Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 522
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 520

Følg bodybuilding.dk på

+1 funktion

Udskriv emne


Har du forslag til nye tiltag? Samt nyheder og information vedr. siden

Tilbage til Forslag til forbedringer





Hey.

Har længe spekuleret over, hvorfor der ikke er en +1 knap.
Jeg har gjort mig lidt tanker omkring det:

Man kunne give funktionen til enkelte aktivte (kloge) brugere. Eventuelt admins.
De kunne vurdere træningsråd/kostråd mm.
Man kunne eventuelt give en præmie af en art, til den der har fået flest +ér, når måneden slutter.
Det ville give en kæmpe sikkerhed for os der bruger disse råd. Altså, at vi ved, at de virker.
Man kan skille gode og "dårlige" råd fra hinanden.
Der ville komme flere gode råd, hvis der var præmier på højkant (ved f.eks. flest plusser).
(I kan kigge på www.pokernet.dk - der bruger de funktionen)
Det var mine 5 cent:)

JohnDoe
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. nov 2010, 21:50
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



+1 systemet er jo generelt en stor joke, hvilket pokernet jo netop er det oplagte eksempel på.

Der er langt større sikkerhed ved, at der bliver delt rigtige informationer, hvis man rent faktisk bliver nødt til at bruge tasterne, end hvis man bare kan smide +'er af her og der.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



En +1 knap kommer vel også bare til at virke lidt ligesom "Synes godt om" på FB
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 6. dec 2010, 15:37
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jok skrev:En +1 knap kommer vel også bare til at virke lidt ligesom "Synes godt om" på FB


+1
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 985
Tilmeldt: 30. aug 2010, 20:21
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Fitness World Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



+1


Synes godt om
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 204
Tilmeldt: 10. jan 2010, 18:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Solidyo skrev:
+1


Synes godt om



(Y)

+ 1
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 28. maj 2011, 23:10
Geografisk sted: Hobro, nordjylland
 
Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



hvis der kommer denne +1 funktion, så skal der altså også være en "troll alert" der advarer mod trolls :D
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 28. maj 2011, 23:10
Geografisk sted: Hobro, nordjylland
 
Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



TheCzech skrev:+1 systemet er jo generelt en stor joke, hvilket pokernet jo netop er det oplagte eksempel på.

Der er langt større sikkerhed ved, at der bliver delt rigtige informationer, hvis man rent faktisk bliver nødt til at bruge tasterne, end hvis man bare kan smide +'er af her og der.


Du har ikke læst topic vel? På pokernet har alle brugere mulighed for at bruge det. Plus de har en -knap de kan trykke på. Hvis den bliver begrænset til admins, hvordan kan det så blive misbrugt som på pokernet?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 505
Tilmeldt: 29. nov 2010, 21:50
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes faktisk et rep-system (ala det de har på musclemecca) kunne være mere interessant. Så kunne man 'reppe' de brugere der gør det godt - enten fordi de fx bidrager til bb.dk gennem en spændende log eller gennem gode faglige indlæg.

Så kan man også belønne hinanden for en hjælp gennem et indlæg med en rep. Det fungerer fx meget godt på MOL pt - her gives det reps når brugere har været til hjælp for en anden.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



essensen skrev:Jeg synes faktisk et rep-system (ala det de har på musclemecca) kunne være mere interessant. Så kunne man 'reppe' de brugere der gør det godt - enten fordi de fx bidrager til bb.dk gennem en spændende log eller gennem gode faglige indlæg.

Så kan man også belønne hinanden for en hjælp gennem et indlæg med en rep. Det fungerer fx meget godt på MOL pt - her gives det reps når brugere har været til hjælp for en anden.


Det samme system har (slettet af admin)

Det går bare under navnet karma, hvor man kan vælge +/- i brugerpanelet.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 2423
Tilmeldt: 17. maj 2009, 20:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Qmega skrev:
essensen skrev:Jeg synes faktisk et rep-system (ala det de har på musclemecca) kunne være mere interessant. Så kunne man 'reppe' de brugere der gør det godt - enten fordi de fx bidrager til bb.dk gennem en spændende log eller gennem gode faglige indlæg.

Så kan man også belønne hinanden for en hjælp gennem et indlæg med en rep. Det fungerer fx meget godt på MOL pt - her gives det reps når brugere har været til hjælp for en anden.


Det samme system har (slettet)

Det går bare under navnet karma, hvor man kan vælge +/- i brugerpanelet.


Jeg er imod at have en minus-funktion alene af den grund det nærmest kun kan gå galt - specielt på et forum som bb.dk hvor vi i forvejen har lidt problemer med mudderkastning. Det kan hurtigt give en dårlig stemning hvis man kan sprede negative reps.

Det er mere optimalt kun at kunne positive reps ud og så ellers lade være med at give nogle hvis en person ikke fortjener det.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"+1 knappen" er jeg ikke fan af hvis den bliver som facebook's like-knap. Det er super træls at andre sider er begyndt at kopiere den, når den ofte ingen relevans har for deres givne felt.

Rep system lyder ganske kool. Så har flere af brugerne mulighed for at se deres arbejde belønnet. Selvom vi selvfølgeligt har stjernerne til det lige nu. Men det er også en forholdsvis lille klub der har haft mulighed for at opnå dem, så det ville sikkert kunne inspirere flere mennesker til at besvare indlæg seriøst.

Og jeg er imod karma systemet på så stort et forum. Det bliver bare for rodet.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



i stedet for +1 knappen, kunne man udvikle et point system..
så kunne man f.eks få 1 point pr log in... 1 point pr "godgendt svar".. og hver måned kunne der deles point ud til månedes hjælpsomme, månedes mest awesome dit, og månedes dat..

og så kunne der være en point shop hvor man kunne købe små badges - eller sådan et eller andet gøgl :D så kan de badges vises i det felt hvor nogen brugerer nu har stjerner..

det er inviklet, udbrugligt og ufagligt men sjovt og vanedanende :D
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 28. maj 2011, 23:10
Geografisk sted: Hobro, nordjylland
 
Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mogensen skrev:"+1 knappen" er jeg ikke fan af hvis den bliver som facebook's like-knap. Det er super træls at andre sider er begyndt at kopiere den, når den ofte ingen relevans har for deres givne felt.

Rep system lyder ganske kool. Så har flere af brugerne mulighed for at se deres arbejde belønnet. Selvom vi selvfølgeligt har stjernerne til det lige nu. Men det er også en forholdsvis lille klub der har haft mulighed for at opnå dem, så det ville sikkert kunne inspirere flere mennesker til at besvare indlæg seriøst.

Og jeg er imod karma systemet på så stort et forum. Det bliver bare for rodet.

Hvordan man implementerer et rep- eller karmasystem rent teknisk kan jo diskuteres, men at det er en god idé er der jo masser af eksempler på. Reddit er blevet utroligt populært gennem deres karma system og det fungerer godt til at sortere skidt fra kanel - og der kan man både stemme op og ned. Jeg er dog enig med essensen i, at det her vil være lidt farligt, da der er rigeligt med mudderkastning allerede.

Newz' forum har en dropdown liste for hvert indlæg, hvor man kan rate indlæggene som interessant/flamebait osv.

Jeg synes der er meget der taler for at indføre sådan et system. Det kan motivere brugerne til at lave brugbare indlæg og vil måske kunne fjerne noget af mudderkastningen og de dårlige indlæg.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det bliver bare for nemt for trolls at give dårlig karma til ellers neutrale brugere.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lenned skrev:i stedet for +1 knappen, kunne man udvikle et point system..
så kunne man f.eks få 1 point pr log in... 1 point pr "godgendt svar".. og hver måned kunne der deles point ud til månedes hjælpsomme, månedes mest awesome dit, og månedes dat..

og så kunne der være en point shop hvor man kunne købe små badges - eller sådan et eller andet gøgl :D så kan de badges vises i det felt hvor nogen brugerer nu har stjerner..

det er inviklet, udbrugligt og ufagligt men sjovt og vanedanende :D



selvfølgelig, og så kan man købe telte og lego klodser i shoppen. Nu skal det heller ikke blive fuldstændig overdrevet og gå op i hat og briller.

Dog er jeg enig med essensen, synes det kunne være et super fedt tiltag i stedet for at folk de citere en og skriver +1 som bare spammer tråden op.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mogensen skrev:Det bliver bare for nemt for trolls at give dårlig karma til ellers neutrale brugere.

Trolls vil jo ikke misbruge sådan en funktion. Det er reddit et fint eksempel på. De vil netop ikke misbruge det, fordi de ikke får noget opmærksomhed ved bare at afgive en stemme.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg beklager, hvis jeg støder nogen, men det er da tåbeligt at have stjerner, point og andet ubrugeligt fis. De folk, der skriver saglige og uddybende svar herinde, gør det højst sandsynligvis for at hjælpe, og ikke for at få en længere e-penis på et forum. Desuden ville det ikke gøre graden af ubrugelige svar mindre. Mudderkastning og trolling kan kun undgås(næsten undgås - aldrig helt), hvis warning-, mute- og ban-hammeren bliver taget flittigt i brug(om det er en god løsning er en anden sag).

Idéen med at man har "adminstrator", "moderator" og lignende stående under ens navn er dog fin. Så man også ved, hvem man skal kontakte ved forskellige situationer.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 8. aug 2008, 22:05
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du skal ikke undervurdere effekten af at føle sig værdsat, Milky :)

Apropos trolling i forbindelse med karma funktionen:

http://newsfeed.time.com/2011/06/16/int ... its-wrong/

Det er fandme trolling at lave et studie over trolls :mrgreen:
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Vildt fed ide, synes jeg! Især for begyndere.
Min styrkeliste er all raw.

"There will always be a sore spot. If you wait till you feel good with no aches or pains to train, you will never be here." - John Broz
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2698
Tilmeldt: 29. mar 2008, 23:10
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: AK Frem
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg synes også en eller anden form for Point-system, kunne være fedt!
Man kunne jo altid prøve det en måned f. eks. og hvis det blir noget lort.. så fjerner man det igen :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 351
Tilmeldt: 29. nov 2009, 20:07
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: Ålholm Vægtløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mogensen skrev:Du skal ikke undervurdere effekten af at føle sig værdsat, Milky :)

Apropos trolling i forbindelse med karma funktionen:

http://newsfeed.time.com/2011/06/16/int ... its-wrong/

Det er fandme trolling at lave et studie over trolls :mrgreen:

Hvor er det der nævnes noget om trolling ift. karma?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lenned skrev:i stedet for +1 knappen, kunne man udvikle et point system..
så kunne man f.eks få 1 point pr log in... 1 point pr "godgendt svar".. og hver måned kunne der deles point ud til månedes hjælpsomme, månedes mest awesome dit, og månedes dat..

og så kunne der være en point shop hvor man kunne købe små badges - eller sådan et eller andet gøgl :D så kan de badges vises i det felt hvor nogen brugerer nu har stjerner..

det er inviklet, udbrugligt og ufagligt men sjovt og vanedanende :D


Det er for meget.
Belønner man pludselig for aktivitet og ikke kvalitet ryger hele konceptet.
Dernæst.. en point shop??? wtf.


Derudover er det eneste problem jeg ser med dette er at der går for meget prestige i at have flest point og newb threads bare bliver spammet til af folk som febrilsk prøver at få en bedre score.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 2466
Tilmeldt: 6. mar 2010, 19:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Maskinen skrev:
Lenned skrev:



Derudover er det eneste problem jeg ser med dette er at der går for meget prestige i at have flest point og newb threads bare bliver spammet til af folk som febrilsk prøver at få en bedre score.


Er det ikke også meningen? at der kommer en masse svar (Som er gode og kan bruges til noget) istedet for at de nu bare bliver spammet med ubruglige svar?
Jeg mener de er jo nød til at svare noget konstruktivt og relevant, ellers for det ikke point :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 351
Tilmeldt: 29. nov 2009, 20:07
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: Ålholm Vægtløfter Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 2.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Wopper skrev:
Mogensen skrev:Du skal ikke undervurdere effekten af at føle sig værdsat, Milky :)

Apropos trolling i forbindelse med karma funktionen:

http://newsfeed.time.com/2011/06/16/int ... its-wrong/

Det er fandme trolling at lave et studie over trolls :mrgreen:

Hvor er det der nævnes noget om trolling ift. karma?


Mogensen skrev:Det bliver bare for nemt for trolls at give dårlig karma til ellers neutrale brugere.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Nu spørger jeg ind til linket - der kan jeg ikke finde en reference til at de skulle have undersøgt karmasystemers påvirkning på trollere?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2761
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Wopper skrev:Nu spørger jeg ind til linket - der kan jeg ikke finde en reference til at de skulle have undersøgt karmasystemers påvirkning på trollere?

Linket har ingen relevans i forhold til karma funktionen.

Det var bare apropos trolls :)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



I går glemte jeg lige at søge før jeg lavede et indlæg #-o og har foreslået stort set det samme: like-button-pa-indlaeg-t51076.html

Og jeg synes at muligheden for en diskret "like"/"synes godt om"/"+1"-knap et sted på de forskellige indlæg, evt. ved siden af "rediger/slet/anmeld/citér" er en fin idé.

Jeg tænker især når man læser længere debatter, at man kan tilkendegive at man er enig i/sætter pris på/synes godt om, et specielt indlæg, uden at man behøver at skrive et nyt indlæg uden noget egentlig indhold nedenunder.

Samme i folks logbøger. At man lige kan "like" e.lign. en træning, hvis man ikke har videre ting man synes man skal tilkendegive. Mht. log tror jeg også at det kan virke motiverende for logbogsskriverne at noget "liker" deres træning - og det er jo så let lige at trykke.



Jeg er stærkt imod en funktion til "negative stemmer". Ubrugelig funktion.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1561
Tilmeldt: 16. feb 2010, 00:19
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anmoho skrev:I går glemte jeg lige at søge før jeg lavede et indlæg #-o og har foreslået stort set det samme: like-button-pa-indlaeg-t51076.html

Og jeg synes at muligheden for en diskret "like"/"synes godt om"/"+1"-knap et sted på de forskellige indlæg, evt. ved siden af "rediger/slet/anmeld/citér" er en fin idé.

Jeg tænker især når man læser længere debatter, at man kan tilkendegive at man er enig i/sætter pris på/synes godt om, et specielt indlæg, uden at man behøver at skrive et nyt indlæg uden noget egentlig indhold nedenunder.

Samme i folks logbøger. At man lige kan "like" e.lign. en træning, hvis man ikke har videre ting man synes man skal tilkendegive. Mht. log tror jeg også at det kan virke motiverende for logbogsskriverne at noget "liker" deres træning - og det er jo så let lige at trykke.


Jeg er rørende enig i din udtalelse!


Jeg er stærkt imod en funktion til "negative stemmer". Ubrugelig funktion.
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar
 
Reputation point: 178
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 16. nov 2010, 09:02
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Op...
Autodidakt kirurg - gratis indgreb
Nu også med bankrådgivning...

Mere info: www.købminbog.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1561
Tilmeldt: 16. feb 2010, 00:19
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 5.00
- Squat: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Forslag til forbedringer




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster