Hic Modus Vivendi Est

Bio
Jeg blev født i Hasle (Århus kommune) d. 29 december 1990, hvor jeg siden 0. klasse gik i skole i Skt. Knuds Skole i Århus midtby. Jeg havde altid i folkeskolen været en lille og tynd dreng, med et meget høj stofskifte og en god evne til at forbrænde fedt. Jeg elskede motion og sport, hvilket gjorde jeg altid var i god form som barn, og jeg var især en god løber og en endnu bedre sprinter, spækket med hvide muskelfibre. Styrketræning og bodybuilding begyndte at fascinere mig i starten af teenage-alderen hvor jeg anskaffede mig nogle små håndvægte og trænede lidt derhjemme, primært mave- og armbøjninger.
I 2004 flyttede jeg med min mor og lillebror til Hinnerup (Favrskov kommune), men fortsatte stadig på skolen i Århus. Året efter i 2005-2006 hvor jeg gik i 9. klasse begyndte jeg at styrketræne med en ven i Ny Helse & Motion, for at opnå Arnold Schwarzeneggers fysik
. Centret var dog ikke optimalt for mit vedkommende da jeg boede i Hinnerup og jeg fik derfor kun trænet der nogle måneder.I 2006 startede jeg på Århus Katedralskole, på linjen Biologi B, Kemi B og Matematik A.
Linjen valgte jeg kun pga. biologi som jeg også senere hævede til A-niveau. Kemien og matematikken var et helvede..
I 1.g startede jeg at træne i DGI-huset, sammen med en anden ven. Dette sted holdt heller ikke over en længere periode da man kun kunne købe klippekort. Da man jo næsten skulle træne hver dag, blev det hurtigt til en dyr affære.
I 2007 startede jeg så med at træne i Equinox på Nørrebrogade i Århus. Placeringen af centret et stop fra gymnasiet, den billige pris og det gode udstyr gjorde centret til det perfekte sted.
Jeg begyndte hurtigt at lære meget om træning i centret og andre steder fra og ernæring fra bla. gymnasiet. Træningerne rykkede og kropsvægten steg da også til tal den aldrig havde været på, helt op på 77 kg kom den op på. Styrken fulgte også rigtig godt med da jeg altid sørgede for at køre tunge basisøvelser og tit tog dødløft, squat og bænkpres.
I 2008 fik jeg et job som fitness-intruktør i Hinnerups nye fitnessmaster.
Min viden om træningsrelevante ting voksede og voksede og løftene blev bedre og bedre, hvor jeg til sidst kom op på at kunne bænke 92,5 kg, dødløfte 155 kg og squatte 122 kg, med en kropsvægt på de 74-75 kg.
Jeg dimitterede fra Århus Katedralskole i 2009 og startede direkte på Århus Universitet, hvor jeg studerede biologi i to år.
Grundet dumpede eksamener i organisk kemi og en manglende interesse for mange af fagene indenfor studiet, stoppede jeg på universitetet, september 2011.
Da Equinox på Nørrebrogade blev solgt til Fitness World skiftede jeg også center og fortsatte med at træne enten i FitnessMaster (Hinnerup), Fitness World (Nørrebrogade), Fitness World (Jens Baggesens vej) eller Fitness World (Viborgvej).
30. September 2011 påbegyndte jeg min første egentlige fitness-instruktør uddannelse udbudt af FitnessWorld, med henblik på senere at få arbejde i samme kæde. Uddannelsen varede 2 måneder og underviserne var en idrætsstuderende/personlig træner og en praktiserende fysioterapeut. Uddannelsen afsluttede jeg med et 12-tal til eksamen.
Marts 2012 ansøgte jeg på diverse universiteter på kvote 2, med henblik på at starte på fysioterapeut uddannelsen.
Jeg blev optaget på Holstebro University College med vinterstart d. 5 februar 2013, hvor jeg pt. stadig studerer på første år.
Med optagelsen i Holstebro fulgte selfølgelig også en flytning til byen. Dette resulterede i at jeg skulle sige mit job i Fitness Master op i oktober 2012, efter at have arbejdet der over 4 år. Jeg flyttede til Holstebro og fandt ud af at Fitness World havde planer om at opføre et nyt fitness center i byen med opstart d. 28 januar 2013, hvilket jo passede helt perfekt.
Trænede i Flex Fitness i Holstebro fra jeg flyttede til byen og til Fitness World åbnede, hvorefter jeg blev ansat i Fitness World som fitness-instruktør, hvilket jeg stadig er. Siden 4. juli er jeg også begyndt at arbejde lidt i centret som receptionist.