Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

Vægtøgning / kosttilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej med jer

Jeg har problemer med, at tage på i vægt. Jeg spiser og spiser men der sker ingen ting. Jeg er 1,85 høj og vejer 62 KG. Træner minimum 3 gange om ugen.

Nu har jeg tænkt mig, at prøve noget kosttilskud. Jeg har kigget på:

http://(Slettet af Admin)/4/dk/artiklar/vgtgningspakke
http://www.bodyman.dk/shop/muskelopbygn ... 1921p.html

Hvad burde jeg vælge? Eller kender i nogen andre produkter der ville være bedre.

Mvh
Caspar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

cashou skrev:Hvad burde jeg vælge? Eller kender i nogen andre produkter der ville være bedre.

Du burde slet ikke kigge på kosttilskud. Der er intet kosttilskud der vil få dig til på magisk vis at tage på. Det kommer af et kalorieoverskud.

I stedet for at søge efter den nemme løsning, der ikke findes, så sæt dig ordentligt ind i hvad det rent faktisk kræver for at tage på.
Du siger at du spiser og spiser, hvilket sikkert nok er sandt. Sagen er blot den, at du ikke spiser nok. På trods af at du har følelsen af at du spiser meget, så er virkeligheden med stor sandsynlighed nok en anden.

Så kort: Drop tankerne om kosttilskud og få styr på dit indtag.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Reputation point: 15

Geografisk sted: Kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 151.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 300.00

Mål dine kalorier. Eventuel weightgainer, men start med at få styr på dit ligevægts indtag, og spis så 500kcal mere end det. Så tager du 500gram på om ugen, og så kommer muskelmasse efterhånden.. Det er dumt at smide penge efter tilskud som dit standpunkt er lige pt, det er ikke vidundermidler der gør dig stor over en nat.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

Jeg spiser ca 3000 kcal hverdag. Fra denne her uge af, er jeg begyndt at tælle hvor meget jeg indtager. Så jeg burde tage 500 gram på om ugen. Jeg har sat et billed ind af, hvad jeg spiste igår.

Jeg synes bare ikke der sker så meget.
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
Kostplan

Jeg spiser ca 3000 kcal hverdag. Fra denne her uge af, er jeg begyndt at tælle hvor meget jeg indtager. Så jeg burde tage 500 gram på om ugen. Jeg har sat et billed ind af, hvad jeg spiste igår.

Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
Kostplan

cashou skrev:Jeg spiser ca 3000 kcal hverdag. Fra denne her uge af, er jeg begyndt at tælle hvor meget jeg indtager. Så jeg burde tage 500 gram på om ugen. Jeg har sat et billed ind af, hvad jeg spiste igår.

Ellers må du jo spise mere.

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Spis noget mere. Vi kan ikke fortælle dig hvor meget du forbrænder på en dag. Du bliver nødt til at prøve dig frem. Prøv at smide 500 kcal. mere i din kostplan og se om der ikke sker noget.

Hvis du har problemer med at spise nok, kan du lave en shake af peanutbutter, sødmælk, nødder etc. Bare vælg kalorieholdige produkter (OG SUNDE!!) produkter :-)

Hehe kan bare ikke spise mere end det gør jeg spiser ca 1000 kacl mere end mit ligevægtsindtag. Jeg vejede mig før jeg gik i seng igår. Der lå jeg på 64,5 KG Da jeg vejede mig i morges lå jeg på de 61,9 KG. Det er stort set det samme hverdag.

Nu har jeg bestilt den første pakke jeg har linket håber det kan hjælpe :)

cashou skrev:Hehe kan bare ikke spise mere end det gør jeg spiser ca 1000 kacl mere end mit ligevægtsindtag.

Selvfølgelig kan du det. Se bare på din morgenmad. 20g müsli? Det er jo til grin! Drop alt det lorte yoghurt og spis noget med mere kvalitet og mere energi i.

50g havregryn
25g proteinpulver (vanilje går godt)
200g skummetmælk
35g nødder

Der er godt 250 kcal mere i det der end hvad du allerede æder nu. Det handler altså bare om at du vælger smartere end du gør nu.
Med et indtag på 3000 kcal, så æder du næppe over 1000 kcal mere end dit ligevægtsindtag. Det er muligt at det er 1000 over dit basalstofskifte, men det er irrelevant og uinteressant.

Faktum er at du skal æde mere hvis du ikke tager på. Længere er den ikke.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

cashou skrev:Hehe kan bare ikke spise mere end det gør jeg spiser ca 1000 kacl mere end mit ligevægtsindtag. Jeg vejede mig før jeg gik i seng igår. Der lå jeg på 64,5 KG Da jeg vejede mig i morges lå jeg på de 61,9 KG. Det er stort set det samme hverdag.

Nu har jeg bestilt den første pakke jeg har linket håber det kan hjælpe :)

Det er klart vægten svinger fra aften til nat, du har jo indtaget mad og væske hele dagen. Om morgnen er det så forbrændt og eller røget ud igen. Vej dig om morgnen en gang om ugen, og se hvad der er sket efter en måned. Hvis du stadig står stille, så fyr 3-400 kcal oven i hatten
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

Jeg spiste kun yogurt, fordi jeg var løbet tør for havre gryn. plejer også, at komme skyr i hvis jeg spiser yogurt.

Ligevægtsindtag beregner siger:

Ligevægtsindtag: 2028 kcal

Bulk: 2328 kcal

Cut:1728 kcal

Protein pr. dag:124g

Det her er hvad jeg spiser normalt til morgenmad, frokost og 1 mellemmåltid. så mangler jeg lige en aftensmad + mellemmåltid + en shake mere. kommer altid over 3000 kacl +
Vedhæftede filer
14feb.jpg

Det er lige meget hvad beregneren siger. Faktum er, at hvis du ikke tager på, så spiser du ikke nok, og skal altså spise mere hvis du vil tage på. Længere er den ikke.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du træner samtidig er dit ligevægtsindtag ikke 2000 - medmindre du er en knægt på 170 der vejer 40 kg. Jeg tvivler godt nok stærkt på at du kommer over de 3000 alle dage, når du ikke tager på - men som sagt, når det ikke virker, så spis mere.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Det folk skriver herinde er forholdsvis rigtigt. Hvis du ikke tager på, så spiser du ikke nok. Det kan du også godt selv regne dig frem til.

Sagen med ligevægtsberegneren er at den er vejledende, den passer ikke. Derimod kan den give et billede af hvor du ligger, mht. din vægt/højde og fysiske aktivitetsniveau. Det sagt, så tager den ikke højde for at der er nogen der bare har en større forbrænding end andre, og taget din højde og vægt i betragtning, tror jeg du har en meget høj forbrænding. Du bliver sikkert heller ikke tyk selvom du spiser Mcdonalds hver dag. Har jeg ret?

Når det så er sagt, så spis alt hvad du kan - Som de andre siger, suppler med sunde produkter, der er meget kalorieholdige. F.eks. peanutbutter. Det kan du putte i næsten alt hvad du spiser. Drik sødmælk, evt. kakao. Spis massevis af nødder og bacon :)

Dit oprindelige spørgsmål til kosttilskud, er at der findes produkter der kan hjælpe dig med at øge vægten. For eksempel, kan du købe weight gainer produkter, hvor du får 1500 kcal pr. servering, men brug det kun som sidste udvej, de fleste der begynder på det, får fedt på maven, og det ønsker du jo ikke.
Billede

Hehe du har ret, har prøvet, at sise macD/junk food hverdag til frokost hjalp heller ikke :)

Men jeg må bare blive ved med, at spise en masse og så prøver jeg lidt waight gainer :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster