Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1085
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1082

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab - Kost plan ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en ung gut på 18 år som har ladet ungdommen sætte sig på mig, at tabe 5-8 kilo vil virkelig være noget stort og være rart !

Jeg er frisk på en masse idéer !

Jeg er 179 og har en vægt på 84kilo, det mest på maven at fedtet sidder

Jeg spiser på følgene måde - Skriv gerne hvad jeg skal ændre

Morgenmad - Havregryn/havrefras( havre pudder ) med mælk

Frokost - Dagens middag i kantinen, som primært er sund mad, svinger meget i fisk, kylling osv - Salat fylder nok halvdelen af talerken.

Mellem måltid er en grov bolle med lidt salat og noget pålæg

Aftens mad er 3-4 rugbrøder med div. pålæg mv. Andre tage pastasalat - Ikke en varm ret

Og når jeg bliver sulten hen ad aftenen plejer jeg at tage et fuldkorns knækbrød eller riskager

Drikker vand til alle mine måltider udover morgenmaden hvor jeg tager et glasmælk bagefter

Jeg har spist sådan her siden december og der sker intet med min vægt

Før hen fik jeg hvid brød til morgenmad
Frokost var den usunde del af kantinens mad
Mellemmålentider kunne være lige fra chips, slik eller noget fastfood
Aftens mad var det som de gamle smed på bordet, som oftes var noget med sovs og sådan generalt lidt fed mad

Fik den første plan jeg skrev at en kolega som har tabt 10 kilo på den måde

Er der noget jeg skal ændre for at kunne se et vægttab ?

Cykler på arbejde hver dag ( 15km hver vej ) + jeg løber hver lørdag og søndag morgen

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal nok prøve at regne lidt på, hvor mange kalorier (kalorier = Kcal) du indtager i løbet af en dag - brug kostplan funktionen her på siden, ja - det kræver at du vejer din mad.

For at tabe dig skal du være i kalorieunderskud, det er der ikke noget nyt i...
For at komme i underskud (ca. 500-1000 kalorier), skal du nok også lige have fastlagt dit ligevægtsindtag - der findes en god beregner på motion-online.dk

Du kan også overveje at læse den guide til vægttab, der ligger under "artikler" her på sitet.

Men det handler altså om at du få indblik i hvor meget energi du indtager i løbet af en dag, i forhold til hvad du forbrænder. Og så skal du i underskud.

Styrketræning vil også være med til at sætte skub i vægttabet, så se at komme ned i et center og løft noget jern.

Til din kostplan vil jeg blot sige følgende: Alt for mange kulhydrater fra brød. Drop også de der havre fras, hold dig til havregryn hvis det skal være. Mere protein og sundt fedt ligeså.

Hvis du er parat til at skifte livsstil, så har jeg følgende råd: Anskaf bogen "stenalderkost" og lev efter de principper 80-90 % af tiden, så ryger kiloene af helt naturligt - og det bedste er: Maden skal ikke vejes og der skal ikke tælles kalorier - det er i min verden bonus. Jeg lever selv på den måde, altså spiser stenalderkost 80-90 % af tiden, er aldrig sulten og tæller ikke kalorier - har smidt 5 kg på to måneder, og var faktisk slet ikke for tyk, ville bare gerne have en mere markeret krop - hvilket jeg har fået.

Jeg mener afgjort at det er den mest fornuftige og effektive vej frem.
Jeg har en lille blog om emnet, kig evt. her http://www.spissomenhulemand.blogspot.com/
Det er blot det mest basale jeg har beskrevet og skal virke som en quick-guide, så man ikke skal læse en bog på et par hundrede sider for at komme igang...

Og drop så lige de riskager og knækbrød før sengetid, det kommer der ikke noget godt ud af...
En dag uden træning, er en dag uden mening!!!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online