Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1320
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Vurder min træning og kost

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB'ere.

Har fulgt jeres forum en måneds tid nu, og har kæmpet mig igennem en stor del af artiklerne på siden, men synes stadig jeg har en del ubesvarede spørgsmål. Det første er omkring mit program. Jeg har trænet lidt sporadisk i et års tid, men ikke noget jeg vil regne for noget. De sidste 3 måneder er jeg så begyndt at træne lidt mere seriøst. Jeg træner 3-split, men tror måske jeg træner alt for mange øvelser til hver enkel muskel. Her er mit program:

Mandag/Torsdag:

Bænkpres 3x8-10
Incline DB Press 3x8-10
Flyes 3x8-10
Incline Barbell press på smith stativ 3x8-10
Flat DB Press 3x8-10
Dips
2 x isolerede triceps øvelser 3x8-10

Tirsdag/Fredag:

Dødløft 3x8-10
Cable rows 3x8-10
Træk til bryst 3x8-10
Bent over rows 3x8-10
En slags pulldown til bryst, men med smallere greb 3x8-10
3 iso biceps øvelser, alle 3x8-10

Onsdag/Søndag:

Squat 3x8-10
Benpres 3x8-10
Læg press på benpres maskinen 3x8-10

Også en maskine jeg ikke ved hvad hedder.. Den er til overlåret, man sidder i en stol, og skal så strække sine ben fra en 90 graders vinkel til fuldt udstrukket position, mens "vægten er på fødderne". Kan ikke lige forklare det bedre end det :D Men også 3x8-10 af dem.

Military press 3x8-10
Side lateral raises 3x8-10
Dumbell skulder pres 3x8-10

Det sådan cirka sådan træningsugen ser ud. Kosten har jeg også forsøgt at sætte mig ind i, men har stadig et spørgsmål; er kalorier bare kalorier, eller er der forskel på dem? Her er min kostplan, så kan det være i kan forstå hvad jeg mener.

Morgenmad:
Cherrios cirka 50g cirka 200 kcal
WG shake 120g cirka 470 kcal
Proteinbar 250 kcal
1 liter minimælk 400 kcal
(Indtager disse 4 ting inden for 1-1½ time)

Mit næste måltid ville så måske være en pose pistacenødder 175g med 1000(!??!!!) kcal

Resten af dagen vil jeg så drikke 1 liter mælk og spise forskelligt aftensmad. Jeg spiser bare hvad min mor laver, så det er meget forskelligt, og jeg kan ikke rigtig vide hvad der er, men sørger for at få masser af kød og masser af det grønne, også plejer jeg at regne med at der cirka er 3-400 kcal i. Inden jeg går i seng for jeg så en WG shake mere 470 kcal. Måske har jeg også fået en proteinbar og en banan efter træning. Alt giver det omkring 3700 kcal (mit ligevægtsindtag ligger på 3000).

Og her kommer så mit spørgsmål: Kan det virkelig passe at jeg kan vokse fra sådan en diæt? Det er jo stort set bare shakes, mælk og pistacenødder. Udover det får jeg også vitaminer, ginseng, kreatin og omega 3 piller.

Har overvejet at skifte træningsprogram til back-to-basics, men vil bare gerne træne mere end 4 gange om ugen. Kan jeg køre back-to-basics med kun en enkelt hviledag om ugen?

Ved ikke om det har relevans, men jeg er 19 år, er cirka 1,74 høj og vejer pt. cirka 73 kg. Da jeg begyndte at træne lidt mere seriøst for 3 måneder siden vejede jeg omkring 65 kg, så det er da trods alt gået frem ad. Jeg har desuden en meget lav fedt% (kender ikke det præcise tal, men er meget tynd. Jeg kan se mine ribben og har næsten ingen fedt på maven). Jeg spiller fodbold 3 gange om ugen (2 gange træning og kamp i weekenden) på hyggeplan, men inden hver træning løber hele holdet 3 kilometer, så har altid tænkt at jeg fik det cardio jeg skulle have? Har fået afvide at jeg burde overveje ikke at træne de dage hvor jeg spiller fodbold?

Jeg ønsker i vil kommentere på følgende:

Min træning - burde jeg køre back-to-basics eller måske bare et andet 2-spilts program? Har på fornemmelsen den er helt gal med mit nuværende program. Kan jeg eventuelt køre back-to-basics med kun en enkelt hviledag?

Min kost - kan det virkelig passe at denne kostplan kan fungere, på trods af at den primært består af pistacenødder, shakes og mælk?

Træningsfrekvensen - Bør jeg stoppe med at træne de dage jeg spiller fodbold?

Det blev en del mere tekst end jeg havde regnet med, men tak fordi du gad læse, og på forhånd tak for svaret :D Spørg bare hvis der mangler info..

EDIT:

Ved ikke om det fremgik af indlægget, men målet er hypertrofi, og MASSER AF DET TAK :batemand:
EAT - TRAIN - SLEEP - REPEAT.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Ved ikke om du burde gå back to basics, men ville anbefale et 2-splits program hvor du køre omkring 3 forskellige øvelser pr muskelgruppe. Dog hvis du har trænet en masse ryg som også har givet godt i biceps så behøver du ikke køre 3 iso øvelser på biceps. Du vil også have meget mere energi hvis du træner 2-split i stedet for 3 og da du også spiller fodbold. Prøv mandag/torsdag at træn mave, bryst, triceps, skulder og nakke. Tirsdag/fredag ben, ryg og biceps. Med hensyn til din kost er den ikke helt gal. Men 2 liter mælk om dagen er lidt meget. Og havregryn med mælk indeholder masser protein og er nok det bedste du kan spise om morgenen med lidt frugt. Prøv at spis noget rugbrød til frokost og få lidt mere grønt ind i din kost :) en shake lige efter træning er også et most. Hvad er din højde, vægt og bodyfat? Sorry for dårlig opstilling af tekst, skriver fra iphone :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster