Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1462
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

Vægtforøgning, et problem for mig

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle,

Undskyld, for "the Wall of Text" - vil bare gerne uddybe det nok.

Jeg begyndte for godt et halvt år siden at træne for alvor igen, efter at have holdt en overordenlig lang pause fra centret. Jeg fik taget mig sammen, og begyndte at træne sammen med nogle af mine gamle kollegaer. Efter et par måneder, blev jeg enig med mig selv om at det skulle være mere seriøs. Derfor fik jeg kontakt til en træner i det center jeg går, vi fik langt en plan og jeg begyndte igen.
Der er nu gået noget tid, og jeg gået over til isolationstræning nu, for dernæst at hoppe videre til decideret styrketræning.
Nu kommer mit problem så, jeg er en høj slank gut, som vejer omkring de 75kg og - som alle andre slanke mennesker - et MEGET højt stofskifte.
Anyway, da jeg startede i sin tid, vejede jeg omkring 65 kg (mener jeg) og nu er jeg som sagt på de 75kg. Jeg startede min karriere med at drikke protein pulver, for senere at gå over til WG som jeg lige er blevet færdig med. Det skal dog lige siges, at jeg først startede med WG, for godt og vel 1½ - 2 måneder siden.
Siden hen, har min vægt bare været konstant, hvilket er irreterende, selvom jeg spiser som bare fanden.
Jeg har prøvet at læse diverse debatfora, både herinde og på andre sider, og dertil prøvet at føre det ud i livet til en rimelig grad, dog uden held.
Det skal dog siges, at min dag har et forholdsvis højt aktivitets niveau, jeg cykler meget, og jeg forbrænder en del på arbejdet.

Er der nogen gode råd, til hvad jeg kan gøre?
Jeg har prøvet nogle enkelte gange, at spise tun( i vand), inden jeg gik i seng, dertil selvfølgelig WG og generelt prøvet at få så meget protein og kulhydrat ind som muligt, dog er det svært - idet at min hverdag er meget travl.

Håber I kan hjælpe, og tak på forhånd for Jeres svar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Prøv at få noget mere energitæt mad, som er let at klemme ned, i løbet af dagen

Nødder, avokado, banan, planteolier, pesto, tørret frugt, smothies med frugt + mælk + havregryn + honning + proteinpulver

Flydende "mad" som mælk, juice, kakao, youhurt (evt. drukket fra kartonen :D ) er også lette at få ned i en fart og er meget lette kalorier i løbet af dagen :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder godt.
Hvad angår Pesto, bananer, og avokado samt smoothies. Så arbejder jeg i juicebar, hvor vi må drikke og spise det vi vil. Så jeg får masser af det, i løbet af dagen. Nødder, har jeg dog ikke gjort det helt store i.
Havregryn, er jeg begyndt at spise igen, trods de vilde barndoms traumer, om min mors havregrød :shock:
Men resten af de ting du nævner, for jeg så vidt muligt, indtaget i løbet af dagen.
Tak for det hurtige svar :)
Tålmodighed er en dyd.

Barney skrev:Det lyder godt.
Hvad angår Pesto, bananer, og avokado samt smoothies. Så arbejder jeg i juicebar, hvor vi må drikke og spise det vi vil. Så jeg får masser af det, i løbet af dagen. Nødder, har jeg dog ikke gjort det helt store i.
Havregryn, er jeg begyndt at spise igen, trods de vilde barndoms traumer, om min mors havregrød :shock:
Men resten af de ting du nævner, for jeg så vidt muligt, indtaget i løbet af dagen.
Tak for det hurtige svar :)

Nødder er ellers gode energitætte med en god del protein og masser af sundt fedt :wink:
Har du problemer med at få dine havregryn ned, så tag et kig på billedet af morgenmaden i min log - der er en seriøst lækker måde at servere havregryn på.. glider ned så let som ingenting, buddie
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Ja, det ser sgu ellers lækkert ud! Som et alternativ til det med nødderne og de æbler du har lagt oveni morgenmaden, ville en nøddeblanding med sesamfrø osv, gå også? Eller f.eks. bare müsli? De indeholder jo en del vitaminer og de gode sunde fedtstoffer (kan ikke huske dem alle sammen hehe).
Ellers, er der nogle speficikke nødder? Eller er det bare "just plain and simpel", almindelige hasselnødder?
Tak for dine råd indtil videre!
Tålmodighed er en dyd.

Barney skrev:Ja, det ser sgu ellers lækkert ud! Som et alternativ til det med nødderne og de æbler du har lagt oveni morgenmaden, ville en nøddeblanding med sesamfrø osv, gå også? Eller f.eks. bare müsli? De indeholder jo en del vitaminer og de gode sunde fedtstoffer (kan ikke huske dem alle sammen hehe).
Ellers, er der nogle speficikke nødder? Eller er det bare "just plain and simpel", almindelige hasselnødder?
Tak for dine råd indtil videre!

Ja en nøddeblanding er en helt fin ide - husk de tørrede frugter, de gør den både mere kalorietæt, og væsentlig lækrere :wink:

Hvor sundt dit müsli er, tror jeg i høj grad afhænger af hvilken slags det er - noget er jo tilsat en masse sukker

så vidt jeg kan læse mig frem til på t-nation er valnødder nogle af de bedste nødder du kan få fat i - du kan jo selv tage et kig på artiklen :wink:

http://www.t-nation.com/quickSearchSite.jsp;jsessionid=D31577657C3A17C595295A5E29AF6D8E.hydra?q=power%20foods

du skal da være så velkommen, håber du kan bruge det til noget :)
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk

Bodyman Bodylab

Brugeravatar
Administrator

Styrkeliste

Det lyder super!
Jeg kigger lige den der artikel igennem imorgen, når jeg har lidt mere tid til det!
Skal nok lige give noget feedback, så snart der sker noget - det er ved at være lidt trættende bare at træne og træne uden at det også giver pote :)
Men det er skam mig der takker, det kan være svært nogen gange at finde den rigtige hjælp og vejledning.
Tålmodighed er en dyd.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster