Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1410

Følg bodybuilding.dk på

Vægt tab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen
Har siddet og kigget i jeres artikler om sunde spise vaner til vægt tab og muskel opbygning har lagt denne tråd for at se om det er noget der kan bruges eller om jeg er helt forkert på den eller nogenlunde på vej i den rette retning

Morgenmad
Havregrød bestående af 30g grov havre gryn og 2 dl vand
1 stor gulerod
1 stykke Grøv toast

Mellemmåltid 1
30 gram Whey Protein blandet op i 300ml koldt Skummemælk
1 stk valg frit frugt

Middagsmad
1 dåse tun
1 stykke fibrer rigt rugbrød
1 portion blandet salat med græsk/tyrkisk yoghurt blandet til en dressing

Mellemmåltid 2
30 gram Whey Protein blandet op i 300ml koldt Skummemælk
1 stk valg frit frugt

Aftensmad
1 kyllingefilet, eller andet form for fillet med minimal fedt indhold
1 portion vilde ris/ grov pasta
1 portion blandet salat med græsk/tyrkisk yoghurt blandet til en dressing

Hilsen Xasen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Der mangler meget info for at det er muligt at besvare dit spørgsmål.

Bl.a. mangler vægt, højde , alder, aktivitetsniveau som det mest basale for at kunne besvare et sådan spørgsmål. Yderligere, så brug kostplanfunktionen her inde. Det gør det meget mere overskueligt for os andre. Specielt mht. mængden af mad og det samlede energiindtag.

Når det så er sagt, så drop dit toastbrød. Selvom der er groft, så har det stadig en ringe ernæringsværdi. Hvis du absolut skal have brød til morgen, så brug rugbrød eller lign.
Vilde ris er ligeledes noget skidt. Skal du have ris, så væg brune ris i det mindste. Personligt ville jeg dog hellere gå efter kartofler eller jordskokker, og så vælge ris så lidt som muligt og kun bruge det til variation sommetider, for ikke at køre træt i det andet.

Jeg ville også komme et måltid mere på. Med andre ord, spis hver 3. time.

Dit indtag af sund fedt ser heller ikke ud til at være repræsenteret specielt godt.

Der var lidt at arbejde med. Ret op på tingene og post din kostplan igen, igennem kostplanlægningsfunktionen som sagt.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Ang. vægt vejer jeg 100 - 105 har en BMI på næsten 30, ang. højde er jeg 186 , Min alder er 25 og mit aktivitetsniveau består i at jeg går i fitness center 3 gange om ugen hvor trænings tiden kommet til at være mellem 1timer, 30min til 2timer hvor det er 12min opvarming ca 45min styrke træning skiftevis en dag med Ryg, Arme og Bryst og den anden dag med Mave og Ben.
fedt indhold og det anden du spurgte efter der er det forskellig wa det kommer til og være men noget med lavt fedt indhold, da min kæreste ikke kan spise det samme igen og igen og igen.
kartofler eller lige så slemt at spise som pasta da der er klæbe stof i dem og fortrækker ikke og spise kartofler og eller vil spise pasta og ris.
det med toasten det kan jeg godt glemme men ristet grov toast er ikke lige så slemt som ikke ristet toast da slanke konulenter siger man skal spise 1 til 2 skiver om morgnen ristet.'
behøver ikke brød til morgnen og kan da godt se det med det ekstra måltid da det kan holde maven i gang hele tiden og det egentlig holder fedt forbrændningen i gang.

håber det er noget du kan bruge.

Logbog: Ingen logbog

At komme med det postulat at man skal spise toast om morgenen, eller noget andet bestemt for den sags skyld, er totalt idioti. Specielt hvis man forsøger at pryde sig med titlen som ernæringskonsulent.
Det er rent ud sagt noget vås.

Du har 100% ret i at grovtoasten er et bedre valg end alm. toast og andet hvidt brød. Det at du rester det gør også noget til at sænke optagelsen af stivelsen. Det kan dog stadig på ingen måde måle sig med godt fuldkornsbrød. Grunden her til ligger i at det stadig er størstedelen af brødet der består af hvedemel, hvor skaller og kim er renset væk. Dvs. stort set alle fibre og vitaminer og mineralær er væk.
Hvis du vil have fat på et sundt brød, så sørg for at største delen af det mel der er brugt er fuldkornsmel og der har synlige kerner. Så går du ikke helt galt i byen.

Mht. fedtet, så spurgte jeg ikke efter indholdet, jeg konstaterede at du stort set ingen sunde fedt kilder havde i din kost. Det er som regel fejl nr. 1 når nybegyndere skal til at lave deres egen kostplan.
Sund fedt får du fra bl.a. olier, nødder, fed fisk og avocado.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dig ret, men sådan som jeg læser det, så påstår du at kartofler er lige så slemme, eller værre, end ris?

Anyways, så regn dit ligevægtsindtag ud ved hjælp af: http://www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsind ... orbrug.asp

Og så gør som jeg skrev i mit tidligere indlæg. Indsæt din kost i kostplanen og kom med de ændringer jeg har nævnt. Der fra vil det være meget nemmere at justere.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Ved ikke hvad du mener med salat, men vis det bare er en grøn salat med agurk, og lidt tomat osv.. så mangler du ihvertfald nogle flere grøntsager i løbet af dagen :)

Spis evt. nogle kogte gulerødder, majs eller et eller andet om aftenen til din aftensmad istedet for salat.. og så mætter det også mere :)

En sammenkogt ret eller wok ret er også rigtigt godt ;)
kig evt på denne opskrift fra bodylab.. den kunne give inspiration ;)
http://www.bodylab.dk/shop/kyllinge-wok-304p.html

jov forresten :)

Jeg er selv på cut, og er begyndt på at lave en morgen smoothie med 300 ml mælk, 2 bananer og 30 g whey om morgenen :) den mætter godt og i lang tid og smager fantastisk vis du har noget godt whey med chokolade smag evt :)

prøv det hvis du bliver træt af havregrød ;)
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster