Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1344
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1340

Følg bodybuilding.dk på

Mit nye træningsprogram - Fullbody

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Efter jeg har kørt med et 2-split program i 1 år nu, overvejer jeg at skifte til et fullbody. Jeg vil styrketræne 3 dage om uge og dyrke cadio 2 dage om ugen i form af løb, cykling og spinning..

Det fullbodyprogram jeg er nået frem til ser sådan ud:

Fullbody - Mandag/Ons/Fre

Squat (3 sæt) 8 rep
Dødløft (3-5 sæt) 5 rep
Bænkpress (3 sæt) 8 rep
Bent over BB rows (3-5 sæt) 8 rep
Chins OH Grip (3 sæt) 8 rep
Military press (3 sæt) 8 rep
Dips (3 sæt) 8 rep
Mave med belastning (3-5 sæt) 10 rep

Mulige Ekstra øvelser.
fransk pres (3 sæt) 10 rep
Biceps curl (3 sæt) 10 rep

Vil høre jers mening om programmet, da det er første gang jeg skal træne fullbody. Målet er at blive større men samtidigt også at holde en lav fedt% ( derfor meget cardio ). Håber på nogle gode svar :wink:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der er ikke rigtig noget at komme efter. Det er nogen rigtige gode øvelser du har valgt.
Den ekstra mulighed du har valgt med øvelserne Biceps Curls og Franskpres, der kunne du supersette dem. Det har jeg personligt fået meget ud af og så får man også et dejlig pump :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Syntes også mit program lyder ret godt. Men nogle der ved om der er den store forskel mellem 2-split og fullbody ?!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det ligner til forveksling mit egen full-body program :´)
så det kan jeg kun sige OK til =D>
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14. feb 2005, 15:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tynd Arm skrev:Det ligner til forveksling mit egen full-body program :´)
så det kan jeg kun sige OK til =D>


Har du haft god erfaring med det ? Og syntes du der er forskel fra at træne 2-split og fullbody ??!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Største forskel jeg er stødt på er, at fullbody er langt hårdere end split, grundet mængden af basis - og flerledsøvelser på den enkelte træningsdag. Har aldrig trænet split længe nok til at have kunnet se nogen egentlige forskelle på de to - selvom jeg er ret overbevist om, at fullbody som hovedregel er bedre.
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 710
 
Indlæg: 15068
Tilmeldt: 26. maj 2005, 23:14
Geografisk sted: Østerbro
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Karl Æg skrev:Største forskel jeg er stødt på er, at fullbody er langt hårdere end split, grundet mængden af basis - og flerledsøvelser på den enkelte træningsdag. Har aldrig trænet split længe nok til at have kunnet se nogen egentlige forskelle på de to - selvom jeg er ret overbevist om, at fullbody som hovedregel er bedre.


Okey, tak for dit indlæg. Er stadigvæk meget i tvivl om jeg skal begynde på fullbody ?! Men hvorfor er du overbevist om at fullbody som hovedregl er bedre ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har både trænet fullbody og 2-split. Der har godt nok ikke været den store forskel på dem, men jeg fortrækker nu fullbody.
Det eneste jeg sys der er forskellen, er at jeg næsten altid er øm over det hele efter fullbody.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der sker jo ikke noget ved i en periode at køre fullbody. Jeg mener dog at udbyttet af fullbody er meget individuelt.

Personligt er jeg til split. Jeg føler ikke jeg har trænet færdig efter et træningspas med fullbody.
___________________
Mr. Omvendt
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. jan 2006, 17:54
Geografisk sted: Midtsjælland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Rising skrev:Der sker jo ikke noget ved i en periode at køre fullbody. Jeg mener dog at udbyttet af fullbody er meget individuelt.

Personligt er jeg til split. Jeg føler ikke jeg har trænet færdig efter et træningspas med fullbody.


Det er også det jeg er lidt bange for ! Er van til at køre spitprogram og vil ikke gå over til fullbody hvis det ikke "tæsker" musklerne ordentligt igennem ligesom split ! Man skulle da næsten tro at split var bedre end fullbody, da man har et træningspas mere i ugen ??! Men man kan jo selvfølgelig godt træne fullbody 4 gange ugeligt !
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har en teori der slet ikke er noget belæg for. IMO så mener jeg ikke man kan nå at restituere tilstrækkeligt fra træningspas til træningspas, med mindre man nøjes med 1-2 gange om ugen. Til alle jer der træner fullbody, lad venligst være med at dræbe mig :wink:

Dermed ikke sagt at det ikke virker. Jeg har set massere af folk der har fået pakket muskel på ved fullbody.

Prøv det, du kan hurtigt se om der den samme fremgang ved fullbody som du har ved dit nuværende splitprogram.
___________________
Mr. Omvendt
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 49
Tilmeldt: 10. jan 2006, 17:54
Geografisk sted: Midtsjælland
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



HAV skrev:Personligt er jeg til split. Jeg føler ikke jeg har trænet færdig efter et træningspas med fullbody.

Det er også det jeg er lidt bange for ! Er van til at køre spitprogram og vil ikke gå over til fullbody hvis det ikke "tæsker" musklerne ordentligt igennem ligesom split ! Man skulle da næsten tro at split var bedre end fullbody, da man har et træningspas mere i ugen ??! Men man kan jo selvfølgelig godt træne fullbody 4 gange ugeligt !



Hvis du føler du ikke bliver tæsket igenem med full-body af 3 sæt pr. øvelse, kan du evt. sætte antallet af sæt op til 4 eller 5 sæt, eller træn det hver anden dag, spørgsmålet er så om du nå at restituere fuldtud på de 48 timer
Men prøv dig frem og se hvad din krop kan tåle/klare

Jeg kan ikke selv vurdere hvad der er bedst ang. full-body vs. 2 split
Da min træning for tiden er på hygge niveau :-({|=
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 14. feb 2005, 15:27
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



1000 tak for jeres svar !! De er guld hver :D Hvor lang tid vil i mene jeg skal teste sådan et program over ? Uger ?måneder ?

Her kommer det endelige program så. Vil fokusere lidt på min armtræning, da det halter lidt... Håber i evt har en kommentar ?!

Squat 3x8
Dødløft 4x8
Bænkpress 4x8
DB Incline Bench Press 3x8
Yate rows 4x8
Chins UH Grip 3x8
PullUps OH Grip 3x8
Military press 4x8
Dips 4x8
Mave med belastning 4x10

Mulige Ekstra øvelser.
Lateral raise 3x10
fransk pres 3x10
Biceps curl 3x10
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg har uden tvivl fået mere ud af min træning med 2 split end fullbody.

Men det skyldes også at jeg typisk kører fullbody i cutting sæsonen da det giver en ekstra fri dag til cardio :)

Men har også kørt lidt fullbody i bulk sæsonen, men føler ikke jeg fik de samme resultater som med 2 split. Igen det er svært at bedømme, og ret individuelt.
When you´re as great as I am, it´s hard to be humble - Muhammad Ali
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1723
Tilmeldt: 8. maj 2005, 20:17
Geografisk sted: Århus N
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



mcn skrev:Jeg har uden tvivl fået mere ud af min træning med 2 split end fullbody.

Men det skyldes også at jeg typisk kører fullbody i cutting sæsonen da det giver en ekstra fri dag til cardio :)

Men har også kørt lidt fullbody i bulk sæsonen, men føler ikke jeg fik de samme resultater som med 2 split. Igen det er svært at bedømme, og ret individuelt.


Er faktisk ret godt tilfreds med det resultat jeg har nået ind til videre, men vil gerne cutte lidt og tænkte derfor at fullbody lige var sagen, da man jo har en ekstra dag til cardio, ligesom du selv skriver !! Hmm.. er godt nok noget kun i tvivl :-k :-k
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 84 gæster