Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Nevas første logbog

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Var stoppet med at træne et stykke tid da jeg havde andre ting som var vigtigere på daværende tidspunkt, men nu er tiden inde igen, dog ikke fordi jeg har mere af den, men savner min træning.. Det er jo rigtigt hvad de siger, "use it, or lose it"..

Arbejder nat, så derfor træner jeg når jeg kommer hjem om morgenen..

Prøver at spise så meget jeg kan, selvom jeg ikke altid finder tid til det. Så jeg kommer nok aldrig meget over det kalorieindtag jeg skulle for at gaine, men pyt, bare jeg har det godt med det.

Spiser morgenmad når jeg står op. Lidt efter, aftensmad, glemmer tit aftenmåltidet inden arbejde, glemmer/magter ikke smørre madpakken sådan jeg får 2 ekstra måltider om natten, ud over min pause.
Om morgenen når jeg kommer hjem har jeg dog gjort mig til en vane at æde en dåse makrel, rugbrød og mayo! (mmmh mayo)

Der kan måske være nogle som kan komme med fordele/ulemper ved at træne lige inden man skal sove? Tager en shake og lidt at spise inden jeg ligger mig i seng på træningsdage.

Har valgt at følge et træningsprogram som er lagt op her på sitet nemlig : artikler/traeningsprogrammer/masse-styrke-the-doug-hepburn-way.html

Starter stille og roligt :)

Første dag: Mandag d. 19/9 -11
Bænk dag:
Bænkpres singles --> 75 alle 8 dvs --> 77,5 næste gang
alle 5x5 med 65kg --> 67,2kg
Incline--> alle med 24 --> 26
Dips ---> alle med 10 (selvom skulderen ikke var så glad for det :l Satans r.manchet)
Mave(Lever Lying Leg Raise Crunch) --> 30kg --> 35

Tirsdag d. 20/9 - 11
Squat dag :( --> Har altid hadet den øvelse, og hver gang dropper jeg den, men nu skal vi se om vi ikke kan køre den ordentligt!
Squat --> Singles med 90kg, var dog ikke tilfreds med hvor langt jeg gik ned, så nu skal jeg sgu heeelt ned i vandret position med lårene!
Sprang de sidste singles over og gik til 5x5 med 60kg..
For satan det gør nas, også tanken om at man skal træne mere ben efter, den var ikke rar.. Men fik taget alle med 60kg, så næste gang håber jeg på en 65, men måske ender det på 62.5.. Lad os se..
Benpres 135 --> 140 (kommer an på om bentøjet vil makke ret efter torturmidlet squat)
Stiff-legged dødløft --> Jeg passer på ryggen ved at undlade dødløft af nogen art. Også en af de øvelser jeg har prøvet et utal af gange, men har døjet med ryggen hver gang, så har indset at det nok bare ikke er min kop the. (Nogle vil mene det er fordi jeg gør det forkert, men så er det jo godt det er min log og jeg bestemmer :dance: )
Tager Hyperextensions med belastning istedet --> 15kg --> Tager lige en gang mere med 15kg, næste skridt er 20kg
Dumbell curls 20kg --> 22kg

Torsdag d. 22/9 - 11
Skulder dag
Military presses --> Alle singles med 45 --> 47,5 eller 50 næste gang
alle 5x5 med 40kg
Dumbell side laterals --> min højre skulder kunne ikke så det blev lidt let træning/genoptræning med elastik og lave kg. Arbejder på sagen! :blackeye:
Close-grip bænkpres --> alle med 50 --> 52.5kg
Mave Lidt random mave-pjank

Forresten, mine ben lider af utrolig øm DOMS! STADIGVÆK! Så kan man ihvertfald sige at jeg gav mig fuldt ud.. Ohhh, mine balder og lår er ømme :(

Fredag d. 23/9 - 11
Dødløft dag :/
Nogle som har forslag til hvilke øvelser der kunne laves istedet? Tænker kun på dødløft som skal skiftes ud.
Venter med at træne til aften.

Sikke en smørre, håber jeg kan opdatere min log så ofte som muligt, og længe som muligt! For min egen skyld!

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus V

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er ellers noget af et program at kaste sig over, lige som du er startet igen. Har selv forsøgt mig med programmet, men min krop sagde hurtigt stop for alle de tunge singles. Kunne desuden ikke holde en fornuftigt progression.

Men klø på, så skal du nok ende med at mærke en del på styrkefronten. Doug Hepburn programmet, sammenlagt med at dine løft på nuværende tidspunkt kan forbedres, skal nok give pote.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: Dansk Fitness Vanløse

Styrkeliste
- Bænkpres: 0.10
- Squat: 300.00
- Dødløft: 60.00

Galleri: Vis galleri (8)

Fredag d. 23/9 - 11

Jeg trænede om aftenen :)
Dødløft
Sprang over dødløftens singles og besluttede mig for at starte ultra slow med dødløft, og kører sumo stilen.. Jeg havde hele 40kg på ! også bare en normal omgang 5x5.
Bliver lidt spændende om jeg kommer til at kunne køre den sådan rigtigt!

Pullups
Alle 3x8 med kropsvægt --> Vægte på!

Bent over barbell rows
Alle med 50kg --> 52.5 next up!

Mine håndled kan ganske enkelt ikke holde til barbell curls, efter engang jeg kørte the george turner way (10x10). Min teori er at jeg ikke lyttede til min krop og blev egentlig bare ved, hvilket resulterede i at jeg fik hindebtændelse og det kan stadig mærkes når jeg kører barbell curls
så det bliver
Preacher/curls med EZ bar
Tog alle med 20kg (EZ bar 8kg?) --> 28kg

Stadig DOMS i bentøjet! Tirsdag er officiel hade dag i mit univers nu !

Hej Bundesball
Må se om kroppen kan tåle de singles, nu har jeg heller ikke taget max, så jeg ved faktisk ikke hvad mine reele singles skal ligge på . Besluttede mig bare for at starte roligt og gå i krig med overkommelige vægte, også gaine stille og roligt.
Kan vel også kun give lidt mere selvtillid at starte på lave vægte og se hvad man egentlig kan ende på ;)
Og tak for feedbacken !

Styrkeliste

Mandag d. 26/9 - 11
Bænk dag

Opvarmede med en kort cykeltur og noget opvarming til skulderen (r. manchet)

Bænkpres:
Tog alle singles med 77,5 kg, syntes sgu egentlig at det var hårdt --> 80kg næste gang
Alle 5x5 med 67,5 --> 70kg næste gang!

Incline dumbell bænk:
Alle 3x8 med 26 kg uden de store besværligheder --> 28

Dips:
Tog alle med kropsvægt idag. Min skulder er stadig lidt pirrelig, så ingen grund til unødig overbelastning.

Mave (Lever Lying Leg Raise Crunch)
Alle 3x8 med 35kg

En rigtig god omgang træning :)

Styrkeliste

Tirsdag d 27/9 - 11
Squat dag

Squat
Tog alle singles med 75kg --> 77,5, må ærligt indrømme at den sidste var en smule hård. Men det gik faktisk ok syntes jeg selv.
Alle 5x5 med 60kg, den var derimod hård! 62.5 here we come!

Benpres
Alle 3x8 med 140kg--> 150 næste gang!

Hyperextensions
Igen alle med 15kg --> 20 næste gang :)

Dumbell curls
Ved ikke rigtigt om jeg formåede at tage dem alle korrekt med 22kg, så vi tager 22kg igen!

Tog lidt ekstra preacher curls, bare lige fordi jeg havde lidt overskydende energi :dance:

Squat dagen var ikke så gal igen, men har sikkert doms i morgen, igen -.-

Styrkeliste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster