Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1744

Følg bodybuilding.dk på

Weight gainer pause eller ej?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen.

Jeg er en dreng på 17 år som træner ca. 5 gange om ugen og har en godt planlagt kost. Jeg har trænet seriøst i et års tid nu og har brugt Weight gainer fra bodylab som et tilskud i min kost da jeg nu vejr ca 75 kg. og ønsker at tage på i vægt, og ikke ligefrem har let ved at tage på overhovedet. Jeg står bare nu og har i forbindelse med styrketrænningen og anden trænning også, brugt weight gainer i ca. 1-2 års tid dog ikke i store mængder altid. Men jeg har taget det hver dag flere gange om dagen i snart et halvt år. Jeg står bare i den situation at jeg for nogle måneder siden også startede på en pillekur mod Akne, og har forstået fra andre erfarne sportsmennesker at proteinpulver kan være en årsag til bumser, og det har derfor strejfet mig om min akne måske er blevet være i sammenhængen med at mit indtag af Weight gainer er blevet steppet op. Mit sprøgsmål er derfor om man bør tage pauser fra weight gainer nogle gange? Og om det vil ændre noget i min vægt og min vægtøgning at tage en pause med det. Og til sidst, hvis jeg vælger at tage en pause med det, hvordan jeg så evt. kan fylde de manglende kalorier som jeg får fra Weight gaineren ud.
Tak på forhånd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du ikke får tilsvarende kalorier fra andre fødevarer, så vil det påvirke din vægtøgning :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Garik skrev:Hvis du ikke får tilsvarende kalorier fra andre fødevarer, så vil det påvirke din vægtøgning :)

Ja det ved jeg ikke helt om jeg gør, umiddelbart tror jeg godt jeg ville kunne få de samme kalorier ved at proppe noget ind istedet for. Men det er mere hvad jeg så skal bruge/ indtage efter træningen hvis jeg stadig vil øge min vægt. Og skal man i det hele taget holde pause med weight gainer nogle gange eller er det ikke normalt/ nødvendigt??

Adamdragør123 skrev:
Garik skrev:Hvis du ikke får tilsvarende kalorier fra andre fødevarer, så vil det påvirke din vægtøgning :)

Ja det ved jeg ikke helt om jeg gør, umiddelbart tror jeg godt jeg ville kunne få de samme kalorier ved at proppe noget ind istedet for. Men det er mere hvad jeg så skal bruge/ indtage efter træningen hvis jeg stadig vil øge min vægt. Og skal man i det hele taget holde pause med weight gainer nogle gange eller er det ikke normalt/ nødvendigt??

Du behøver ikke holde "pause" fra weight gainer. Weight er kulhydrater og protein - that's it. Efter træning kan du spise en kyllingefilet og et par stykker frugt eller 100 gram ris. Du kan jo bare erstatte gaineren med mad :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Adamdragør123 skrev:

Du behøver ikke holde "pause" fra weight gainer. Weight er kulhydrater og protein - that's it. Efter træning kan du spise en kyllingefilet og et par stykker frugt eller 100 gram ris. Du kan jo bare erstatte gaineren med mad :)

Ja det er jo rigtigt nok, så i princippet behøver jeg ikke kostilskud??

Husk på at det er kostTILSKUD :)

Det vigtigste er, at få styr på basic omkring kost og træning, så skal du nok få resultater.

Supps skal du ikke tænke på endnu. Heller ikke selvom alle de der krudtterre på facebook siger det.

sødmælk og mandler gogogogo

Reputation point: 90

Som sagt er Weight gainer jo bare - protein - kulhydrat - fedt. Som der er i alm. Mad. Dem der tager Weight gainer gør det jo fordi de ikke kan eller har lyst til at proppe sig med nok alm. Mad til at ligge i kcal overskud. Så fordelen ved Weight gainer er jo det er flydende og nemt at få ned.

Du behøver ikke at holde pause fra det, tror måske du forbinder det lidt med andre kosttilskud som f.eks. Kreatin. Der skal man holde pause en gang imellem sådan kroppen selv danner det igen. Weight gainer i princippet bare alm. Mad i flydende form. Så derfor kræver det ingen pause. Hvis du kan spise nok fast og god kost til at ligge i kalorie overskud, vil det være det bedste, da det er sundest for kroppen at maven har lidt at arbejde med. Derfor behøver du jo heller ikke at tage det hver dag, du kan f.eks. Tage det de dage du ikke får spist nok.

Med hensyn til din bumse problem, tror jeg også det vil være en fordel at spise så meget alm. Mad og undgå overforbrug af weightgainer, uden at være ekspert på dette område tror jeg at størstedelen af kulhydraterne i weightgainer består af sukker. Om sukkerholdig føde har en direkte forbindelse til akne ved jeg ikke, men jeg tænker lidt at mere fiber kost kunne hjælpe på det.

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

FrederikJepsen skrev:Som sagt er Weight gainer jo bare - protein - kulhydrat - fedt. Som der er i alm. Mad. Dem der tager Weight gainer gør det jo fordi de ikke kan eller har lyst til at proppe sig med nok alm. Mad til at ligge i kcal overskud. Så fordelen ved Weight gainer er jo det er flydende og nemt at få ned.

Du behøver ikke at holde pause fra det, tror måske du forbinder det lidt med andre kosttilskud som f.eks. Kreatin. Der skal man holde pause en gang imellem sådan kroppen selv danner det igen. Weight gainer i princippet bare alm. Mad i flydende form. Så derfor kræver det ingen pause. Hvis du kan spise nok fast og god kost til at ligge i kalorie overskud, vil det være det bedste, da det er sundest for kroppen at maven har lidt at arbejde med. Derfor behøver du jo heller ikke at tage det hver dag, du kan f.eks. Tage det de dage du ikke får spist nok.

Med hensyn til din bumse problem, tror jeg også det vil være en fordel at spise så meget alm. Mad og undgå overforbrug af weightgainer, uden at være ekspert på dette område tror jeg at størstedelen af kulhydraterne i weightgainer består af sukker. Om sukkerholdig føde har en direkte forbindelse til akne ved jeg ikke, men jeg tænker lidt at mere fiber kost kunne hjælpe på det.

Tusind tak for dit svar det var godt og konkret jeg har udregnet mig en ny kostplan som vis jeg fælger den gerne skulle bringe mig i kalorieoverskud UDEN tilskud fra Gainer. VIl også prøve at indarbejde mere fiber og se om det hjælper lidt på det. Mange tak ;D

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster