Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 968
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

At strikke et full body program sammen

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halvt øje!

Jeg har i lang tid kørt B2B og haft fine resultater, men har her i slutningen af sommeren prøvet SDH i 3 uger og synes det har givet rigtigt gode resultater, men det har også været lidt mere end nogle dele af kroppen kunne holde til. Nu har jeg tænkt mig at fortsætte med at køre full body da det tydeligvis passer godt til mig, men jeg vil lave et full body program der passer til mig i stedet. Et andet kritikpunkt jeg havde ved SDH var at det ikke rigtigt ramte calves og lateral delts, og det vil jeg gerne inkludere i mit full body.

Jeg har selv prøvet at lave et forslag, som er lavet ud fra B2B blot som full body i stedet for 2-split. Volumen er skiftevis 4x10 og 5x5 i alle øvelser. Her er mit forslag:

Træningspas A:
DB incline bench press | DB rows (wide, horizontal grip)
Triceps pushdowns | DB side laterals
Calf raise
Leg press

Træningspas B:
DB bench press | DB rows (normal, vertical grip)
Chinatown | DB shoulder press
Deadlift
Cable crunch | Curls

A køres så tirsdag med 4x10 i alle øvelser, og lørdag med 5x5 i alle øvelser.
B køres torsdag med 4x10 i alle øvelser, og søndag med 5x5 i alle øvelser.

"|" betyder at jeg har tænkt mig at alternere mellem de to øvelser for at spare tid. Har valgt de alternerende øvelser således at jeg ikke skal hele centeret rundt mellem hvert sæt.

Ved 5x5 har jeg tænkt mig at køre med 60-75 sek pauser mellem alternerende sæt og 120 sek mellem andre, undtagen calf raise hvor jeg har tænkt mig at køre 60 sek pauser mellem sæt.
Ved 4x10 har jeg tænkt mig at køre med 45-60 sek pauser mellem alternerende sæt og 90 sek mellem andre.

Det skal lige siges at grunden til at jeg kører leg press og ikke squat er fordi jeg ikke har styr på teknikken pga mangel på fleksibilitet, og har ikke lige ekspertisen til at gøre noget ved det pt. Det vil jeg gerne have ikke bliver til en diskussion i denne tråd. Smid mig en pm eller opret en ny tråd hvis du absolut skal ud med din sikkert fornuftige mening omkring squat vs leg press.

Nåeh jo, og hvis du undrer dig hvad chinatown er, så er det denne øvelse. Den hedder chinatown i denne tråd, og det vil jeg gerne have at alle overholder og respekterer, tak.

Kom gerne med kritik til programmet eller forslag til et helt andet! Har tænkt mig at træne 4 gange om ugen, nogle gange 5 hvis der er tid og overskud til det, og hvert træningspas skal gerne kunne udføres på ca 1 time, da det holder min motivation højt.

Fire!
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bump :-$
Brugeravatar

Personligt synes jeg dit program ser ud til at være en smule i underkanten øvelsesmæsssigt. Eksempelvis ser mit således ud:

Dødløft 4x3
Squat 4x3
Bænkpres 3x8
Weighted pull-ups 4x6
Weigted dips 4x6
DB BOR 3x8
Military press 3x8
Ab-wheel roll-outs
Cablecrunches

Jeg tror, at du med fordel ville kunne smide nogle flere øvelser ind for hvert pas...

Derudover: Hvis du kunne lide Back to Basics, så kunne du eventuelt kigge på "fundamenttræning for begyndere" - det er et fullbody-program lavet af Thomas Jagd, som også er forfatter til Back to Basics. Det har dog et større workload et dit program tror jeg ..
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Kostplan: Ingen kostplan

EWhite skrev:Personligt synes jeg dit program ser ud til at være en smule i underkanten øvelsesmæsssigt. Eksempelvis ser mit således ud:

Dødløft 4x3
Squat 4x3
Bænkpres 3x8
Weighted pull-ups 4x6
Weigted dips 4x6
DB BOR 3x8
Military press 3x8
Ab-wheel roll-outs
Cablecrunches

Jeg tror, at du med fordel ville kunne smide nogle flere øvelser ind for hvert pas...

Derudover: Hvis du kunne lide Back to Basics, så kunne du eventuelt kigge på "fundamenttræning for begyndere" - det er et fullbody-program lavet af Thomas Jagd, som også er forfatter til Back to Basics. Det har dog et større workload et dit program tror jeg ..

Nah, synes der er nok øvelser, måske endda lidt for mange isolationsøvelser. Har også langt højere volumen i mit program i forhold til dit på trods af et lavere antal øvelser.

Men så vidt jeg husker er fundmenttræning for begyndere kun 3 dage om ugen, ikke? Jeg vil gerne kunne træne 4 dage om ugen.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster