Nebelong skrev:Tak for dit svar, doe.
Jeg vil meget gerne høre mere om, hvordan man får lavere fedtprocent uden at miste muskelmasse. Har du evt. nogle råd, links eller kostvejledning, der kan hjælpe med på vejen?
At være stor, dvs. som jeg tror du mener, så er det forestillingen om at være stor (et par gode skuldre, en bred ryg og et par gode arme vil give den forestilling), for stor i den forstand så er det svært at have lav fedt %.
Hvor lang tid træner du af gangen og hvor mange sæt pr. øvelse? For du skriver bare "underarme". Er det 16000 øvelser til den eller én øvelse? Hvor høj er du og hvor meget vejer du? Og hvad tager du i et par øvelser?
Programmet, jeg bruger nu, er sat op i en cyklus. Cyklusen kører over 6 uger, hvor jeg starter med i uge 1 at have 2 sæt med 8-11 reps.
2. og 3. uge kører jeg 3 sæt med 4-7 reps. 4. uge går jeg tilbage til 8-11 reps, men nu med 4 sæt.
Til sidst kører jeg 5 sæt med 4-7 reps i 5. og 6. uge.
Fornøjelse!

Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke kender til den træningsform, hvor du øger antal reps på den måde. Jeg har altid kørt fra 6 reps og blevet ved til 10-12 stykker, hvorefter jeg har øget vægten. Fordelen ved den er også, at så kan man se, at man laver fremskrift (medmindre man snyder lidt, selvfølgelig).
Som jeg kan se i dit træningspas, så er du jo ikke nogen Arnold (

), så derfor kan jeg godt se, det er begrænset, hvor meget muskelmasse, du kan have udviklet.
Problemet er, at hvis man virkelig vil udvikle meget muskelmasse på kort tid, så skal man bare æde som et svin (det rigtige mad, jo bedre bliver det kun) og man skal virkelig tæske sin krop igennem i måske et fullbody-program eller også, hvis man har tid til det, give alle dele på dig fuld opmærksomhed og tage et 3-split. Ellers er 2-split også godt (bruger jeg selv)
Ovenstående giver jo et problem med dit ønske om at være markeret, da du vil øge muskelmassen, ja, men så sandelig også få et spæk lager, der kan fodre Afrika i et år eller to
Jeg er selv en af dem, der virkelig ikke bryder mig om en fedt % på over 10, men alligevel så kan jeg godt lide også selv lidt det med at være "stor", eller trænet som jeg egentlig foretrækker. Jeg træner ikke for at kunne skræmme Frk. Hansen i Superbrugsen ;)
Derfor træner jeg hele året rundt, hvor jeg egentlig aldrig ligger meget mere end 100-300 over mit normale daglige kalorieindtag. På den måde, så øger jeg muskelmassen (stille og roligt, det eksploderer ikke, men siden jeg hele tiden kan tage mere, må jeg jo få forøget muskelmasse), men jeg får næsten ingen fedt på kroppen. Det vil jo, over tid, give en lavere fedt %

.
Den sidstenævnte måde er dog hård, da mange foretrækker bare at spise og spise et par måneder også løbe i én måned eller måske mere. Det kan man selv afgøre - Nu har jeg givet mine idéer

TIl sidst, kan jeg
kun anbefale kreatin og proteinpulver. Proteinpulveret putter jeg alle steder hen som i morgenmaden, aftensnack, pre/post-workout etc.
Det kan jo fås som næsten ren protein. Og kreatin... Tjah, vidundermiddel, for mig. Det giver virkelig meget. Det er også med til at bibeholde muskelmassen bedre.
Puha, langt indlæg fra mig lørdag morgen... Flyver på ferie om et par timer, men vil lige straffe noget jern først!