Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69537 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1393
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

Det stikker af!

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Velkommen til min første logbog her på siden.

Nu skal træningen logges. Jeg var ellers kommet ind i en god rytme med mit fullbody-program, jeg kørte jeg gange om ugen, men en uge på Roskilde og en uges ferie derefter sendte mig lidt ud af kurs.

Nu er jeg tilbage og skal i gang med træningen igen. Jeg har droppet fullbody-programmet og vil i stedet følge Bodylabs back to basic program fire gange om ugen.

Mine data:
Alder: 27 år
Højde: 180 cm
Vægt: 92 kg

Træninger indtil videre:
Tirsdag d. 23/7-13 - Cykling på min mountainbike på landevej. 23,7 km 59:36

Torsdag: 25/7-13 - Løb 7,63 km 42:34

Jeg ligger pt. med et kalorieunderskud på 1000 om dagen. Dette har jeg gjort for at kickstarte min kur lidt, og vil fra på mandag drosle underskuddet ned til 500 om dagen.
Her kan i se mine seneste løft, som kom tilbage i juni måned.

Chin ups - fik hjælp af maskinen. Vægtskiverne sagde 135 (hvad det så end betyder)

Squat: 95 kg 3*10

Dødløft: 67,5 kg 3*10

Bænk: 50 kg 3*10

Militarypress med håndvægte 15 kg 3*10

One arm row DB: 22,5 kg 3*10

Hammer curls DB: 15 kg 3*10

Dips: igen med hjælp fra maskinen, som sagde 135

Cable crunches - 15 kg 3x10

Hav en fantastisk weekend!
Sidst rettet af Oh-my 1. aug 2013, 20:23, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Så er det blevet tid til en lille opdatering. Jeg svor i mit første indlæg, at jeg ville påbegynde styrketræningen i mandags. Det holdte ikke helt stik, da jeg i stedet kastede mig i en omgang basket, der varede to timer, men så var den dags motion da også i hus. Og dagen efter blev tilbragt med udsædvanligt ømme muskler.

Jeg tog i stedet for ned i motionscentret i dag. Min plan er at bruge Back to basics programmet. er blevet lidt mere hooked på det styrketræning, efter jeg har læst en del om det de sidste par dage.

Chin-ups 4x8 - Vægtskiverne som hjalp mig sagde 68,5. Undrede mig over, om det virkelig kan passe, jeg kun kan løfte lidt over 20 kilo i den øvelse?

Bænk 4x8 45kg

Incline bænk: 4x8 35 kg

DB skulderpres: 3x8 - sidste set 1x6 15 kg

DB side laterals 4x8 8 kg

Dips: 4x8 men med vægthjælp, skiverne sagde 54 kg. Er igen overrasket over, hvor slap jeg er.

weighted abs 4x8 +10kg

Jeg har haft fin styr på kosten. Ligger i et stabilt kcal underskud på 500 kcal om dagen. Er i gang med at vænne mig til at spise 6 gange om dagen. Har haft lidt bøvl med at få fedt nok ind i kosten, men mandler skulle vise sig at være svaret. Proteinpulveret skulle gerne komme med posten i morgen - hvor den står på dag 2 i min styrketræning, hvor der skal være fokus på ben, ryg og biceps.
Brugeravatar

Info fra dagens træning. Dag to i mit Back to basics program - Ben, ryg og biceps

Squat: 100 kg 4x8

Dødløft: 75 kg 4x8 - kan egentlig godt løfte mere, men mine fingre bliver godt nok pressede i fjerde set.

Chin-ups - havde smidt denne øvelse ind i gårsdagens træning, fordi jeg er virkelig svag i den. det resulterede i udsædvanlig ømme muskler, så sprang den over i dag.

Calf raises 54 kg - 4x8 - fokus på teknik de kommende gange

bent over barbell rows i stativ - 30 kg 4x8

Cable rows 45kg 3x8 - sidste set 54 kg 1x8

DB curls 15 kg 2x8 sidste to set 2x6

Alt i alt en fin træning.. Nu holder jeg fri i morgen, før lørdag og søndag igen står på en god omgang træning..
Brugeravatar

Oh-my skrev:Chin-ups - havde smidt denne øvelse ind i gårsdagens træning, fordi jeg er virkelig svag i den. det resulterede i udsædvanlig ømme muskler, så sprang den over i dag.

Jeg tror ikke det er meningen at du skal køre samme muskelgruppe 2 dage i træk; du skal restituere.

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

fedania skrev:
Oh-my skrev:Chin-ups - havde smidt denne øvelse ind i gårsdagens træning, fordi jeg er virkelig svag i den. det resulterede i udsædvanlig ømme muskler, så sprang den over i dag.

Jeg tror ikke det er meningen at du skal køre samme muskelgruppe 2 dage i træk; du skal restituere.

Jaaah, det fandt jeg også så småt ud af i dag.. Gik bare og tænkte, at nu hvor jeg er så svag i den øvelse, så skulle den have nogle tæsk.. men må hellere væbne med en smule tålmodighed [-o<
Brugeravatar

Dagens træning - Back to basics - bryst, skulder, triceps

5 minutters opvarmning på romaskinen.

Bænk - 4 x 60kg

Decline Bænk - 4x 50 kg

DB skulderpres - 4 x 15 kg

Side laterals DB - 4 x 8 kg

Dips 4 x 52 kg hjælp

weighted abs 4 x BW + 10 kg

Brugeravatar

Så startede en ny uges træning i dag. Træningen i mandags blev afløst af to timers basket, så stedet står den på styrketræning onsdag, torsdag og lørdag, søndag i denne uge.

Dagens træning havde fokus på bryst, skulder og triceps

Bænkpres: 4x 60kg

Incline bænk: 4x 50 kg

Military press DB: 4x 15 kg

Side laterals: 4x 9 kg

Dips: 4x8 med 47 kg hjælp

Weighted abs: 4x8 BW + 10 kg

Alt i alt en fin træning. Overvejer dog at smide lidt flere øvelser ind, da dagens træning var klaret på lidt over en time. Måske jeg fører det ud i livet på lørdag :)
Brugeravatar

Årh for helvede... 14 timers arbejdsdag og er først netop kommet hje.. Så ingen træning i dag.. Overvejer, om jeg bare skal springe tilbage på mit fullbody program tre gange om ugen, i hvert fald indtil stormen på jobbet stilner af. Det tror jeg, jeg forsøger mig med i morgen, så kan jeg træne igen søndag, og nå tre træninger i denne uge i alt...

Programmet:

Chinups
Squat
Dødløft
Bænkpres
Military press DB
Side laterals DB
DB Curls
Cable rows
dips
Weighted abs
Brugeravatar

Oh-my skrev:Årh for helvede... 14 timers arbejdsdag og er først netop kommet hje.. Så ingen træning i dag.. Overvejer, om jeg bare skal springe tilbage på mit fullbody program tre gange om ugen, i hvert fald indtil stormen på jobbet stilner af. Det tror jeg, jeg forsøger mig med i morgen, så kan jeg træne igen søndag, og nå tre træninger i denne uge i alt...

Programmet:

Chinups
Squat
Dødløft
Bænkpres
Military press DB
Side laterals DB
DB Curls
Cable rows
dips
Weighted abs

Drop det der. Jeg taler af erfaring, har selv kørt noget lignende de første par måneder af min karriere, og fortryder det så meget nu! find et færdiglavet fullbody ala. Bill Starr eller Stronglifts 5x5.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:
Oh-my skrev:Årh for helvede... 14 timers arbejdsdag og er først netop kommet hje.. Så ingen træning i dag.. Overvejer, om jeg bare skal springe tilbage på mit fullbody program tre gange om ugen, i hvert fald indtil stormen på jobbet stilner af. Det tror jeg, jeg forsøger mig med i morgen, så kan jeg træne igen søndag, og nå tre træninger i denne uge i alt...

Programmet:

Chinups
Squat
Dødløft
Bænkpres
Military press DB
Side laterals DB
DB Curls
Cable rows
dips
Weighted abs

Drop det der. Jeg taler af erfaring, har selv kørt noget lignende de første par måneder af min karriere, og fortryder det så meget nu! find et færdiglavet fullbody ala. Bill Starr eller Stronglifts 5x5.

Men ville det ikke være smartere at vente med eksempelvis stronglift 5x5 til engang, nr jeg har fået cuttet i bund og skal bulke. Det er vel svært for alvor at stige i styrke, når man cutter? Lige nu nu træner jeg mest bare for at bevare muskelmasse, mens jeg lever i kalorieunderskud...
Brugeravatar

Oh-my skrev:
Almond skrev:

Programmet:

Chinups
Squat
Dødløft
Bænkpres
Military press DB
Side laterals DB
DB Curls
Cable rows
dips
Weighted abs

Men ville det ikke være smartere at vente med eksempelvis stronglift 5x5 til engang, nr jeg har fået cuttet i bund og skal bulke. Det er vel svært for alvor at stige i styrke, når man cutter? Lige nu nu træner jeg mest bare for at bevare muskelmasse, mens jeg lever i kalorieunderskud...

Du kan fint bevare muskelmasse med Stronglifts. ThomasMN her fra siden cutter og kører stronglifts lige nu (han har trænet i noget tid) :)
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:
Oh-my skrev:
Almond skrev:

Programmet:

Chinups
Squat
Dødløft
Bænkpres
Military press DB
Side laterals DB
DB Curls
Cable rows
dips
Weighted abs

Du kan fint bevare muskelmasse med Stronglifts. ThomasMN her fra siden cutter og kører stronglifts lige nu (han har trænet i noget tid) :)

Okay, jeg må lige ind og researche lidt på det 5x5 stronglift program, så jeg kan lære lidt om, hvad det er for noget. Synes nemlig det ser ud som om, at Martin kører en del flere øvelser, end dem der står beskrevet inde på stronglifts.com...

Kombinerer du det med noget cardio? Jeg har sgu brug for at få forbrændt nogle kalorier de dage, jeg træner, så jeg får plads til en ordentlig portion mad :)
Brugeravatar

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster