Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1484
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1482

Følg bodybuilding.dk på

Vægt tab

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nå drengene!
så løb jeg ind i problemet som alle tosserne har (incl mig selv)
er kommet fra 95kg ned til 83,6kg..... og der stoppede vægt tabet så.
Jeg er 185 høj - men folk herinde har sagt at jeg skal ramme et sted mellem 75-78kg så det sigter jeg da efter...
Lever sundt og laver cardio 6 gange om ugen.

Vil bare høre om der er en god måde at cutte det sidste fedt af.. ved godt at man ikke kan tabe sig punktligt.. mit problem er bare at resten sidder på maven ..

Nogen gode råd til en træning / kost tilskud / slanke pille eller andet knald der kan hjælpe på det ?

Jeg har ikke en kostplan mere fordi jeg punktligt tæller op hvad jeg indtager og jeg rammer 800-900 kcal under standarden.
og jeg har heller ikke en træningsplan for jeg træner KUN cardio 30-60 min - 6 gange om ugen :)

Håber på noget positiv respons og ikke bare det standard svar der hedder "bare bliv ved med hvad du gør så kommer det"

Takker :)
It's Your Road & Your's Alone.
Others May Walk It With You, But No One Can Walk It For You.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Rødovre

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du er ikke specielt tyk jo, du har bare en relativ høj fedtprocent. Jeg tror at hvis du supplerer din cardio med styrketræning (evt. basisøvelser 2-3 gange om ugen) at det vil øge din fedtforbrænding, og måske give dig en pænere fysik.

Styrkeliste
- Bænkpres: 37.50
- Squat: 20.00
- Dødløft: 45.00

Kostplan: Ingen kostplan

Vær tålmodig. Hvis du om 1-2 uger stadig ikke taber dig må du øge din forbrænding/spise mindre :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

hejvenner skrev:Du er ikke specielt tyk jo, du har bare en relativ høj fedtprocent. Jeg tror at hvis du supplerer din cardio med styrketræning (evt. basisøvelser 2-3 gange om ugen) at det vil øge din fedtforbrænding, og måske give dig en pænere fysik.

Har du fulgt nogle af mine tråde ? for der kan du se hvor galt det står til :) ellers smider jeg et billede op her.. :P
Brugeravatar

Almond skrev:Vær tålmodig. Hvis du om 1-2 uger stadig ikke taber dig må du øge din forbrænding/spise mindre :)

Når du siger "øge forbrænding" hvad mener du så ?
at jeg skal lave 2 timer cardio om dagen eller :P ??
Brugeravatar

Engelund skrev:
Almond skrev:Vær tålmodig. Hvis du om 1-2 uger stadig ikke taber dig må du øge din forbrænding/spise mindre :)

Når du siger "øge forbrænding" hvad mener du så ?
at jeg skal lave 2 timer cardio om dagen eller :P ??

Prøv HIIT istedet for :-)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Engelund skrev:Jeg har ikke en kostplan mere fordi jeg punktligt tæller op hvad jeg indtager og jeg rammer 800-900 kcal under standarden.

Hvis du vitterligt ligger 800-900 kcal under dit ligevægtsindtag dagligt, så vil du tabe dig 800-900g om ugen. Hvis du ikke taber dig, så er der i mine øjne 2 muligheder: Enten indtager du ikke 800-900 kcal mindre end du forbrænder, men ligger på dit reelle ligevægtsindtag ELLER du har stresset din krop så meget, at den er gået lidt i baglås.

Første bud ville være at fortsætte i 14 dage, og se om ikke kroppen så følger med igen. Alternativt ville jeg prøve at indtage lidt flere kalorier (ca. 400kcal om dagen), eller dropper lidt af cardioen. Bare i 14 dage, og se om det ændrer noget. Når du udsætter kroppen for det samme (samme træning med samme intensitet og samme kalorieindtag) så tilpasser kroppen sig efter en periode. Så den bedste måde at komme videre på er at skifte mellem cardio og vægttræning og skifte mellem dage med lavt, moderat og højt kalorieindtag. Så ved kroppen ikke helt hvad den skal forberede sig på.

Du skal forresten ikke være bange for at skifte noget af din cardio ud med vægttræning i stedet. Cardio er i mine øjne en slags "her og nu" træning, hvor du forbrænder mens du står på løbebåndet, mens vægttræning er en mere langsigtet måde at forbrænde kalorier på, da du både forbrænder under træningen, i "afterburn" perioden samt på langt sigt, da muskler forbrænder mere end fedt selv nå du ligger og slanger dig på sofaen. Så det kan bestemt anbefales at satse på muskler i det lange løb - at de så også ser pænere ud er jo bare ren bonus ;) Med HIIT får du lidt af begge verdener: Høj forbrænding mens du udfører det samt fornuftig afterburn, men desværre ikke så nogen nævneværdig langsigtet forbrændingsøgning.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du har sikkert allerede gjort det, men husk at regne dit ligevægtsindtag ud med din nuværende vægt
og som de andre siger enten spis mindre eller lav mere gerne HIIT.

Når jeg stopper med at tabe mig under cut, har jeg en refeed day hvor jeg spiser dobbelt havregryn, rugbrød, frugt og nødder
for at komme i kalorieoverskud. Så kan jeg typisk tabe mig den næste uge med samme kostplan jeg fulgte inden jeg nåede et plateau :D
Fuck aesthetics I'm a bodybuilder I want to be massive!
SQUAT AND OATS!!!
Brugeravatar

Tak for hjælpen drenge :) tror jeg vil prøve noget HIIT træning efter jeg imorgen prøver at spise mere for at bryde den onde cirkel [-o<
Brugeravatar

hvis jeg var dig ville jeg skifte de tre dage ud med vægttræning og øge cardio med 50 % de andre dage....jeg træner bb 4 gange om ugen og boksetræning 2 timer tre gange om ugen.....plus med mere masse vil du stramme meget skind op men du cutter....
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (4)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online