Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1543
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1540

Følg bodybuilding.dk på

Vurdering af kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey bb.

Jeg skal til at i gang med min nye kostplan, som egentlig skal gå på at cutte.
Jeg har en fedt % der ligner noget af 16-18 stykker, og syntes det er på tide at smide det af!
Jeg har lavet en kostplan som jeg mener passer meget godt, men noget konstruktiv kritik er altid godt!

Jeg har tænkt mig at træne enten fullbody 3 dage om ugen og løbe 2, eller 4 dage om ugen 2 split, og stadig 2 løbe dage.

Mit ligevægts indtag ligger på omkring en 3400kcal/dagen

Håber i vil hjælpe mig med at blive helt klar! :-)

kostplan

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville synes at -1000 kcal er alt for meget. De fleste på sitet ville nok sige ikke mere end -500 max.
Beefcake.
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Brabrand, Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 192.50

Personligt ville jeg øge mit fedt indtag og muligvis mit protein og så skær i carbs. synes også du mangler nogen umættede fedtsyre i din kost.
Med hensyn til det underskud, du vil køre med 1000 Kcal, så bare pas på at det ikke går for hurtigt, for hurtigt vægttab kan jo gå udover muskelmasse, især når man nærmere sig en lav fedtprocent.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Personligt ville jeg øge mit fedt indtag og muligvis mit protein og så skær i carbs. synes også du mangler nogen umættede fedtsyre i din kost.
Med hensyn til det underskud, du vil køre med 1000 Kcal, så bare pas på at det ikke går for hurtigt, for hurtigt vægttab kan jo gå udover muskelmasse, især når man nærmere sig en lav fedtprocent.

Okay. Er der en ca. tid på hvor lang tid det vil tage at tabe sig, lad os sige 10 kg fedt eller noget med et underskud på 500 kcal/dagen? :-)

Hvad kan du foreslå mht til at få flere proteiner? Det skal helst ikke være så omfattende, da jeg ved at jeg så ikke kan holde mig til det.

Adin skrev:Jeg ville synes at -1000 kcal er alt for meget. De fleste på sitet ville nok sige ikke mere end -500 max.

Okay, syntes det er svært at komme på på 2800 kcal uden at spise rigtig mange kulhydrater. Kender du nogen god måde at gøre det på?

asdda skrev:
Sakin skrev:Personligt ville jeg øge mit fedt indtag og muligvis mit protein og så skær i carbs. synes også du mangler nogen umættede fedtsyre i din kost.

Okay. Er der en ca. tid på hvor lang tid det vil tage at tabe sig, lad os sige 10 kg fedt eller noget med et underskud på 500 kcal/dagen? :-)

Hvad kan du foreslå mht til at få flere proteiner? Det skal helst ikke være så omfattende, da jeg ved at jeg så ikke kan holde mig til det.

Tommelfinger reglen siger at det kræver 7000Kcal at tabe et kilo fedt, så ved 500Kcal i underskud hver dag, taler vi om et halvt kilo om ugen.
Personligt synes jeg det er meget firkantet det med at man max må ligge i 500 Kcal underskud, har selv før cuttet 8 kilo på 12 uger og det var stort set kun fedt masse der røg.
Der er faktisk en artikel der understøtter at man godt kan ligge i et større underskud når man har en højere fedtprocent
link til artikel http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Med hensyn til at øge mængden af protein i kosten, så er det jo bare at få noget mere kød ind, 100g kylling til 100g ris er rigtig lidt i min verden, spiser selv 300-400g kylling til 100g ris. Og sundt fedt, der er nødder jo altid en vinder :)
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Sakin skrev:
asdda skrev:

Tommelfinger reglen siger at det kræver 7000Kcal at tabe et kilo fedt, så ved 500Kcal i underskud hver dag, taler vi om et halvt kilo om ugen.
Personligt synes jeg det er meget firkantet det med at man max må ligge i 500 Kcal underskud, har selv før cuttet 8 kilo på 12 uger og det var stort set kun fedt masse der røg.
Der er faktisk en artikel der understøtter at man godt kan ligge i et større underskud når man har en højere fedtprocent
link til artikel http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/cuttilsommer.php
Med hensyn til at øge mængden af protein i kosten, så er det jo bare at få noget mere kød ind, 100g kylling til 100g ris er rigtig lidt i min verden, spiser selv 300-400g kylling til 100g ris. Og sundt fedt, der er nødder jo altid en vinder :)

Så kort sagt: fyre lidt mere kylling ind, lidt nødder og så ellers lige læse artiklen her engang i morgen så jeg lige kan sætte mig ind i tingene mht til større kcal underskud :-) Tak for hjælpen, vil helt sikkert gøre brug af, og så må vi se hvordan det går! :-)

Lige en sidste ting, er det muligt med en kostplan som denne, og lad os sige 700~ kcal underskud/dagen at beholde en muskelmasse man har? og måske bygge lidt på endda? Eller skal man så op i kcal overskud? man kan jo sige at jeg vil få nok fedt og nok protein, hvilket man skal bruge når man bulker, så er det jo bare carbs der manger..

asdda skrev:
Adin skrev:Jeg ville synes at -1000 kcal er alt for meget. De fleste på sitet ville nok sige ikke mere end -500 max.

Okay, syntes det er svært at komme på på 2800 kcal uden at spise rigtig mange kulhydrater. Kender du nogen god måde at gøre det på?

Jeg ville spise en ordenlig portion omelet om morgenen i stedet for dine æggehvider. Jeg spiser selv seks til otte (365 g) æg om morgenen, alt efter hvor store de nu er. Så kommer der også det ekstra protein og fedt du skal bruge ind.
Beefcake.
Brugeravatar

Styrkeliste

Adin skrev:
asdda skrev:

Jeg ville spise en ordenlig portion omelet om morgenen i stedet for dine æggehvider. Jeg spiser selv seks til otte (365 g) æg om morgenen, alt efter hvor store de nu er. Så kommer der også det ekstra protein og fedt du skal bruge ind.

Okay, og det er det sunde fedt vi snakker om? Altså det sunde fedt der er i æg?

asdda skrev:
Adin skrev:
asdda skrev:

Okay, og det er det sunde fedt vi snakker om? Altså det sunde fedt der er i æg?

Ja, det er det :) .
Beefcake.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvilken hjemmeside har du brugt til at lave kostplanen?

emil94 skrev:Hvilken hjemmeside har du brugt til at lave kostplanen?

Hehe :lol: han har brugt denne her. ude i venstre side, er der noget der hedder sidefunktioner og der står der kostplan
Brugeravatar

FitnessDK Gentofte

Styrkeliste

Håber det er okay jeg lige låner tråden.

Jeg har nærmest identiske stats med OP. 95kg, 194cm, 21 år og formodentligt 16-18% fedt procent.

Jeg er studerende og har generelt svært ved at nå op på de 3400kcal om dagen. Her inden aftensmad var jeg på ca. 1300 kalorier og når ikke de sidste ved bare aftensmad. Er det virkelig rigtigt, at selvom jeg når alle mine makronæringsstoffer, at man ikke kan forøge muskelmassen? Jeg træner fullbody 3-4 gange om ugen og stiger pænt i vægt af mine øvelser.

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 185.00

knp skrev:Håber det er okay jeg lige låner tråden.

Jeg har nærmest identiske stats med OP. 95kg, 194cm, 21 år og formodentligt 16-18% fedt procent.

Jeg er studerende og har generelt svært ved at nå op på de 3400kcal om dagen. Her inden aftensmad var jeg på ca. 1300 kalorier og når ikke de sidste ved bare aftensmad. Er det virkelig rigtigt, at selvom jeg når alle mine makronæringsstoffer, at man ikke kan forøge muskelmassen? Jeg træner fullbody 3-4 gange om ugen og stiger pænt i vægt af mine øvelser.

Det scenario du sætter op dér vil højst sandsynligt få dig til at smide fedt frem for at tage muskler på, med mindre du har spist en ordenlig mundfuld aftensmad :wink: . Hvis du kan tåle det kan du drage god fordel af at drikke mælk for protein og kcal :).
Beefcake.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud