Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

The bar struck a pile of 45lb plates stacked behind the platform and bounced back and struck Kevin. It damaged his T11 and T12 vertebrae and severed his spinal cord.

awesome skrev:The bar struck a pile of 45lb plates stacked behind the platform and bounced back and struck Kevin. It damaged his T11 and T12 vertebrae and severed his spinal cord.
Det er jo ikke selve øvelsen der gør det, ifølge teksten til klippet, men det at han får stangen i ryggen...
I think the injury occurred during the lift. At 17 seconds he's got his arms extended properly, as he starts to stand up, at 20 seconds he's rising, then he suddenly collapses. That is when the injury occurred.

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.

Metapod skrev:ikke første gang...
Crossfittere

SandyFrink skrev:
Det ansigtsudtryk han har når han ligger der ville egne sig til de VHS bånd der cirkulerede før internettet ved navn faces of death. Han ligger der, lam, slappe ben, formentligt impotent og inkontinent. Hans ansigt er pure dread.
http://i.imgur.com/JFpEvjY.jpg

TrexMode skrev:SandyFrink skrev:
Det ansigtsudtryk han har når han ligger der ville egne sig til de VHS bånd der cirkulerede før internettet ved navn faces of death. Han ligger der, lam, slappe ben, formentligt impotent og inkontinent. Hans ansigt er pure dread.
http://i.imgur.com/JFpEvjY.jpg
Dén betragtning sendte en kombination af afsky og skræk igennem min krop, dead serious.

We live in a dangerous world. In our training, we do dangerous things daily – whether it’s throwing heavy barbells over our heads or swinging from pull-up bars and rings. I want you all to recognize and respect the tools that we work with in the gym. We use them to make us strong, but they can also do great hurt. We cannot eliminate all danger or injury. To do so would be to deny the human condition. What we can do is take advantage of each and every day we are given – in the way that it is given to us.
We will not stop snatching. We will not stop CrossFitting. We will not stop doing what we do. It makes us better human beings. Nothing in life comes without risk. For every action there is a consequence. We might die in a CrossFit workout

Comedian skrev:We live in a dangerous world. In our training, we do dangerous things daily – whether it’s throwing heavy barbells over our heads or swinging from pull-up bars and rings. I want you all to recognize and respect the tools that we work with in the gym. We use them to make us strong, but they can also do great hurt. We cannot eliminate all danger or injury. To do so would be to deny the human condition. What we can do is take advantage of each and every day we are given – in the way that it is given to us.
We will not stop snatching. We will not stop CrossFitting. We will not stop doing what we do. It makes us better human beings. Nothing in life comes without risk. For every action there is a consequence. We might die in a CrossFit workout
Urgh. Det får virkelig min mave til at krølle sig sammen.

Comedian skrev:Nogle af de kommentarer, der er dukker op relateret til hans uheld, er virkeligt underlige. Nogle af dem lyder som om at de kommer fra folk, der aldrig nogensinde har prøvet at løfte en vægt, endsige faile et træk.
Det, der sker, ser for mig ud til at han laver løftet og sikkert ikke får grebet den ordentligt i bunden. På vej op har han ikke stabiliteten og taber den derfor ned over sin egen ryg. Bom, skaden er sket.
Kunne den være undgået hvis
a) Der ikke lå skiver bag ham, så han havde kunne smide stangen anderledes?
b) Han ikke havde kørt notorisk dårlig form på en række af hans WODs? (Vi snakker decideret rundrygget krandødløft jerket op fra gulvet)
Det må være et stort måske, og i og med at skaden er så alvorlig, så er det decideret tåbeligt ikke at reflektere over det og lære af det.
Jeg synes at det er pinligt at læse nogle af de reaktioner, det har frembragt.

Er det så hans teknik ift. at misse løftet der er forkert? Jeg har misset snatches mange gange, og man springer jo frem så man ikke bliver ramt af vægten hvis man misser bagover. Jeg forstår slet ikke hvad der er gået galt, og når man ser videoen er det næste umuligt at sætte en finger på.
Det jeg har markeret i din post er desuden 100% spot on, indenfor alle aspekter af træning.

Peter Olsen skrev:Læg mærke til den blå skive
Videoen hakker/stopper i momentet hvor stangen rammer skiverne bag ved - man kan derfor kun se at stangen ruller bagud og ikke selve impactet
...men den ruller bagud EFTER den blå skive har bevægelse bagud...ergo har stangen ramt skiverne og så hans ryg derefter for så at trille bagud og igen ramme skiverne
Mvh Peter Olsen, Sportsanalytiker & Youtube-expert

Comedian skrev:Peter Olsen skrev:Læg mærke til den blå skive
Videoen hakker/stopper i momentet hvor stangen rammer skiverne bag ved - man kan derfor kun se at stangen ruller bagud og ikke selve impactet
...men den ruller bagud EFTER den blå skive har bevægelse bagud...ergo har stangen ramt skiverne og så hans ryg derefter for så at trille bagud og igen ramme skiverne
Jeg kan, helt seriøst ikke se det. Uanset hvor mange jeg ser klippet, så ser jeg det som at den slår ned over hans midtryg og vælter tilbage mod skiverne.

Comedian skrev:We live in a dangerous world. In our training, we do dangerous things daily – whether it’s throwing heavy barbells over our heads or swinging from pull-up bars and rings. I want you all to recognize and respect the tools that we work with in the gym. We use them to make us strong, but they can also do great hurt. We cannot eliminate all danger or injury. To do so would be to deny the human condition. What we can do is take advantage of each and every day we are given – in the way that it is given to us.
Urgh. Det får virkelig min mave til at krølle sig sammen.

Peter Olsen skrev:Comedian skrev:Peter Olsen skrev:Læg mærke til den blå skive
Jeg kan, helt seriøst ikke se det. Uanset hvor mange jeg ser klippet, så ser jeg det som at den slår ned over hans midtryg og vælter tilbage mod skiverne.
Så tænk over hvor vertikalt han sidder med torso i bundpositionen næsten på røven uden at være fremadlænet da stangen angiveligt rammer ham direkte ned fra oven ? Hvordan skulle det kunne give noget væsentligt impact ?

TrexMode skrev:@Peter O, så det du siger er, at 115kg der rammer skiven, og så lander på hans ryg fra den højde (5-10cm der hvor den rammer) river hans rygsøjle over? Det lyder som en komplet freak accident. Matthias Steiner tabte 200kg ned over nakken på sig selv fra lockout over hovedet og kunne gå derfra. Den vægtstang må simpelthen have ramt 100% perfekt for at kunne skade ham på den måde.

SandyFrink skrev:Det er i øvrigt morsomt at høre "crossfittere" forsøge at kaste lidt nuancer og drage paralleller til andre sportsgrene hvor skader opstår. Der er en verden til forskel på kontaktsport hvor der er voldsomme, uforudsigelige, ballistiske belastninger der overgår mange gange hvad kroppen kan holde til - tag football som eksempel - og så sport hvor udførelsen er individuel og i udgangspunkt kontrolleret. Velkommen til argumentation for folk der ikke kan tænke.

Borumpas skrev:SandyFrink skrev:Det er i øvrigt morsomt at høre "crossfittere" forsøge at kaste lidt nuancer og drage paralleller til andre sportsgrene hvor skader opstår. Der er en verden til forskel på kontaktsport hvor der er voldsomme, uforudsigelige, ballistiske belastninger der overgår mange gange hvad kroppen kan holde til - tag football som eksempel - og så sport hvor udførelsen er individuel og i udgangspunkt kontrolleret. Velkommen til argumentation for folk der ikke kan tænke.
Jeg kan huske at have læst en artikel hvor de sammenlignede skadespotentialet i crossfit med diverse andre sportsgrene.
http://www.strengthandconditioningresearch.com/2013/12/12/crossfit-injury-risk/
Nope, det er ikke den rigtige artikel (den sammelignede med sporter, ikke andre typer vægtløftning. æv altså.

peter n skrev:Borumpas skrev:SandyFrink skrev:Det er i øvrigt morsomt at høre "crossfittere" forsøge at kaste lidt nuancer og drage paralleller til andre sportsgrene hvor skader opstår. Der er en verden til forskel på kontaktsport hvor der er voldsomme, uforudsigelige, ballistiske belastninger der overgår mange gange hvad kroppen kan holde til - tag football som eksempel - og så sport hvor udførelsen er individuel og i udgangspunkt kontrolleret. Velkommen til argumentation for folk der ikke kan tænke.
Jeg kan huske at have læst en artikel hvor de sammenlignede skadespotentialet i crossfit med diverse andre sportsgrene.
Nope, det er ikke den rigtige artikel (den sammelignede med sporter, ikke andre typer vægtløftning. æv altså.
Hvor mange typer vægtløftning er der?

Jiyan skrev:peter n skrev:Borumpas skrev:SandyFrink skrev:Det er i øvrigt morsomt at høre "crossfittere" forsøge at kaste lidt nuancer og drage paralleller til andre sportsgrene hvor skader opstår. Der er en verden til forskel på kontaktsport hvor der er voldsomme, uforudsigelige, ballistiske belastninger der overgår mange gange hvad kroppen kan holde til - tag football som eksempel - og så sport hvor udførelsen er individuel og i udgangspunkt kontrolleret. Velkommen til argumentation for folk der ikke kan tænke.
herremange

peter n skrev:Borumpas skrev:SandyFrink skrev:Det er i øvrigt morsomt at høre "crossfittere" forsøge at kaste lidt nuancer og drage paralleller til andre sportsgrene hvor skader opstår. Der er en verden til forskel på kontaktsport hvor der er voldsomme, uforudsigelige, ballistiske belastninger der overgår mange gange hvad kroppen kan holde til - tag football som eksempel - og så sport hvor udførelsen er individuel og i udgangspunkt kontrolleret. Velkommen til argumentation for folk der ikke kan tænke.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster