Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1577
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1574

Følg bodybuilding.dk på

vegetar og styrketræning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg overvejer lidt at begynde at styrketræne igen :D Men jeg er vegetar, og spiser altså ikke kød og sjældent animalske mælkeprodukter. Kan det overhovedet lade sig gøre at få tilstrækkeligt protein så? Man skal jo indtage noget mere når man løfter vægte :) Har set at man kan få noget risprotein, men ved ikke om det er godt..
But don't let 'em say you ain't beautiful, they can all get fucked, just stay true to you.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: Nordjysk Helsestudio

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Geografisk sted: Ribe

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du har jo nogle muligheder i soyadrik, risprotein osv.
Af fast føde er der blandt andet linser og bønner.

Det kræver en del arbejde at lave spændende vegetarisk mad (og det lyder måske endda som om du er semi veganer), så det ikke bare bliver baked beans med iceberg hver gang. :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Der er ikke så vanvittig meget protein i soyadrik :) Men linser spiser jeg da en del af i forvejen.. og også peanutbutter og nødder, men det skal man jo heller ikke have for meget af.

Vegetarmad, kedeligt? :P Der er vist en der aldrig har smagt falafler eller en god humus :D
But don't let 'em say you ain't beautiful, they can all get fucked, just stay true to you.
Brugeravatar

Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød? :?
Brugeravatar

boxingbabe skrev:Der er ikke så vanvittig meget protein i soyadrik :) Men linser spiser jeg da en del af i forvejen.. og også peanutbutter og nødder, men det skal man jo heller ikke have for meget af.

Vegetarmad, kedeligt? :P Der er vist en der aldrig har smagt falafler eller en god humus :D

Jeg siger netop bare at man skal arbejde med at lave ordentlig vegetarmad, da man ellers ender med at leve af frugt og linser. Har jeg set før.. :)
nu var jeg på Riz Raz og spise i sidste uge og deres vegetar buffet var f.eks. rigtig lækker og det er på trods af at riz raz ik er en gourmet restaurant
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

1. Jeg syntes det er klamt at spise noget som engang har været levende, får kvalme bare ved tanken - især flæskesteg, det kan jeg slet ikke kapere. Prøv og tænk, lig der ligger og rådner op i maven :?

2. Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.

"Mennesket har tilpasset sig i en sådan grad, at vi idag kan leve af mange forskellige ting, dvs. vi er altædende eller omnivorer, som det også kaldes. Det har været en god egenskab at have som art, når vi har skulle overleve gennem årtusinder. Men blot fordi man kan leve af en bestemt ting, betyder det ikke at denne ting er en nødvendighed, ej heller at det i længden er sundt.

Ser vi på menneskets nærmeste slægtninge, menneskeaberne, lever disse altovervejende af planteføde i form af blade eller frugter, og mennesket må ligesom disse betegnes som frugivor, altså frugtspiser. I modsætning til de arter, som primært lever af kød, har vi en lille mund med tænder, der egner sig bedst til tygning og ikke til flænsning. Vi har også neutralt spyt, en stor mavesæk, en lang tyndtarm og en foldet tyktarm - altsammen ting, som er uegnede til en kost, der er rig på kød. Anatomisk set må man derfor konkludere, at mennesket nærmere er skabt til vegetarisk kost end til kødkost." Kopieret fra Dansk Vegetarforenings hjemmeside..
Brugeravatar

boxingbabe skrev:1. Jeg syntes det er klamt at spise noget som engang har været levende, får kvalme bare ved tanken - især flæskesteg, det kan jeg slet ikke kapere. Prøv og tænk, lig der ligger og rådner op i maven :?

2. Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.

"Mennesket har tilpasset sig i en sådan grad, at vi idag kan leve af mange forskellige ting, dvs. vi er altædende eller omnivorer, som det også kaldes. Det har været en god egenskab at have som art, når vi har skulle overleve gennem årtusinder. Men blot fordi man kan leve af en bestemt ting, betyder det ikke at denne ting er en nødvendighed, ej heller at det i længden er sundt.

Ser vi på menneskets nærmeste slægtninge, menneskeaberne, lever disse altovervejende af planteføde i form af blade eller frugter, og mennesket må ligesom disse betegnes som frugivor, altså frugtspiser. I modsætning til de arter, som primært lever af kød, har vi en lille mund med tænder, der egner sig bedst til tygning og ikke til flænsning. Vi har også neutralt spyt, en stor mavesæk, en lang tyndtarm og en foldet tyktarm - altsammen ting, som er uegnede til en kost, der er rig på kød. Anatomisk set må man derfor konkludere, at mennesket nærmere er skabt til vegetarisk kost end til kødkost." Kopieret fra Dansk Vegetarforenings hjemmeside..

Det med at vi ikke er bygget til at spise kød passer ikke. Don't fight nature :roll:
Sidst rettet af Thenafei 2. feb 2011, 16:53, rettet i alt 1 gang.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
Brugeravatar

Reputation point: 70

Geografisk sted: Odense

Oh no you didn't :mrgreen:

Det er noget værre vrøvl de skriver inde på den side. Det er allerede blevet gennem debatteret i en anden tråd. Skal se om jeg kan finde den.

Edit: Her er tråden, tag at læs den igennem: viewtopic.php?f=4&t=41063&p=972335&hilit=veganer#p972335

Det er ikke for at ændre dit livsstil, blot så du ikke går rundt og spreder det vrøvl de skriver på diverse vegetar hjemmesider :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Det skal også forstås på den måde Mogensen udtrykker det.. Jeg respekterer fuldt ud, at du holder det. Det er ikke det :)
Brugeravatar

boxingbabe skrev:1. Jeg syntes det er klamt at spise noget som engang har været levende, får kvalme bare ved tanken - især flæskesteg, det kan jeg slet ikke kapere. Prøv og tænk, lig der ligger og rådner op i maven :?
Der er ikke noget der rådner i din mave. Det er en sygelig forestilling der kun foregår i dit hovede.

Du dør hvis du ikke får B12 vitamin der sjovt nok kommer fra... kød! Korrekt at et højt kødforbrug er forbundet med diverse sygdomme, men det er primært grundet et højt indhold af mættet fedt der kan undgås ved af spise magert kød. Vi er fint byggede til at fordøje kød og kød, mælk og æg er nogle af de proteinkilder der har den højeste udnyttelsesgrad , i forhold til meget vegetabilsk protein.

Nu vil jeg slet ikke komme ind på hvor lidt man kan bruge en vegetarforenings skriverier som reference.. Selvfølgelig vil de gøre ALT for at folk dropper kødet, det er ligesom det deres forenings formål er.
Vores tænder er netop indrettet til at flænse. Vi har flade kindtænder til planter og skarpe hjørnetænder og fortænder til at "flænse", som de nu så pænt kalder det. At sige "vores tænder egner sig ikke til kød" er direkte noget vrøvl at sige.

Neutralt spyt? Hvad skal det betyde? At det bare er rent vand? For det er noget vrøvl. Der er blandt andet amylase i vores spyt.
En stor mavesæk, lang tyndtarm og foldet tyktarm = kun planter? Hvor fanden har de det fra?
Vores fordøjelsessystem har rigelig kapacitet af proteolytiske enzymer, f.eks. pepsin i mavesækken og trypsin og chymotrypsin i tolvfingertarmen der napper de animalske proteiner.
Eksempelvis er proteinerne i cerealier (kornprodukter) ret dårligt optagelige for menneskekroppen;

Problem vegetarians?
Billede

Jeg er ikke imod vegetarisme osv. men nu skal man heller ikke opfinde ting til sin egen fordel.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Jeg opfinder skam ikke noget til min egen fordel :) jeg har min egen mening om kød - ligesom omnivorer har deres egen mening om vegetarisme :D

Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.
Brugeravatar

Nu bliver jeg vist nød til at titte frem med mit hoved igen

Kan ikke beskrive hvor glad jeg har været for at gå fra det vegetar halløj da jeg var 14-15år..

og ja vi er faktisk lavet til at spise blandt andet kød. Ellers hvorfor skulle vi så have gjort det igennem over 1000 år?

Geografisk sted: Vestbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 122.00

Logbog: Ingen logbog

boxingbabe skrev:Jeg opfinder skam ikke noget til min egen fordel :) jeg har min egen mening om kød - ligesom omnivorer har deres egen mening om vegetarisme :D

Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.

Du er mentalt forvirret, det er okay, det er iorden.
Du kan godt blive PUMPER selvom du har valgt denne syge form for livstil.
Det kræver bare langt mere arbejde, at få dækket dit proteinbehov nogenlunde.

Ja, har noget imod vegetarisme*
Brugeravatar

Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af :)
Brugeravatar

boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af :)

Den sidste del af din besked kunne jeg skrive, til alt det du har skrevet i denne tråd.
Brugeravatar

hjarsoe skrev:Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød? :?
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

alwin skrev:
hjarsoe skrev:Af ren nysgerrighed, hvad får dig til at opgive alle de velsmagende retter, lavet over dyrekød? :?

Det har hun lige svaret på.....
Brugeravatar

Bambay skrev:
boxingbabe skrev:Syge livsstil? Hva er det for noget rent ud sagt pis at fyre af :)

Den sidste del af din besked kunne jeg skrive, til alt det du har skrevet i denne tråd.

Modent skrevet af dig :)!
Brugeravatar

Thenafei skrev:
alwin skrev:

Det har hun lige svaret på.....

Argh #-o
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

boxingbabe skrev:
Bambay skrev:

Modent af dig, at gå imod menneskets natur! :^o
Brugeravatar

Desuden er det ikke det den her tråd handler om.. Jeg spurgte om det kunne lade sig gøre at få nok protein til at få noget ud af træning, når man er vegetar. At folk spørger hvorfor jeg er vegetar er sgu okay syntes jeg! :) men jeg gider ikke høre på folks skide kommentarer om min livsstil.
Brugeravatar

hjarsoe skrev:
boxingbabe skrev:
Bambay skrev:

Jeg er ikke bange for at skille mig ud, i forhold til så mange andre :wink:
Brugeravatar

boxingbabe skrev:
hjarsoe skrev:
boxingbabe skrev:
Bambay skrev:

:lol:
Brugeravatar

Bambay skrev:
boxingbabe skrev:
hjarsoe skrev:
boxingbabe skrev:
Bambay skrev:

:lol:

](*,)
Brugeravatar

Arguing on the internet is like the special olympics; even if you win you're still retarded

Logbog: Ingen logbog

1. Du kan godt få den protein du skal have udelukkende ved vegetarmad. Du skal bare sørge for at spise varieret og i rigelige mængder af proteinholdige produkter. Nu har jeg ikke set nærmere på den, men du vil sikkert finde den interessant, hvis du ikke allerede har set den: Vegan fitness - built naturally. Det er en dvd du kan købe eller downloade, whatever suits you. Intro:
http://www.youtube.com/watch?v=tIbTGKQXJU4
Aner ikke om det er noget lort, men kom bare lige i tanke om at jeg havde hørt om den på et tidspunkt.

2. Det er fint at man vil være vegetar, men man skal passe på med at opfinde pseudovidenskab som belæg for ens valg.

3. Hvis ikke det var meningen vi skulle spise dyrene, hvorfor er de så lavet af kød? :D

Det sidste var en joke. Det var 1 og 2 ikke.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Menneskekroppen er ikke bygget til at fordøje kød, og så er det faktisk heller ikke særlig sundt at spise kød, da der er mange livsstilssygdomme forbundet hermed. Nu har jeg tidligere været kødspiser, og kan kun anbefale en vegetarisk levestil - jeg har fået det meget bedre og min fordøjelse er blevet bedre.

boxingbabe skrev:Der skulle ikke være stor chance for at jeg dør af b12-mangel, eftersom jeg spiser to omnivegan vitaminpiller om dagen, som indeholder alt hvad man har brug for - også b12.

Yup, mennesker er skabt til at leve af planter og frugt, men dør hvis de ikke spiser kød (eller spiser kemisk fremstillede B12-vitaminer).... kan du ikke se hvor langt ude din pointe er?
Nubretpumper
Brugeravatar

boxingbabe skrev:Jeg opfinder skam ikke noget til min egen fordel :) jeg har min egen mening om kød - ligesom omnivorer har deres egen mening om vegetarisme :D

Det gør vegetar foreningen som du citerede fra og siden du tror på det, så læner du dig meget op af det. Så jo, lidt.
Det de skriver er ikke rigtigt og din forestilling om "lig der rådner i maven" er simpelthen noget pjat og faktisk et ret forvrænget og sygt billede af hvordan kroppen fungerer.

Som garanteret er udvundet af.... tadaaaa... kød!
Det er fint at du tager B12 tilskud, da det betyder at du faktisk er klar over den sundhedsrisiko der er forbundet med at undvære kød. Men er det ikke lidt paradoksalt at du hævder at have en livsstil der er så meget sundere uden kød, men for at overleve på den livsstil, så bliver du nødt til at tage vitaminpiller?

boxingbabe skrev:Jeg er ikke bange for at skille mig ud, i forhold til så mange andre :wink:

hvis du vil skille dig ud fra mængden, så pis i bukserne. Det der med "at skille sig ud", det er ikke noget argument. Jeg kunne også skille mig ud ved udelukkende at leve af kød. Kød til morgen, kød til aften, kød om natten. Jeg kunne lave kødsmoothies. Så ville jeg også skille mig ud, men det gør ikke min levemåde sundere eller forsvarer vrøvlefakta.

Jeg er ikke ude med riven efter hverken dig eller nogen som helst vegetarer (eller veganere) i verden. Som en sidenote skal det siges at jeg studerer klinisk diætitik og forsøger derfor at være så objektiv som muligt. Jeg siger ikke man skal svælge i 2 kg kød om dagen. Det er heller ikke de generelle anbefalinger. Men mellem de to poler der hedder 2 kg kød om dagen ----- intet kød overhovedet , der er altså en fin, fin middelvej.
Jeg respekterer folks grunde til at undvære visse fødevarer, men igen; man skal ikke opfinde alle mulige facts for at retfærdiggøre sin livsstil (som at tænderne er bygget til planter, at kroppen ikke kan fordøje kød og at vores spyt er neturalt). Jeg opfinder heller ikke ting der retfærdiggør at jeg f.eks. bruger proteinpulver. Jeg er udemærket klar over at jeg sagtens kan spise mig til de proteiner jeg skal bruge, men jeg bruger pulver fordi jeg synes det gør min hverdag lidt lettere med en lille shake eller to. Jeg kommer ikke med pseudofacts om at kroppen ikke kan nedbryde proteiner i rigtig mad og at proteinerne i mit pulver gør noget ekstra for min krop, som diverse madvarer ikke kan gøre. Der er også en grænse.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

En mindre detajle, men B12 findes kun i animalske produkter, og altså ikke kun i kød. Som vegetar vil man kunne få dækket sit behov af B12 gennem mejeriprodukter og æg.

Og skal man fluekneppe helt i bund, så er planter også levende :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster