 uger) ?

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde kan holde til 8-10 uger med lave reps, kort sagt styrketræning. Jeg holder måske i 3-4 uger, hvor jeg derefter kan mærke at jeg lige skal have en ledt træningsuge, da jeg simpelthen ikke kan løfte de samme kilo. Dog tror jeg det er meget individuelt, men syntes at 8-10 uger lyder ret vildt (Kommer selvfølgelig an på hvor tungt du løfter) (-:
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Active skrev:

Jeg må indrømme at jeg på ingen måde kan holde til 8-10 uger med lave reps, kort sagt styrketræning. Jeg holder måske i 3-4 uger, hvor jeg derefter kan mærke at jeg lige skal have en ledt træningsuge, da jeg simpelthen ikke kan løfte de samme kilo. Dog tror jeg det er meget individuelt, men syntes at 8-10 uger lyder ret vildt (Kommer selvfølgelig an på hvor tungt du løfter) (-:

Det kan godt være jeg også bliver nød til at ligge en let uge ind, jeg kan nok mærke hvornår, det har bare kørt så godt med denne type træning de sidste 2 1/2 uge :)

Reputation point: 0

Visible Ghost skrev:
Active skrev:

Det kan godt være jeg også bliver nød til at ligge en let uge ind, jeg kan nok mærke hvornår, det har bare kørt så godt med denne type træning de sidste 2 1/2 uge :)

Yes, bare lyt til din krop, så går det ikke helt galt :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00