Bruger login







Tilbudsguide, uge 4, 2019
Innocent juice, Actifry og skyr!

Ugen der gik, uge 2, 2019
Kød diæt, træningscentre og hypertrofi!

Tilbudsguide, uge 3, 2019
Kød, skyr og jordbær!

Ugen der gik, uge 1, 2019
Kom godt igang med det nye år!


Statistik

Vi har 55314 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Annenielsen25

Vores medlemmer har i alt skrevet 2024158 indlæg i 86352 emner

22 nye indlæg i dag


Online
I alt: 563
Medlemmer: 9
Skjulte: 0
Gæster: 554

Følg bodybuilding.dk på

YTWL til lænden?

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Jeg har trænet stykeløft og vægtløftning i godt 10 år, og har aldrig haft problemer med skader.

Desværre nærmer jeg mig nu de 40 år, og begynder at opleve små skader. Først begyndte jeg at få smerter i mine skulder, men heldigvis fandt jeg skulderøvelserne YTWL, som mere eller minde har løst mit problem, hvis jeg blot laver dem mindst tre gange i ugen https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Kc6hwPvsHg

Mit problem nu er, at min lænd er begyndt at være meget stiv, og gøre ondt dage efter jeg har kørt tung dødløft eller squat. Jeg er holdt op med at lave mixed greb i dødløft, og jeg er begyndt at lave en masse mobilitetstræning til lænden.

Jeg synes begge dele har lidt effekt, men det er desværre ikke nok. Jeg har overvejet at begynde at lave en masse statisk core træning, men er i tvivl om det vil have nogen effekt.

Kender I til andre ting jeg kan prøve at gøre? Findes der fx noget i stil med YTWL til lænden?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. apr 2018, 08:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



YTWL til lænden... altså, ud over det åbenlyse, såsom yoga og svømning.. At hænge fra en bar, med vægt hængene fra pelvis, er noget som mange sværger til som en magisk ting. Når ens hænder så er smadret, kan man gå over til noget andet, men lignende, fx. et' er at hænge ud fra dip stativ med vægt. Man kunne evt. lave små cirkelbevægelser; få hele pelvis med så man arbejder ryggens bindevæv blidt og fyldestgørende. Her kan man hænge ud i meget længere tid, og derfor er det nok også mere effektivt. Gør man det tilstrækkeligt og korrekt, kunne det måske få noget af det saft man presser ud af ryggen ved tung axial belastning tilbage i vævet, og dermed måske forbedre symptomer dagen efter.

Ja det er jo teorien.

edit: jeg vil desuden få kigget på, om dine glutes og hammies er tilstrækkeligt mobiliserede og stærke. nr. 1 synder for lænde problemer.
Strongman u90. 1 års erfaring. 3 år med styrkeløft.
Yoke - 320kg, 11m. Log clean and press - 120kg Atlassten, 50" - 152kg
Dobbelt overhånd dødløft - 215kg FrontSquat - 195kg Farmer Walk - 270kg, 25m.
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 734
Tilmeldt: 3. sep 2013, 21:17
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 272.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Specielt glute med kan forsage problemer for hofte og dermed lumbar og knæ.
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 853
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bulletproof Athlete skrev:Specielt glute med kan forsage problemer for hofte og dermed lumbar og knæ.


også det jeg pt oplever :( er der nogen, der kender nogle gode øvelser til mere mobilitet i hoften og stimulering af lænd og glutes?
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 182
Tilmeldt: 28. jun 2013, 21:30
Geografisk sted: København
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lnielsen skrev:
Bulletproof Athlete skrev:Specielt glute med kan forsage problemer for hofte og dermed lumbar og knæ.


også det jeg pt oplever :( er der nogen, der kender nogle gode øvelser til mere mobilitet i hoften og stimulering af lænd og glutes?

Jeg følger lige med her som 40+ årig. Jeg laver efterhånden en del mobilitetstræning, primært for brystryggen og skuldrene. Til lænden har jeg i forsøg på at holde evt. problemer væk lavet yoga-lignende øvelser, fx cat-cows og lower trunk rotation.
Træningsprogram: Renaissance Periodization's PL Hypertrophy Training Template
Brugeravatar
 
Reputation point: 60
 
Indlæg: 2535
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jefferson curls
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



lnielsen skrev:
Bulletproof Athlete skrev:Specielt glute med kan forsage problemer for hofte og dermed lumbar og knæ.


også det jeg pt oplever :( er der nogen, der kender nogle gode øvelser til mere mobilitet i hoften og stimulering af lænd og glutes?


Du bliver nødt til at være mere specifik i din efterspørgsel.


Side note: YWTL er ikke til lænden men trap 3/nedre del af trapzen
I'm the stuff nightmares are made of for people like you!
Brugeravatar
 
Reputation point: 85
 
Indlæg: 853
Tilmeldt: 15. aug 2015, 21:08
Geografisk sted: Pandoras Box
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster