Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1265
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1262

Følg bodybuilding.dk på

Volume?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hey,

har nogen af jer erfaringer med høj volume træning? Dvs. 10x10 sets/reps i de fleste øvelser (ikke dl). Kan det kun bruges som et break fra ens normale træning eller vil det også pakke muskler på?

Jeg har trænet i en del år efterhånden, normalt 3x8-12, men aldrig været så øm som efter 10x10 squats........

brugte umiddelbart programmet "german volume training" også kaldet "the 10-set workout".

på forhånd tak for svar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Personligt responderer jeg rigtig godt på høj volume. Dog har jeg aldrig kørt volumetræning med henblik på hypertrofi, blot styrke. Sheiko, som er et yderst volumiøst program af en styrke cyklus at være, fik mig til at stige fra 160 til 210 kg i dødløft på 2.5 mdr :)

Prøv dig frem. Vi er alle forskellige. Du kan jo vælge mellem to forskellige tilgange til programmet;
Den første holder løfter du moderat tungt, med kort pause mellem sættene, og lader den øgede volume og høje densitet være flagskibet for din fremgang.
Den næste køres alle sæt tungt, med lange pauser imellem. Er mere krævende for kroppen, træningen tager længere tid og man skal kende sin krop godt da man unægteligt ikke kan køre en sådan cyklus ret længe.

Både har sine pros og cons, er det første gang med så stor volume så er den første nok den mest anbefalelsesværdige :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Bash skrev:Personligt responderer jeg rigtig godt på høj volume. Dog har jeg aldrig kørt volumetræning med henblik på hypertrofi, blot styrke. Sheiko, som er et yderst volumiøst program af en styrke cyklus at være, fik mig til at stige fra 160 til 210 kg i dødløft på 2.5 mdr :)

Prøv dig frem. Vi er alle forskellige. Du kan jo vælge mellem to forskellige tilgange til programmet;
Den første holder løfter du moderat tungt, med kort pause mellem sættene, og lader den øgede volume og høje densitet være flagskibet for din fremgang.
Den næste køres alle sæt tungt, med lange pauser imellem. Er mere krævende for kroppen, træningen tager længere tid og man skal kende sin krop godt da man unægteligt ikke kan køre en sådan cyklus ret længe.

Både har sine pros og cons, er det første gang med så stor volume så er den første nok den mest anbefalelsesværdige :)

En af mine bekymringer er netop om man godt kan opnå større styrke når man ikke kører 80-90% 1RM som normalt.

Jeg kører efter den første metode. Det betyder dog at jeg går en hel del ned i vægt for at kunne tage 10x10. Men sådan skal det vel være, især i starten? Musklerne er helt smadrede på set 10.

En af "myterne" jeg læste om høj volume er at det kun virker for folk på gear. Har det noget på sig?

Noget helt andet er at det er super træning for teknik af f.eks. squat at køre med lavere vægt. Man kan mærke at man får mange små muskler brugt, det ellers ikke plejer at blive aktiverede.

Logbog: Ingen logbog

I modsætning til nervesystemet så er musklerne i højere grad afhængig af udmattelsesgraden. Derfor er det helt okay at falde i styrke når du når til vejs ende i en øvelse, da pointen med programmet primært er hypertrofi. Naturligvis vil det medføre en del styrke, men den vil sandsynligvis være lavere end ved en dedikeret styrkecyklus.

Jeg mener ikke at det har noget på sig nej. Uden krudt er din restitutionstid selvfølgelig længere, men tages der højde for det så kan det sagtens lade sig gøre. Der er også dem der siger at WSB conjugate systemet ligeledes kun virker for dem på krudt, men det ved vi jo ikke passer :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Begynder forum