Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1339
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Whey 100 vs Weight gainer?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej,
Jeg vil gerne stige i vægt, også i muskelmasse.
Jeg har både købt proteinpulver whey 100 og weight gainer?

Men hvad er bedst at indtage efter træning?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Weight Gainer fordi du har behov for carbs såvel som protein efter træning. Kulhydraterne i WG stammer dog ofte fra sukker.

Bedre er en protein shake med eksempelvis et par bananer ved siden af.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Dvs. At jeg skal drikke whey 100 efter trœning og weight gainer i løbet af dagen (ikke noget bestemt) tidspunkt..er det korrekt forstået :)?

Nej, det vil det ikke sige. Ikke nødvendigvis i hvert fald. Du skal bare have dækket dit daglige behov.

Men efter træning kan det være en stor fordel både at få kulhydrater og proteiner, så hvis du ikke vil medbringe mad der, er Weight gaineren at foretrække.

Gør dig selv en stor tjeneste ved at læse denne igennem. Der står bl.a. om proteinpulver og andre kosttilskud.
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html
Brugeravatar

Tak for linket. Det vil jeg kigge på. Et sidste spørgsmål er at hvis jeg gerne vil stige i vœgt/muskelmasse hvor meget protein, kulhydrater osv skal jeg have pr. Dag? Hvor skal jeg ligge henne? Er 19 år, ca.184 høj og vejer kun 68

Man siger typisk op til 2,5 g protein pr kropskilo dagligt. Derudover handler det om at få flere kcal end ligevægtsindtaget.

Men læs linket. Det hele står deri.
Brugeravatar

PeterK skrev:Man siger typisk op til 2,5 g protein pr kropskilo dagligt. Derudover handler det om at få flere kcal end ligevægtsindtaget.

Men læs linket. Det hele står deri.

Det er da vist kun 2g/kg, og det er stadig i den høje ende.

Hvorfor mener du iøvrigt at sukkeret i bananer er bedre end det i wg? Sandsynligvis også bordsukker går jeg ud fra?

Proteinpulver med druesukker/maltodextrin er vel det mest optimale...Men som med så mange andre ting skal alting ses i kontekst, det kommer jo an på hvor hårdt du træner og hvor meget du har fåret indenbords i før måltid, med hensyn til hvor meget kulhydrat du har behov for efter træning..

Husk på den tyrkiske undergrunds bodybuilder og tidligere guitarbygger Nehmet Sanjar altid har svoret til konteksten og yin & yang, i forbindelse med kosten!! Hans overbevisning og intellektuelle tilgang til bodybuilding og kost, har i øvrigt flere gange gjort den karismatiske jordanske vandministers søn og bodybuilder Hussein Nasser arrig, da Nehmets viden og overbevisninger ikke ligger tæt forbundet med HUsseins eklatante afstumpethed og steroidemisbrug....

Jeg vil til enhver tid give Nehmet Sanjar ret i hans betragtninger!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 254.00

Rickross skrev:Det er da vist kun 2g/kg, og det er stadig i den høje ende.

Jeg er enig i, at det er i den høje ende. Jeg får aldrig selv så meget, men ikke desto mindre er det op til 2,5 g protein pr kropskilo, der ofte tilrådes. Eksempelvis af Anders Nedergaard (el. Incognito):
Træner man seriøst, og vil man være sikker på optimale resultater af træningen, kan man med fordel indtage 1,5-2,5 gram protein pr. kilo kropsvægt pr. dag. Der er flere studier der viser, at man kan udnytte op til 2 gram protein pr. kilo kropsvægt pr. dag. Desuden er der større konsekvenser af for lidt protein end for meget, for så får man ikke resultater af sin træning.

Kilde: http://videnskab.dk/krop-sundhed/10-myt ... iner-del-i

Rickross skrev:Hvorfor mener du iøvrigt at sukkeret i bananer er bedre end det i wg? Sandsynligvis også bordsukker går jeg ud fra?

Nu er det ikke sukkeret, jeg mener, der er bedre i bananer (selvom det sikkert også forholder sig sådan), men de øvrige kulhydrater. Desuden hælder jeg til at dække mest muligt af det daglige behov gennem alm. kost før eventuelle tilskud.
Og bordsukker, hvis jeg forstår dig ret, vil jeg heller ikke tilråde som kulhydratkilde. De bedste kulhydrater findes bare ikke i sukker.
Brugeravatar

Rickross skrev:Hvorfor mener du iøvrigt at sukkeret i bananer er bedre end det i wg? Sandsynligvis også bordsukker går jeg ud fra?

Nu er det ikke sukkeret, jeg mener, der er bedre i bananer (selvom det sikkert også forholder sig sådan), men de øvrige kulhydrater. Desuden hælder jeg til at dække mest muligt af det daglige behov gennem alm. kost før eventuelle tilskud.
Og bordsukker, hvis jeg forstår dig ret, vil jeg heller ikke tilråde som kulhydratkilde. De bedste kulhydrater findes bare ikke i sukker.[/quote]
Skulle man være flabet kunne man her pointere, at alle kulhydrater er bygget op af monosakkarider, således at alt kulhydrat er sukker. Man ville også komme ind på, at bananer primært har hurtigt optagelige kulhydrater, hvis de da overhovedet har andet, og derfor, på et makronutrient niveau er det samme som bordsukker, der er disakkarid hvis jeg ikke tager meget fejl.
Det tør jeg dog ikke, da min biologiske viden er fra et fag på C-niveau, og der uden tvivl er en eller anden der kommer og hamrer mig ned, såfremt det ikke er sandt.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster