Jeg har lurket i et stykke tid men besluttede, at oprette en bruger i dag for at få lidt hjælp og forhåbenligt kunne hjælpe senere..
Jeg er 18 år og har roet kajak fra da jeg var 8 år til jeg ca var 14-15 og havde en fin krop på daværende tidspunkt og fin styrke(?) - ikke noget at råbe hurra for dog. Så startede jeg på gymnasie og der gik lige lovligt meget druk og fest i den
.. I dag, 3 år efter er min krop komplet til grin sagt mildt..Jeg klattræner i fitness og ser overhovedet ingen fremgang, selvfølgelig, og det skal der laves om på. Dog aner jeg ikke hvad jeg skal træne. Da jeg gik til kajak havde vi folk til at lægge et program til en, baseret på en maxtest i styrketræningsrummet.
Så hvor pokker finder jeg brugbare programmer? Har ikke turde begynde på ting som "sixpack på 6 uger" osv men det burde man måske? Jeg vil egentlig bare gerne starte med at opnå en god grundform og styrke. Lige pt har jeg ølvom dvs det er maven der trænger. Som jeg har kunne læse mig til kræver det at jeg skaber et kalorieunderskud, hvilket skal gøres igennem diæt. Men tænker at træning ikke kan skade.
Så mit spørgsmål er egentlig hvordan kommer jeg seriøst igang? Både mht til diæt og styrketræning når man intet ved om det. Hvor finder jeg de rigtige ting!! hjælp!
Undskyld for det lange indlæg og på forhånd tak for al hjælp!
- pizzajoe