Jeg er nysgerrig efter at høre hvilke gode udtrætningsteknikker i bruger og hvordan i udfører dem!
Jeg er personligt selv i gang med at strikke nogle "bodybuilding" dage ind i mit program hvor jeg stræber efter at bruge de samme øvelser men skrue ned for vægten, op for reps og indføre nogle UDTRÆTNINGSTEKNIKKER
Umiddelbart tænker jeg at udtrætningsteknikker er NO-GO i de store basisøvelser som jeg udfører først. Jeg er en stor fan af dropset, men jeg tænker på kun at udføre det i sidste sæt ved hver øvelse da det ellers påvirker intensiteten i de resterende sæt. Dvs. 4 sæt af 8-12 reps, efter sidste sæt er udført sænkes vægten så jeg yderligere udfører 6-8 reps. Er det en god ide at lave et trippel dropsæt og er det godt "kun" at have dropset på det sidste sæt?!
Derudover vil jeg også gerne have nogle supersæt - jeg tænker at det nok er bedst at have 1 eller 2 superset i slutningen af træningen, da det ellers dræber intensiteten - hvad er din erfaring? Foretrækker i supersæt med samme muskelgruppe eller to forskellige - hvad er optimalt?..
På forhånd tak!