Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 890
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 888

Følg bodybuilding.dk på

Anmeldelse Af SDH + Iso

Udskriv emne

Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Anmeldelse af Stripped Down Hypertrophy

Programmet blev trænet som det stod foreskrevet, dog + en halv uge, så det blev i alt til: 5 fullbody-workouts i 3 1/2 uge = 18 træninger. Herunder vil jeg vurdere at jeg missede 1 træningspas samlet set. Dette skyldes en af dagene hvor jeg fik det dårligt, og endte med at tage hjem efter halvt fuldendt træningspas, og en anden gang hvor jeg dog fuldførte hele træningspasset, men hvor det var en del mere "Sloppy" en generelt kørt.

Øvelsesvalget til programmet ser således ud, og jeg vil forklare mine iso-valg lidt længere nede:

Dag 1:

Gruppe 1 (5x5):
Decline BB Bench
Bent Over Row's
Dødløft

Gruppe 2 (4x10)
DB Shoulderpress
Chin-Ups/Pullups
Legpress

Dag 2:

Gruppe 1 (4x10):
Decline BB Bench
Bent Over Row's
Dødløft

Gruppe 2 (5x5):
DB Shoulderpress
Chin-Ups/Pullups
Legpress

(Iso-øvelser: EZ-Bar Curls, Hammer Curls, Cable Pushdowns, Fransk Press, Shrugs, Dragonflags, Cable Crunches)

Igennem hele programmet lavede jeg som sådan ingen "udskiftninger" men valgte dog at fralægge dødløften et enkelt træningspas. Dette var stort set pga. jeg kunne mærke min lænd ville have en lille pause, og jeg var begyndt at være meget øm. Ømheden var dog god, og ikke smerte/skadesrelateret ømhed, men kun pga. min ryg altså kom enormt på overarbejde af BOR's og Dødløft 5 gange ugentligt.

Mine iso-valg bestod på, at jeg havde hørt en del snak om hvorvidt nogle havde mistet lidt størrelse på f.eks. armene pga. manglende iso-træning. Alligevel tænkte jeg at med så meget pull/push så ville det da ramme armene mere eller mindre fint, men tog alligevel lidt iso med. Dette foregik således: Biceps/Triceps 1 gang hver pr.uge. Mave/Nakke 1-2 gange hver pr.uge. Iso-øvelserne blev lagt så langt væk fra hinanden i forhold til ugen, og valgte kun at træne mave 1 gang om ugen det meste af tiden, da den kom rigeligt under pres af al den core-træning oveni.

Det er første gang jeg stifter bekendskab med programmet SDH, og jeg må sige at forløbet var intet andet end super! Lidt over 3 uger, og jeg vil næsten vove at påstå, at ændringerne næsten kunne tydes nogle steder på kroppen, specielt min ryg bare efter et sådant kort forløb. Jeg har desværre ingen målinger i cm, det kunne ellers være spændende at se, men har da en styrkerelateret liste jeg kunne sætte lidt stats på:

Decline Bænk 5x5: 105/110 (+5)
Bent Over Rows 5x5: 95/102,5 (+7,25)
Dødløft 5x5: 100/110 (+10)

Det andre øvelser steg jeg som sådan ikke i.

Programmet kørte rent sagt kanon. Jeg havde tidligere haft en lettere påbegyndende skulderskade i venstre side, men dette mærkede jeg altså nærmest intet til i programmet, selv med 5x bænk og skulder om ugen :? Dette var dog kun et helt fantastisk plus, som gjorde at jeg kunne presse mig selv yderligere. På 3 /12 tog jeg omkring 2 kilo på, og jeg ellers normalt leangainer kun ca. 1 kg om måneden, men jeg kunne mærke jeg behøvede overskuddet af kcals, og det har også kun påvirket positivt.

Jeg valgte at træde ind i programmet, i en periode hvor jeg længe havde vidst, at jeg havde lidt ekstra tid at løbe på. Dvs. 8 timers søvn pr. nat blev det stortset til hver gang, samt kosten og træningen blev stramt vedligeholdt. Det var også lidt spændende at køre programmet da det var meget anderledes, end hvad jeg tidligere har prøvet, og helt sikkert et program jeg vil søge tilbage til. Som sagt var programmet krævende, og specielt for ryggen, men også patterne kom ud at arbejde lidt.

Konklusion:

Programmet var kort sagt et fantastisk forløb at erhverve, og jeg vil helt klart vende tilbage til programmet igen en dag. Jeg vil klart anbefale programmet til personer som ikke har prøvet det, men kun hvis de føler de har dette overskud. Jeg kunne mærke hvor hårdt det tog på mig, og jeg personligt ikke vandt til at få 8 timers søvn pr. nat gennemsnitsligt. Alt i alt, var der stort set intet der blev mindre, men kun mere "Scwülzz" som kun AMTC kunne beskrive det bedst.

SAMLET: 5 ud af 5 stjerner
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

god fremgang :D! hvor meget tog du på under programmet :D?
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Tog 2 kg på efter 3 uger, og så fik jeg vidst også lidt oveni den sidste halve uge.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lækkert med en tilbagemelding..
Så snart jeg får en måned fri så skal det helt sikkert testes! :D
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Lækkert med en tilbagemelding..
Så snart jeg får en måned fri så skal det helt sikkert testes! :D

Vil ikke andet end anbefale dig det! Hvis man har muligheden og gejsten, bliver man nødt til det. Ift. styrkefremgangen, er muskelfremgangen enorm ift. det kun er 3 uger.
Brugeravatar

Styrkeliste

Skal man træne 5 gange i ugen? og hvornår skal man træne iso øvelser ? :)

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Jep. 5 ugentlige træningspas med 'fullbody'. Jeg har derefter tilføjet isolation som jeg følte behovet var dengang. Det er nok henholdsvis primært 4x10 Dumbbell Curls, Triceps Pushdowns, Lateral raises osv. Øvelser som ikke ødelægger den efterfølgende træning, alt efter workload.
Brugeravatar

Styrkeliste

Getbiggernow skrev:Jep. 5 ugentlige træningspas med 'fullbody'. Jeg har derefter tilføjet isolation som jeg følte behovet var dengang. Det er nok henholdsvis primært 4x10 Dumbbell Curls, Triceps Pushdowns, Lateral raises osv. Øvelser som ikke ødelægger den efterfølgende træning, alt efter workload.

Okay, kunne måske godt være man skulle prøve det. Man køre bare programmet som det står og så med iso, varigheden på program er ca en mdr ? :)

Reputation point: 35

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 190.00

Hvordan kan det være i alle der har kørt dette program har to forskellige træningsdage? Troede kun man skulle have den ene og samme Workout i 3 uger? :)

Geografisk sted: Massage og Motion

Træner her: Massage og Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster