Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65717 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049581 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1358
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1356

Følg bodybuilding.dk på

DB day vs BB day

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hey
Har lige fået Hardcore bogen skrevet af mister O himself (ronnie Coleman) og han skriver at han kører 3-dags split to gange om ugen og pause søndag. Ydermere skriver han at på den ene bryst dag kører udelukkende med DB øvelser og på den anden kører han med udelukkende BB øvelser.

Er der nogen som har afprøvet denne teori så ville jeg være interesseret i at høre nærmere... :roll:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. apr 2006, 16:48
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hej jeg har en fætter, som startede med at træne for 4 år siden og han bruger kun det program og man kan vist godt sige at det har hjulpet ham, nu er han en mean motherfucker på 110 kg og det er ikke meget fedt på ham. :shock:
man ved ikke hvad det vil sige at være stor før man har vejet 106 kg.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 28. apr 2006, 09:25
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du skal ikke lytte efter hvad Ronnie Coleman osv. siger i deres film.
Ronnie Coleman træner fx pyramide træning og kører ikke helt stangen ned til brystet og ikke helt op.
Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse.

Det er alt i mod hvad forskerne i at opbygge muskelvækst mener.
Hvad der virker for dem, virker nok ikke på dig. Husk de er pumpet i AS!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blitz skrev:Du skal ikke lytte efter hvad Ronnie Coleman osv. siger i deres film.
Ronnie Coleman træner fx pyramide træning og kører ikke helt stangen ned til brystet og ikke helt op.
Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse.

Det er alt i mod hvad forskerne i at opbygge muskelvækst mener.
Hvad der virker for dem, virker nok ikke på dig. Husk de er pumpet i AS!



Jeg vil nu sige at Coleman laver et hæderligt arbejde i gymmet, han er jo ekstrem stærk, også selvom han er pumpet med ulovlige stoffer!

MEN som nybegynder eller andre i det hele taget, bør slet ikke prøve at træne lige så hårdt som Coleman! det kræver en hel del års træning, og det med de bedste gener og kost, og det kan ikke lade sig gøre uden AS etc.

SÅ skaf dig et ordentligt program istedet.. MEN nu var det ikke det du spurgte om..

Jeg vil sige at det kan være en OK ide at skifte mellem DB og BB fra gang til gang, men måske du skulle prøve det med et 2 split eller fullbody istedet :D
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mikkel leicht skrev:
blitz skrev:Du skal ikke lytte efter hvad Ronnie Coleman osv. siger i deres film.
Ronnie Coleman træner fx pyramide træning og kører ikke helt stangen ned til brystet og ikke helt op.
Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse.

Det er alt i mod hvad forskerne i at opbygge muskelvækst mener.
Hvad der virker for dem, virker nok ikke på dig. Husk de er pumpet i AS!


Jeg vil sige at det kan være en OK ide at skifte mellem DB og BB fra gang til gang, men måske du skulle prøve det med et 2 split eller fullbody istedet :D


Nu vil jeg så lige være lidt uenig med dig :wink: IMO skal man ikke skifte øvelser fra gang til gang, men derimod kører perioder med øvelser, hvorefter man skifter, første gang du kører en øvelse vil du ikke have nær så høj styrke i en given øvelse, og man skal efter min mening give sig tid til at "lære" en øvelse..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jamen Blitz det er sjovt, at du ved det hele om det Coleman han gør bare er noget lort :wink: Manden gør jo en pæn god figur i en jernhule må man sige :twisted: I bænk press køre han den netop helt ned til brystet, men ikk helt op, da han mener at der ikk er nogen grund til at aktiver sin triceps særlig meget når han køre bryst (og skulder)......

Og pyramide træning er de da heller ikk noget galt med.. Som du selv siger "det virker ikk for dig".. Men den holder jo ikk rigtig for li nu træner jeg george Turner 10x10 og det virker da pænt godt (det er pyramide træning)...... Så hvad der ikk virker for dig, virker måske for en anden.. Men true det du siger at selvfølgelig ska ingen rookie eller normal atlet træne efter en ægte pro BB´s program..

Men Sultan lyt til GoingBigs råd, det er sku vise ord :)
Get big or die tryin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 5. maj 2006, 16:28
Geografisk sted: Et sted med et tag..
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



GoingBiG skrev:
Mikkel leicht skrev:
blitz skrev:Du skal ikke lytte efter hvad Ronnie Coleman osv. siger i deres film.
Ronnie Coleman træner fx pyramide træning og kører ikke helt stangen ned til brystet og ikke helt op.
Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse.

Det er alt i mod hvad forskerne i at opbygge muskelvækst mener.
Hvad der virker for dem, virker nok ikke på dig. Husk de er pumpet i AS!


Jeg vil sige at det kan være en OK ide at skifte mellem DB og BB fra gang til gang, men måske du skulle prøve det med et 2 split eller fullbody istedet :D


Nu vil jeg så lige være lidt uenig med dig :wink: IMO skal man ikke skifte øvelser fra gang til gang, men derimod kører perioder m ed øvelser, hvorefter man skifter, første gang du kører en øvelse vil du ikke have nær så høj styrke i en given øvelse, og man skal efter min mening give sig tid til at "lære" en øvelse..



Det nyeste jeg har hørt er at høj intens træning med volume anden gang den samme workout laves skulle være bedre efter de nyeste, også selvom man i en periode ikke troede på det, men 100% bevist er det sku aldrig blevet..

Når jeg siger man godt kan skifte fra gang til gang er det for at lære så mange som muligt for en nybegynder, men også hvis frekvensen er høj kan det være en god ide at skifte lidt, for ikke at gå død i en øvelse, fysisk, men også psykisk (motivationsfaktor)...


Desuden kan det muligvis have fordele som en BB´er..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt ærligt, boys...Glem nu bare alle disse beundrende snakke om Coleman, Arnold og hvad de ellers allesammen hedder... ](*,)
De er jo pumpet op med alt muligt shit, der gør et hvert sammenligningsgrundlag - også mht. træningsmetoder til den rene utopi.
Du kommer ikke til at ligne Coleman ved at køre barbell den ene dag og dumbell den næste, fordi han skriver det i sin bog...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 11. feb 2006, 22:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jake skrev:Jamen Blitz det er sjovt, at du ved det hele om det Coleman han gør bare er noget lort :wink: Manden gør jo en pæn god figur i en jernhule må man sige :twisted: I bænk press køre han den netop helt ned til brystet, men ikk helt op, da han mener at der ikk er nogen grund til at aktiver sin triceps særlig meget når han køre bryst (og skulder)......

Og pyramide træning er de da heller ikk noget galt med.. Som du selv siger "det virker ikk for dig".. Men den holder jo ikk rigtig for li nu træner jeg george Turner 10x10 og det virker da pænt godt (det er pyramide træning)...... Så hvad der ikk virker for dig, virker måske for en anden.. Men true det du siger at selvfølgelig ska ingen rookie eller normal atlet træne efter en ægte pro BB´s program..

Men Sultan lyt til GoingBigs råd, det er sku vise ord :)


Hey. Nu er jeg jo gammel pyramide haj...definer hvad pyramide træning er for dig (henset til din bemærkning om at GT 10x10 er pyramide) :-k
En dag uden træning er en dag uden indhold

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2006, 20:51
Geografisk sted: Varde
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



DenSuspekte skrev:
Jake skrev:Jamen Blitz det er sjovt, at du ved det hele om det Coleman han gør bare er noget lort :wink: Manden gør jo en pæn god figur i en jernhule må man sige :twisted: I bænk press køre han den netop helt ned til brystet, men ikk helt op, da han mener at der ikk er nogen grund til at aktiver sin triceps særlig meget når han køre bryst (og skulder)......

Og pyramide træning er de da heller ikk noget galt med.. Som du selv siger "det virker ikk for dig".. Men den holder jo ikk rigtig for li nu træner jeg george Turner 10x10 og det virker da pænt godt (det er pyramide træning)...... Så hvad der ikk virker for dig, virker måske for en anden.. Men true det du siger at selvfølgelig ska ingen rookie eller normal atlet træne efter en ægte pro BB´s program..

Men Sultan lyt til GoingBigs råd, det er sku vise ord :)


Hey. Nu er jeg jo gammel pyramide haj...definer hvad pyramide træning er for dig (henset til din bemærkning om at GT 10x10 er pyramide) :-k


Ingen problemer champ :wink:

Hvis jeg køre Low DB incline bænk press, ser det således ud :)

2 x 10 @ 40 Kg
2 x 10 @ 37½ Kg
2 x 10 @ 35 Kg
2 x 10 @ 32½ Kg
2 x 10 @ 30 kg

Men nu er det jo ikk sådan at det blir gjort sådan i hele programmet.. Det afhænger af øvelsen...
Get big or die tryin
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 5. maj 2006, 16:28
Geografisk sted: Et sted med et tag..
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jamen Blitz det er sjovt, at du ved det hele om det Coleman han gør bare er noget lort

Ja, jeg gør så og jeg vil ikke råde nogen til at træne på samme måde.

Manden gør jo en pæn god figur i en jernhule må man sige :twisted: I bænk press køre han den netop helt ned til brystet

Øhh nej han gør ikke. Jeg har set ALLE 3 af hans film. Dog er det kun den ene hvor han kører alm. bænkpres og der kører han ikke helt ned.

Og pyramide træning er de da heller ikk noget galt med.. Som du selv siger "det virker ikk for dig".. Men den holder jo ikk rigtig for li nu træner jeg george Turner 10x10 og det virker da pænt godt (det er pyramide træning)...... Så hvad der ikk virker for dig, virker måske for en anden.. Men true det du siger at selvfølgelig ska ingen rookie eller normal atlet træne efter en ægte pro BB´s program..

Der er bare det at GT ikke er pyramidetræning.
Man smider 2,5kg - 5kg pr. anden sæt, da ikke må ramme failure i det program eller forced reps.

Traditionel pyramidetræning er hvor man falder i reps og stiger i vægt og det kan ikke betale sig hvis man er ude efter hypertrofi.
Jeg citer fra TJ:
Pyramide træning er forældet og ineffektiv, og ifølge Vladimir Zatsiorsky, forfatter af Science and Practice of Strength Training, så droppede Russerne pyramidetræning, allerede tilbage i 60´erne, fordi det var en dårlig metode til at blive stærkere på. Man spilder simpelt hen en MASSE energi på de lette sæt, og når man endelig når de tunge sæt som har det største vækstpotentiale, så er ATP depoterne tappet, og nervesystemet trættet. Så drop traditionel pyramide træning. Jeg ved dog at Pavel anbefaler 5,4,3,2,1 træning, og det er ganske glimrende, da vi bevæger os i en smal rep range, og samtidig i en rep range, som ikke akkumulerer affaldsstoffer på samme måde som sæt af 8-15 reps gør det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jake skrev:
DenSuspekte skrev:
Jake skrev:Jamen Blitz det er sjovt, at du ved det hele om det Coleman han gør bare er noget lort :wink: Manden gør jo en pæn god figur i en jernhule må man sige :twisted: I bænk press køre han den netop helt ned til brystet, men ikk helt op, da han mener at der ikk er nogen grund til at aktiver sin triceps særlig meget når han køre bryst (og skulder)......

Og pyramide træning er de da heller ikk noget galt med.. Som du selv siger "det virker ikk for dig".. Men den holder jo ikk rigtig for li nu træner jeg george Turner 10x10 og det virker da pænt godt (det er pyramide træning)...... Så hvad der ikk virker for dig, virker måske for en anden.. Men true det du siger at selvfølgelig ska ingen rookie eller normal atlet træne efter en ægte pro BB´s program..

Men Sultan lyt til GoingBigs råd, det er sku vise ord :)


Hey. Nu er jeg jo gammel pyramide haj...definer hvad pyramide træning er for dig (henset til din bemærkning om at GT 10x10 er pyramide) :-k


Ingen problemer champ :wink:

Hvis jeg køre Low DB incline bænk press, ser det således ud :)

2 x 10 @ 40 Kg
2 x 10 @ 37½ Kg
2 x 10 @ 35 Kg
2 x 10 @ 32½ Kg
2 x 10 @ 30 kg

Men nu er det jo ikk sådan at det blir gjort sådan i hele programmet.. Det afhænger af øvelsen...


Ok skipper. Så må jeg sgu desværre lige rette din ellers fyldestgørende viden :wink: pyramide er feks :

40 kg -->12-15 reps x 1
40 kg --> 8-10 reps x 2
40 kg --> 6-8 reps x 3

og du kan sagtens køre et helt program med pyramide, det kan jeg ikke se der skulle være probs i, men du har sgu misforstået noget hvis du tror at GT 10x10 er pyramide.
En dag uden træning er en dag uden indhold

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2006, 20:51
Geografisk sted: Varde
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ankerstjerne skrev:Helt ærligt, boys...Glem nu bare alle disse beundrende snakke om Coleman, Arnold og hvad de ellers allesammen hedder... ](*,)
De er jo pumpet op med alt muligt shit, der gør et hvert sammenligningsgrundlag - også mht. træningsmetoder til den rene utopi.
Du kommer ikke til at ligne Coleman ved at køre barbell den ene dag og dumbell den næste, fordi han skriver det i sin bog...

Det ene er at de er fyldt med alt muligt shit, det andet er at når de er så store som de er/var, træner de jo på en helt anden måde end vi gør. Vi er jo på et meget lavere stadie træningsmæssigt end de er, de skal stimuleres på nogle andre måder end vi skal.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ingen af de to ting i nævner er rigtig pyramide træning

rigtig pyramide træning bygger op og falder ned igen

10x100
8x110
6x120
8x110
10x100

Og det er ikke en hensigtsmæssig måde at træne på...

Den halve pyramide hvor man starter tungt er nok en bedre måde at træne på

6x120
8x110
10x100
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige præcis!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3716
Tilmeldt: 5. mar 2006, 00:27
Geografisk sted: Storkøbenhavn
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blomdk skrev:
blitz skrev:Du skal ikke lytte efter hvad Ronnie Coleman osv. siger i deres film.
Ronnie Coleman træner fx pyramide træning og kører ikke helt stangen ned til brystet og ikke helt op.
Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse.

Det er alt i mod hvad forskerne i at opbygge muskelvækst mener.
Hvad der virker for dem, virker nok ikke på dig. Husk de er pumpet i AS!



Og hvad forskere siger? :evil: forskerne siger sku så meget, tror ikke en skid på hvad de siger, jeg træner det der virker på mig, hvis det er forkert i følge dem? sagsøg mig..!

og bare fordi Günther Schlierkamp siger at cable cross er en god øvelse, betyder det ikke at den er bedre en dem ronnie c kører?

alle kan se og ved at ronnie c er jævnt stor og stærk, men du mener at de øvelser han kører ikke virker? i mine øjne ser de ud til at virke fint, RIGTIG fint endda..

det afhænger 112% af den person der kører dem!


Jeg vil både give dig ret og sige dig imod. Hør nu på hvad forskerne siger, de laver undersøgelser som strækker sig over flere personer, og derved giver et bedre indtryk af hvad der er rigtigt og hvad der virker, end hvad EN person som er blevet stor siger.
Desuden ser kigger forskere jo på hvad der sker fysiologisk, hvilket jeg tvivler ret så meget på at Coleman f.eks. gør.

Coleman har jo nærmest sprøjterne siddende i benene når han kommer ud af omklædningsrummet. Desuden er han så stor at han træner på en anden måde end vi andre gør. Det er fedt nok at se på, men hvorfor dog ligge mere i det.

Men jeg kan kun give dig ret i din sidste udtalelse. Træning er noget man personligt responderer på. Det er super individuelt. Man er nød til at prøve sig frem :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1415
Tilmeldt: 11. jan 2006, 10:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitness World Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



blomdk skrev:det er stadig ikke nok bare at sprøjte sig.. Man skal yde for at nyde

Han har jo pumpet i rigtig mange år.. og jeg tror ikke der er nogle har inde der er i tvivl om at han har sprøjet sig med utallige midler..


men selvom du pumper i 50år kommer du aldrig til og ligne Mr.Coleman :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 3. feb 2006, 01:25
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg tror bare at blitz ikke bryder sig om ronnie coleman, måske fordi han er lidt misundelig? men for mig virker det som om han syndes alt hvad ronnie c gør eller siger er forkert

Ja ja ja, jeg er meget misundelig på Ronnie :lol:
Jeg beundre hans arme, men nej hans fysik er ikke pæn.

og jeg vil sige at du, blitz, tager fejl emd hensyn til bænk, da jeg har set ham kører den helt ned, og jeg kører aldrig bænken helt ned, for hvis jeg skal pumpe så skal stangen kører lige midt i det stadige hvor den er næsten helt nede og røre brysten og så næsten helt ud i strakt arm

Det er flot. "Jeg kører aldrig bænken helt ned" Stangen skal sænkes helt ned til der hvor brystet er højest hvis du vil træne optimal bryst for hypertrofi.

Blitz, hvad træner du? styrketræning eller bodybouilding?

Kig i min log

Og hvad forskere siger? forskerne siger sku så meget, tror ikke en skid på hvad de siger, jeg træner det der virker på mig, hvis det er forkert i følge dem? sagsøg mig..!

og bare fordi Günther Schlierkamp siger at cable cross er en god øvelse, betyder det ikke at den er bedre en dem ronnie c kører?

Du har da ikke fattet noget. "Günther Schlierkamp siger at cablecross er en god øvelse" Det var ment som om at Günter ikke har ret meget forstand på det han siger.
Ronnie har selv udtalt at han trænede Flys for at ramme det midterste af bryste :lol:
I Ronnies nyeste film "On the Road" træner nedre biceps ved de første 7 reps, derefter øvre biceps,
og til sidste træner han det miderste af biceps med 7 reps
Det er flot Ronnie^^

alle kan se og ved at ronnie c er jævnt stor og stærk, men du mener at de øvelser han kører ikke virker? i mine øjne ser de ud til at virke fint, RIGTIG fint endda..

Ja, men tror du at det virker for dig at køre hans store spit program i forhold til et fullbody?

det afhænger 112% af den person der kører dem

Lidt, men ikke så meget at du fx kan sige at cablecross er en gode øvelse.


NÅR DE ANDRE LIGE KOMMER MED HER I DEBATTEN, SÅ VIL DU SE AT DU TAGER FEJL!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blomdk skrev:har jeg aldrig sagt :D kommer aldrig til at ligne ronnie C

og blitz jeg fatter simpelhen ikke hvad du snakker om :?

tror du det kun er dine øvelser der virker og ikke andres?


Mine øvelser? Hvad træner jeg?

EDIT: Du ved da ikke hvad øvelser jeg træner?
Sidst rettet af Blitz 8. maj 2006, 11:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blomdk skrev:har jeg aldrig sagt :D kommer aldrig til at ligne ronnie C

og blitz jeg fatter simpelhen ikke hvad du snakker om :?

tror du det kun er dine øvelser der virker og ikke andres?
du har skrevet Bodybuilding forkert :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 3. feb 2006, 01:25
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blomdk-> Du kan ik overføre proffernes træning til dig selv... Genetik og drug-history spiller en kæmpe rolle...

Og man skal selvfølgelig sænke stangen helt ned til brystet for at få største mulig ROM...

Hvordan kan du sige at du ik tror på forskning? Det lyder da helt hen i vejret...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad tager jeg fejl i?
Jeg råder folk til at de ikke skal træne på samme måde som Ronnie Coleman.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blomdk skrev:
GoingBiG skrev:Blomdk-> Du kan ik overføre proffernes træning til dig selv... Genetik og drug-history spiller en kæmpe rolle...

Og man skal selvfølgelig sænke stangen helt ned til brystet for at få største mulig ROM...

Hvordan kan du sige at du ik tror på forskning? Det lyder da helt hen i vejret...


fordi nogle gange siger de det ene og andre gange siger de det andet, nogle gange lige efter hinanden.. jeg træner det der virker på mig men nogle af de øvelser jeg kører, må man ikke kører i følge dem, og nej de står ikke inde i min log..

men nok om det.. det er bare min holdning til forskning :wink:


Hvilket også kan gøre det total umuligt at få en fornuftig diskussion med dig?

Selvfølgelig tager forskningen fejl det kan jo selvfølgelig ikke undgåes. Der vil også være forsøg hvor forsøgsgruppen har været for lille, eller hvor andre parametre ødelægger forsøget, men så må man jo gå ind og tjekke det..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



blomdk skrev:
blitz skrev:Hvad tager jeg fejl i?
Jeg råder folk til at de ikke skal træne på samme måde som Ronnie Coleman.


og jeg råder folk til at de skal de selv bestemme? hvad gør ronnie c forkert om jeg må spørge?


Ja du gør. Noget af det der kan pisse mig af, der er sådan nogen som dig.
Folk kommer herind for at spørg hvad der virker bedst hvis de vil vokse.

Så kommer sådan en som dig som overhovedet ikke har forstand på dine udtalelser og råder dem til noget dårligere?
At de kan vælge at lytte til Ronnie frem for os som har forstand på at træne clean?

Hvis du læser mine tidligere indlæg, så har jeg skrevet hvad Ronnie gør forkert i hans udtalelser.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



blomdk skrev:
blitz skrev:Hvad tager jeg fejl i?
Jeg råder folk til at de ikke skal træne på samme måde som Ronnie Coleman.


og jeg råder folk til at de skal de selv bestemme? hvad gør ronnie c forkert om jeg må spørge?


Frekvensen i han trænings er for lav, failure, volumen for høj...

Man kan måske mene at han bliver nød til at køre den høje volume med 1 træningsdag om ugen(pr muskel), og at failure også er bedst med 1 træningsdag om ugen, men generelt er det ik noget folk med forholdsvis kort træningserfaring skal begive sig ud i....

Hvis du i stedet for at sætte spørgsmålstegn fortæller hvad det er du ik forstår skal jeg gerne forklare dig det?

Må jeg spørge hvor gammel du er?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



blomdk skrev:
blitz skrev:
blomdk skrev:
blitz skrev:Hvad tager jeg fejl i?
Jeg råder folk til at de ikke skal træne på samme måde som Ronnie Coleman.


og jeg råder folk til at de skal de selv bestemme? hvad gør ronnie c forkert om jeg må spørge?


Ja du gør. Noget af det der kan pisse mig af, der er sådan nogen som dig.
Folk kommer herind for at spørg hvad der virker bedst hvis de vil vokse.

Så kommer sådan en som dig som overhovedet ikke har forstand på dine udtalelser og råder dem til noget dårligere?
At de kan vælge at lytte til Ronnie frem for os som har forstand på at træne clean?

Hvis du læser mine tidligere indlæg, så har jeg skrevet hvad Ronnie gør forkert i hans udtalelser.


Jeg har skam forstand på det jeg siger, det er bare fordi jeg er uenig med dig..

jeg er da ikke den eneste der har sagt dig imod heller


Det lyder det ellers ikke til.
Tror der har været et par stykker ud over dig, men jeg har aldrig fået god opbakning om mine udtalelser, så det har altid endt med at jeg har fået overbevist modparten.

Men jeg har sq egentlig ikke tid til mudderkast og stopper derfor HER.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2516
Tilmeldt: 30. dec 2005, 16:29
 
Træner her: Struer Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan ik huske hvor jeg har læst dette henne men noget i den her retning

Lille mor kan ikke flyve, En sten kan ik flyve, ergo er lille mor en sten...
(mener det er sådan remsen er)

Det er lidt din måde at argumentere på

Ronnie kører en given øvelse, ronnie er stor, ergo bliver man stor af den øvelse...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



blomdk skrev:blitz sagde at nogle af de øvelser ronnie c gjorde ikke virkede odentlig..

for mig ser de ud til at virke fint.. PÅ HAM :wink:


Selvfølgelig virker en øvelse hvis man bruger hormoner... Man kan træner med hovedet under armen, når bare man træner tungt...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



blomdk skrev: jeg får mest ud af min bryst træning ved ikke at kører den helt ned og helt op!!

Hvorfor får du mere ud af din træning ved at gøre dette ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



HAV skrev:
blomdk skrev: jeg får mest ud af min bryst træning ved ikke at kører den helt ned og helt op!!

Hvorfor får du mere ud af din træning ved at gøre dette ?


Det gør han heller ik...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 5. dec 2004, 12:27
Geografisk sted: Esbjerg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster