Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1481
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1480

Følg bodybuilding.dk på

Uddannelse

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er lige blevet færdig med gym i år. Men jeg er i tvivl om hvad jeg vil læse.
Mine hovedinteresser er Idræt, sundhed og kost, med hovedvægt på kost.
Jeg er i tvivl om der er nok ernæringsmæssigt med i idræt, og ved derfor ikke om det er studiet. Dog lyder det rimelig cool at skulle have fag som anatomi, fysiologi og ikke mindst dyrke idræt.
Jeg har overvejet medicin, da jeg har snittet til det. Er bare i tvivl om der er for meget patientkontakt, og at det eneste jeg kan brude uddannelsen til er at blive læge.
Ved ikke helt hvad jeg vil senere hen, men vil gerne finde et fedt studie.

Håber at der er nogle som kan hjælpe. :P
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har det præcis som dig... Jeg læser medicin, men også af den grund jeg finder hjernen fascinerende (jeg vil læse neurologi), men en bonus var, at jeg fik så meget info omkring anatomi osv.

Og nej, du behøver ikke have så meget patientkontakt. Faktisk næsten slet ikke (du skal selvfølgelig lære det). Overvej det da! Du kan også forske i kroppen senere hen.
What would Tyler do?
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

doe skrev:Jeg har det præcis som dig... Jeg læser medicin, men også af den grund jeg finder hjernen fascinerende (jeg vil læse neurologi), men en bonus var, at jeg fik så meget info omkring anatomi osv.

Og nej, du behøver ikke have så meget patientkontakt. Faktisk næsten slet ikke (du skal selvfølgelig lære det). Overvej det da! Du kan også forske i kroppen senere hen.

Man kan jo sige at Medicin også er meget Large. Så det giver jo en del mulighedder.
Billede
Brugeravatar

Læser også medicin og valgte det i sin tid mest pga det store indhold af fysiologi og biokemi. Er heller ikke vild med patientkontakten, andet end at de præsenterer endnu en patologisk tilstand som man skal prøve at lure, Og du kan bestemt bruge uddannelsen til meget mere end bare at være læge.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

"Censorship reflects a society's lack of confidence in itself" - Potter Stewart
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: 2200

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 85.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

Var du ikke startet på molekylær medicin på AU Ninja? Du bør hvertfald holde dig langt væk fra professionsbacheloren i ernæring og sundhed.

Hvad med denne kombi: Bachelor i medicin og derefter en kandidat i human ernæring?

Eller denne: Bachelor i idræt og kandidat i human ernæring?

Ellers er der molekylær biomedicin i på KU - Minder vel meget om molekylær medicin i Århus - altså en blanding af biokemi og medicin.
Du kan jo blive studerende for en dag på flere af studierne på KU, og også komme i en 3-dages studiepraktik. Jeg har lige været det første på biokemi, og fik et fint indtryk af studiet.

Ps. Jer der læser medicin: Alle taler om, at mulighederne er så gode med en bachelor i medicin, men hvis man ikke gider kandidaten, hvad er der så egentligt af kandidatmuligheder udover humanbiologi?
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

JensL skrev:Du bør hvertfald holde dig langt væk fra professionsbacheloren i ernæring og sundhed.

I second that. Jeg kender adskillige der er blevet færdige fra Suhrs. Ingen af dem har fået job.

Generelt skal man lade være med at prøve at springe over hvor gærdet er lavest, når man vælger uddannelse. Jo kortere/blødere/sjovere uddannelsen lyder, jo mindre kan den bruges til - er min erfaring.
Ohh, it's the deep burn. Oh, it's so deep. Oh, I can barely lift my right arm 'cause I did so many. I don't know if you heard me counting. I did over a thousand.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

JensL skrev:Var du ikke startet på molekylær medicin på AU Ninja? Du bør hvertfald holde dig langt væk fra professionsbacheloren i ernæring og sundhed.

Hvad med denne kombi: Bachelor i medicin og derefter en kandidat i human ernæring?

Ellers er der molekylær biomedicin i på KU - Minder vel meget om molekylær medicin i Århus - altså en blanding af biokemi og medicin.
Du kan jo blive studerende for en dag på flere af studierne på KU, og også komme i en 3-dages studiepraktik. Jeg har lige været det første på biokemi, og fik et fint indtryk af studiet.

Ps. Jer der læser medicin: Alle taler om, at mulighederne er så gode med en bachelor i medicin, men hvis man ikke gider kandidaten, hvad er der så egentligt af kandidatmuligheder udover humanbiologi?

Er mulighederne gode med kun en bachelor i medicin? Jeg har kun hørt omvendt, at man ikke kan bruge det til noget... jo, du kan forske, men med ussel løn. Og vil du bagefter tage en kandidat, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke tager sin kandidat i netop medicin?

Hvis man ikke gider fungere som typisk læge, med patientkontakt og alt det der, så er det for det første en række specialer hvor man har ingen eller meget begrænset. F eks mikrobiolog/virolog, nuklearmedicin, patolog, retsmediciner, socialmediciner og røntgenlæge.

Videre er der muligheder at arbejde indenfor lægemiddelsindustri, som konsult for diverse firmaer eller myndigheder og naturligvis som forsker/underviser ved anatomisk, fysiologisk, genetisk eller biokemisk institut.
"Life is a tragedy for those who feel, but a comedy for those who think" - Horace Walpole

Brugeravatar

Styrkeliste

Er mulighederne gode med kun en bachelor i medicin? Jeg har kun hørt omvendt, at man ikke kan bruge det til noget... jo, du kan forske, men med ussel løn. Og vil du bagefter tage en kandidat, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke tager sin kandidat i netop medicin?

Hvis man mere er til det boglige, så er kandidaten i medicin vel ikke det sjoveste, da den er meget praktisk orienteret (hvis altså jeg har forstået det korrekt)?

Videre er der muligheder at arbejde indenfor lægemiddelsindustri, som konsult for diverse firmaer eller myndigheder og naturligvis som forsker/underviser ved anatomisk, fysiologisk, genetisk eller biokemisk institut.

Men hvis det nu er forskningen man vil, står man så ikke bedre med en uddannelse i molekylær biomedicin, humanbiologi eller biokemi end hvis man er cand.med? Og hvis man som læge forsker, vil det så hovedsageligt ikke være klinisk forskning? De er vel ikke som sådan uddannet til grundforskning eller?
Brugeravatar

JensL skrev:

Hvis man mere er til det boglige, så er kandidaten i medicin vel ikke det sjoveste, da den er meget praktisk orienteret (hvis altså jeg har forstået det korrekt)?

Men hvis det nu er forskningen man vil, står man så ikke bedre med en uddannelse i molekylær biomedicin, humanbiologi eller biokemi end hvis man er cand.med? Og hvis man som læge forsker, vil det så hovedsageligt ikke være klinisk forskning? De er vel ikke som sådan uddannet til grundforskning eller?

Jeg syntes at den praktiske del på kandidat delen var meget overkomlig - men jeg har læst i Odense, kan være det er anderledes her i kbh eller i århus. Teorien dominerer stadig væk klart, også på kandidat derover.

Min opfattelse er slet ikke at du står dig bedre med de uddannelser, end med én fra medicin. Og langt fra hoveddelen forskning er klinisk.

Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg syntes at den praktiske del på kandidat delen var meget overkomlig - men jeg har læst i Odense, kan være det er anderledes her i kbh eller i århus. Teorien dominerer stadig væk klart, også på kandidat derover.

Min opfattelse er slet ikke at du står dig bedre med de uddannelser, end med én fra medicin. Og langt fra hoveddelen forskning er klinisk.

Okay :)
Brugeravatar

Der er da også bioanalytiker? :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

JensL skrev:Var du ikke startet på molekylær medicin på AU Ninja? Du bør hvertfald holde dig langt væk fra professionsbacheloren i ernæring og sundhed.

Jo, det var egentlig meningen at jeg skulle starte med det. Men fandt ud af at jeg havde brug for et sabbatår. Og kom i tvivl om det var uddannelsen. :(

Og nu er jeg rimelig sikker på at det ikke er uddannelsen. Derfor prøver jeg at finde ud af hvad jeg har lyst til at læse.

Mange tak for alle de gode forslag i har givet... :)
Billede
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 96 gæster