Jeg er ikke ny i "branchen", men jeg er ny herinde, og det har jeg simpelthen tænkt mig at fejre ved, at oprette min første logbog!
Hurtige facts om mig:
Alder: 23
Vægt: 114
Højde: 198
Fedt%: 18
Jeg har været i et solidt kalorieoverskud de sidste mange måneder, for at få proppet nogle muskler på min krop, og det er da heldigvis også virket, men desværre er det ikke kun muskler jeg har fået erhvervet mig! Så nu skal der sgu gøre noget ved flæsket.
Jeg har altid haft det mål, at jeg ville veje 110kg og have en fedt% på 14, og det mål er nu endelige langt om længe inden for rækkevidde.
I sept 2010 vejede jeg 98 kg, så jeg har virkelig trænet/spist igennem. Jeg var oppe og veje 117kg inden jeg for alvor begyndte at cutte ned.
Jeg cutter meget langsomt for ikke at miste for meget masse.
Jeg er godt klar over, at hvis jeg cutter mig ned til 110 kg, har jeg formentlig ikke en fedt% på 14, men så er jeg i det mindste tættere på mål, end da jeg vejede 98 kg!
Mit 3splitprogram ser på nuværende tidspunkt ud som følger:
Bryst/triceps
Barbell benchpress 4x8-10 105-110kg
Incl. dumbell press 4x8-10 38-40kg
Decl. flyes 4x12 15-20kg - skifter mellem forskellige variationer
Inc. barbell press 4x12 70-80kg
Dips 4x10-12
Fransk press 4x8-10 35-40kg
Pushdowns 4x8-10 40-45kg
Kicksbacks 4x12 12-14kg
Det var stort set sådan gårsdagens træning så ud, idag træner jeg ryg og poster derfor øvelser og vægt bagefter så det bliver helt præcist!
Jeg er begyndt at løbe intervalløb 2-3 gange om ugen hvor jeg løber 3x1x5, så jeg starter stille op.
Kosten er også blevet meget bedre, men jeg er godt nok træt af salat med kylling og grønt - nogle gode forslag til hvad jeg kan lave i stedet?
Jeg uploader et "før" billede senere, så i kan se hvad mit udgangspunkt er.
Glæder mig til at komme igang med loggen og forhåbentlig opnå de mål jeg har sat mig