Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1524
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1522

Følg bodybuilding.dk på

Vurder venligst denne kostplan.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey,

Jeg skal på diæt - jeg skal smide omkring 20 - 26 kilo, og jeg er en ret stor fyr på 106 kilo.

Stats:
Højde: 178
Vægt: 106

Jeg ved at pga. min vægt kan jeg holde til at være lidt mere i underskud end andre.. Jeg laver en del kostplaner så jeg kan variere, men jeg kunne godt tænke mig at vide om jeg er på rette spor, så derfor har jeg vedhæftet en fil.
Jeg laver kosten om, og samtidig med dette træner jeg.

kostplan.JPG

Hvad synes i? Jeg synes jeg spiser helt vildt meget, men jeg ved ikk?

På forhånd, tak.
???(?_?)???

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

heeey ..

jeg så lige dit indlæg , og tænkte at jeg ville vudere din kostplan .. du er ude efter vægttab ..
jeg har temmelig meget potentiale indenfor sundhed og ernæring ..
laver selv mmine egne kostplaner efter hvad mine mål er og har studeret mad i 6 år ..

vil tilstå til din madplan , skær ned på kulhydraterne som er stivelse . skru op for protein , og endnu mere for grønsager i stedeet ..

under et vægttab er det utrolig vigtigt ik at spise så meget stivelse , og helst ik i samme kompination som protein .. så vl jeg råde dig til at tilføje lidt mandler :)

håber d ku bruge lidt a det..

mvh Nathja

Styrkeliste
- Bænkpres: 35.00
- Squat: 81.00
- Dødløft: 71.00

Galleri: Vis galleri (11)

Nadibabe skrev:heeey ..

jeg så lige dit indlæg , og tænkte at jeg ville vudere din kostplan .. du er ude efter vægttab ..
jeg har temmelig meget potentiale indenfor sundhed og ernæring ..
laver selv mmine egne kostplaner efter hvad mine mål er og har studeret mad i 6 år ..

vil tilstå til din madplan , skær ned på kulhydraterne som er stivelse . skru op for protein , og endnu mere for grønsager i stedeet ..

under et vægttab er det utrolig vigtigt ik at spise så meget stivelse , og helst ik i samme kompination som protein .. så vl jeg råde dig til at tilføje lidt mandler :)

håber d ku bruge lidt a det..

mvh Nathja

Tak for dit svar :-)

FLERE proteiner? Hehe, lyder voldsomt, det er omkring 1,66 g protein per kilo kropsvægt, skal jeg virkelig bruge mere? (jeg er slet ikke pro. indenfor det her, så det er et reelt spørgsmål - jeg har dog læst om hvad jeg skal spise og sådan.).

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal cutte ned på kulhydraterne. Morgenmaden vil jeg i hvert falde nødig skære på, da jeg elsker a-38 og müsli.

Jeg burde måske smide noget grøntsager ind - noget broccoli blanding måske. Men jeg synes i forvejen at jeg spiser HELT vildt meget i den plan i forhold til hvad jeg plejer - jeg spiste dog bare ret så forkert førhen.

Er der noget du mener jeg kan erstatte med noget andet så kulhydraterne kommer ned?
???(?_?)???

Du skal bruge 2 g protein pr. kropsvægt og der sker overhoved ikke noget ved at du har mere. Specialt når dit formål er at tabe dig, da du har brug for masser af proteiner til at 'forsvare' den muskelmasse du har. Personligt får jeg ca. 3,5-4 kg proteiner under cut.

Så du kan rolig tilføje en shake i din første måltid da det er meget vigtigt at få proteiner om morgen.

Hvor mange kcal. kører du enlig med i underskud?

Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan

heeej igen ..

hvilke musli spiser du ??? ihvertfald sørg for at gå efter musli som ikke er ristet .. spiser selv felix musli , den neutrale som er blå . den er rigtig god , og ekstrem sund masser kostfiber ..

grunden til jeg sir en masse grønsager er os at jo flere fiber du indtager jo bedre fungere dit stofskifte os selvf sammen med noget motion det jo den anden vigttigste del :)

om morgen er okay at spise musli . hold dig til 40-50gram om morgen og suplere med noget frisk frugt oven i samt en masse protein du kan evt tilføje 5 mandler , de er gode til vægttab.
noget drys kanel er os godt for forbrændingen. sørg for at spise morgenmad inden for en halv time max en time .

til alle dine måltider skal der fiber til /grønsager .. under vægttab hold dig til 2-3 stk frugt på træningsdage , spis en banan eller en håndfuld rosiner inden træning efter en shake :)
nemlig så skal du ha 2 gange din vægt i protein . det vil sige over 200 gram om dagen gør som sagt ikk noget at få mere da det er hårdt for din forbrænding at forbrænde og netop røger der flere kalorier derfra :)

spørg endelig :)

mvh Nathja

Styrkeliste

Okay, jeg vil smide noget mere protein ind i form af rejer og en shake mere i løbet af dagen.. 100 gram rejer skulle give 17 gram protein mere, og så lander vi på 193,8 gram protein. Hvis vi så lige smider en shake oven i så lander vi på: 232,3 gram protein per dag.

232,3 / 106 = 2,19 gram protein per kilo kropsvægt.

Altså nu har jeg kigget den kostplan godt igennem, og jeg må indrømme at jeg ikke aner hvor jeg skal skære ned på kulhydraterne, jeg kan godt sige 45 g musli i stedet for de 70 gram, så ryger der da lidt kulhydrater der - men det er ikke meget.

Jeg vil sige at det som koster på kulhydraternes regning er faktisk müsli, rugbrød og grovbollen (hjemmebagt).

Jeg kan ikke lige huske hvad den müsli hedder som jeg spiser, men jeg ved at der vist er 38 g forskellige nødder og frugter per 100 g. og jeg elsker det :)

Hvordan kan det være at der anbefales en banan før træning? Der er sindsygt med kulhydrater i - og netop dette vil i have mig til at skære ned på? :) Der er nemt 20-30 kulhydrater i sådan en banan kontra 1,2 - 1,5 gram protein.

Tak for jeres hjælp - det er MEGET værdsat.
???(?_?)???

GoneFishing skrev:Okay, jeg vil smide noget mere protein ind i form af rejer og en shake mere i løbet af dagen.. 100 gram rejer skulle give 17 gram protein mere, og så lander vi på 193,8 gram protein. Hvis vi så lige smider en shake oven i så lander vi på: 232,3 gram protein per dag.

232,3 / 106 = 2,19 gram protein per kilo kropsvægt.

Altså nu har jeg kigget den kostplan godt igennem, og jeg må indrømme at jeg ikke aner hvor jeg skal skære ned på kulhydraterne, jeg kan godt sige 45 g musli i stedet for de 70 gram, så ryger der da lidt kulhydrater der - men det er ikke meget.

Jeg vil sige at det som koster på kulhydraternes regning er faktisk müsli, rugbrød og grovbollen (hjemmebagt).

Jeg kan ikke lige huske hvad den müsli hedder som jeg spiser, men jeg ved at der vist er 38 g forskellige nødder og frugter per 100 g. og jeg elsker det :)

Hvordan kan det være at der anbefales en banan før træning? Der er sindsygt med kulhydrater i - og netop dette vil i have mig til at skære ned på? :) Der er nemt 20-30 kulhydrater i sådan en banan kontra 1,2 - 1,5 gram protein.

Tak for jeres hjælp - det er MEGET værdsat.

heeeysa igen ..

problemet i de musli´er er at der er tilsat meget sukker , det er helst det du skal prøve at undgå , ihvertfald ik få for meget af ...

dine kulhydrat kilder vil jeg sige 100 gram rugbrød pr dag , og 50 gram musli .. det vil jeg forslå dig sku komme fra stivelse lig det helst inden træning . ..

grønsager er os kulhydrat , og frugt os . Det helst det du skal gå efter .. masser af grønsager med protein . ! :D .

hvis du ik er mæt så tilsæt ekstre grønsager de er super gode , og indeholder ikke særlig mange kcal ..

en banan inden træning forslår jeg fordi du netop skører meget ned på moteren ( som er kuldhydrat) så er en banan god at træne på , ligger ik tungt , og er nem at fordøje ! :)

jeg vil forslå dig at få mager fisk som en protein kilde os , hvis du ik spiser fed fisk , så et tilskud a omega-3 fiskeolie :)

mvh Nathja

Styrkeliste

Jeg synes det er vigtigt at vide om du styrketræner eller om du laver cardio når det er man skal vurdere din kost plan. Vil du udelukkende fokusere på vægttab i første omgang eller er du også interesseret i at bibeholde den muskelmasse du allerede har? Giv nogle flere detaljer om din træning og mål så bliver det lidt nemmere. :D
Kig forbi min log

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster