Men jeg er vegetar, og spiser altså ikke kød og sjældent animalske mælkeprodukter. Kan det overhovedet lade sig gøre at få tilstrækkeligt protein så? Man skal jo indtage noget mere når man løfter vægte 
Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
Men jeg er vegetar, og spiser altså ikke kød og sjældent animalske mælkeprodukter. Kan det overhovedet lade sig gøre at få tilstrækkeligt protein så? Man skal jo indtage noget mere når man løfter vægte 

boxingbabe skrev:Der er ikke så vanvittig meget protein i soyadrikMen linser spiser jeg da en del af i forvejen.. og også peanutbutter og nødder, men det skal man jo heller ikke have for meget af.
Vegetarmad, kedeligt?Der er vist en der aldrig har smagt falafler eller en god humus

boxingbabe skrev:1. Jeg syntes det er klamt at spise noget som engang har været levende, får kvalme bare ved tanken - især flæskesteg, det kan jeg slet ikke kapere. Prøv og tænk, lig der ligger og rådner op i maven![]()
2. Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.
"Mennesket har tilpasset sig i en sådan grad, at vi idag kan leve af mange forskellige ting, dvs. vi er altædende eller omnivorer, som det også kaldes. Det har været en god egenskab at have som art, når vi har skulle overleve gennem årtusinder. Men blot fordi man kan leve af en bestemt ting, betyder det ikke at denne ting er en nødvendighed, ej heller at det i længden er sundt.
Ser vi på menneskets nærmeste slægtninge, menneskeaberne, lever disse altovervejende af planteføde i form af blade eller frugter, og mennesket må ligesom disse betegnes som frugivor, altså frugtspiser. I modsætning til de arter, som primært lever af kød, har vi en lille mund med tænder, der egner sig bedst til tygning og ikke til flænsning. Vi har også neutralt spyt, en stor mavesæk, en lang tyndtarm og en foldet tyktarm - altsammen ting, som er uegnede til en kost, der er rig på kød. Anatomisk set må man derfor konkludere, at mennesket nærmere er skabt til vegetarisk kost end til kødkost." Kopieret fra Dansk Vegetarforenings hjemmeside..

Der er ikke noget der rådner i din mave. Det er en sygelig forestilling der kun foregår i dit hovede.boxingbabe skrev:1. Jeg syntes det er klamt at spise noget som engang har været levende, får kvalme bare ved tanken - især flæskesteg, det kan jeg slet ikke kapere. Prøv og tænk, lig der ligger og rådner op i maven![]()
2. Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.
"Mennesket har tilpasset sig i en sådan grad, at vi idag kan leve af mange forskellige ting, dvs. vi er altædende eller omnivorer, som det også kaldes. Det har været en god egenskab at have som art, når vi har skulle overleve gennem årtusinder. Men blot fordi man kan leve af en bestemt ting, betyder det ikke at denne ting er en nødvendighed, ej heller at det i længden er sundt.
Ser vi på menneskets nærmeste slægtninge, menneskeaberne, lever disse altovervejende af planteføde i form af blade eller frugter, og mennesket må ligesom disse betegnes som frugivor, altså frugtspiser. I modsætning til de arter, som primært lever af kød, har vi en lille mund med tænder, der egner sig bedst til tygning og ikke til flænsning. Vi har også neutralt spyt, en stor mavesæk, en lang tyndtarm og en foldet tyktarm - altsammen ting, som er uegnede til en kost, der er rig på kød. Anatomisk set må man derfor konkludere, at mennesket nærmere er skabt til vegetarisk kost end til kødkost." Kopieret fra Dansk Vegetarforenings hjemmeside..

boxingbabe skrev:Jeg opfinder skam ikke noget til min egen fordeljeg har min egen mening om kød - ligesom omnivorer har deres egen mening om vegetarisme
Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.

boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af

hjarsoe skrev:Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød?

alwin skrev:hjarsoe skrev:Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød?

Bambay skrev:boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af
Den sidste del af din besked kunne jeg skrive, til alt det du har skrevet i denne tråd.

Thenafei skrev:alwin skrev:hjarsoe skrev:Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød?
Det har hun lige svaret på.....

boxingbabe skrev:Bambay skrev:boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af
Den sidste del af din besked kunne jeg skrive, til alt det du har skrevet i denne tråd.
Modent skrevet af dig!

hjarsoe skrev:boxingbabe skrev:Bambay skrev:boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af
Modent skrevet af dig!
Modent af dig, at gå imod menneskets natur!

boxingbabe skrev:hjarsoe skrev:boxingbabe skrev:Bambay skrev:boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af
Modent skrevet af dig!
Jeg er ikke bange for at skille mig ud, i forhold til så mange andre

Bambay skrev:boxingbabe skrev:hjarsoe skrev:boxingbabe skrev:Bambay skrev:boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af
Modent skrevet af dig!
Jeg er ikke bange for at skille mig ud, i forhold til så mange andre
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.
boxingbabe skrev:Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.

boxingbabe skrev:Jeg opfinder skam ikke noget til min egen fordeljeg har min egen mening om kød - ligesom omnivorer har deres egen mening om vegetarisme
![]()
Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.
boxingbabe skrev:Jeg er ikke bange for at skille mig ud, i forhold til så mange andre

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster