Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1547
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

Whey Proteinpulver vs. Ris/Soyaproteinpulver

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej! Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe med.

Jeg er 23 år og har i mine "unge dage" (16-17 år) brugt en del whey proteinpulver (valle). Jeg fik simpelthen så dårlig hud (bumser) at jeg stoppede med det. Så tænkte jeg, om der er nogen, der har oplevet dette, og er begyndt på risproteinpulver eller soyaproteinpulver og ikke har fået dårlig hud af dette? Det er jo udvundet af hhv. ris og soya, så det burde løse problemet. Eller hvad? :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fuglsang1989 skrev:Hej! Jeg har et spørgsmål, som jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe med.

Jeg er 23 år og har i mine "unge dage" (16-17 år) brugt en del whey proteinpulver (valle). Jeg fik simpelthen så dårlig hud (bumser) at jeg stoppede med det. Så tænkte jeg, om der er nogen, der har oplevet dette, og er begyndt på risproteinpulver eller soyaproteinpulver og ikke har fået dårlig hud af dette? Det er jo udvundet af hhv. ris og soya, så det burde løse problemet. Eller hvad? :-)

Tror du ikke mere det har været en blanding af de hormoner der har pumpet rundt i kroppen da du var 16-17 år, sammen med måske en snært af laktoseintolerance der har givet dig bumser?

Hvis jeg var dig ville jeg forsøge mig med noget Bodylab Whey 100 Extra Pure, og se om du i dag får samme reaktion.
Sidst rettet af Phindborg 18. okt 2012, 18:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog

Brug basiron hvis du har problemer med bumser. Det har ihvertfald løst alle mine problemer omkring det.

Og nej, proteinpulveret har ikke givet dig dårlig hud. Det er noget du bilder dig ind.
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Phindborg skrev: sammen med måske en snært af laktoseintolerans der har givet dig bumser?

Nej du får ikke bumser af laktoseintolerans..
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Thegame skrev:
Phindborg skrev: sammen med måske en snært af laktoseintolerans der har givet dig bumser?

Nu er det ikke helt sikkert hvad der præcist giver bumser... men hormonbalancen er ét bud. Laktose er mælkesukker der udløser insulin som igen er et hormon - så at afskrive det helt er nok forkert.

Men det er kun et bud.
Brugeravatar

Styrkeliste

Phindborg skrev:
Thegame skrev:

Nu er det ikke helt sikkert hvad der præcist giver bumser... men hormonbalancen er ét bud. Laktose er mælkesukker der udløser insulin som igen er et hormon - så at afskrive det helt er nok forkert.

Men det er kun et bud.

Lactose består af galactose og glucose. Dette medfører rigtig nok et insulinrespons, når den kommer i blodbanen. Ved laktoseintolerans mangler man dog enzymet lactase hvor lactose ikke spaltes og derfor ikke kan optages. Lactose omsættes af bakterier i tarmen og virker osmotisk, hvilket kan medføre diare. Lactose når derfor ikke blodbanen og giver selvfølgelig heller ikke et insulinrespons. At insulin skulle have noget at gøre med acne vil jeg ligeledes betvivle.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:
Phindborg skrev:
Thegame skrev:

Men det er kun et bud.

Lactose består af galactose og glucose. Dette medfører rigtig nok et insulinrespons, når den kommer i blodbanen. Ved laktoseintolerans mangler man dog enzymet lactase hvor lactose ikke spaltes og derfor ikke kan optages. Lactose omsættes af bakterier i tarmen og virker osmotisk, hvilket kan medføre diare. Lactose når derfor ikke blodbanen og giver selvfølgelig heller ikke et insulinrespons. At insulin skulle have noget at gøre med acne vil jeg ligeledes betvivle.

Fint - så lærte jeg også noget i dag :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online