Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1326
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1324

Følg bodybuilding.dk på

Curcumin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej derude!

Er der nogen af jer, der har kendskab og erfaringer med stoffet Curcumin - og hvis ja, hvor kan det så købes/bestilles her i landet?

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/curcumin_the_next_big_superfood
- Lidt læsestof omkring Curcumin.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nykøbing Mors

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan købe det i føtex jo - gurkemeje er fyldt med curcumin. Jeg krydrer selv gladeligt mine madvarer med gurkemeje og peber. Eller karry, same thing.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:gurkemeje er fyldt med curcumin.

Ja, det havde jeg nu også bestemt mig for at købe. Tænkte bare, om man kunne købe det lidt mere koncentreret - men det er måske rimelig overkill :)
Det er nok bare mig, der er lidt af en misbruger :wink:
Brugeravatar

Smeden skrev:Du kan købe det i føtex jo - gurkemeje er fyldt med curcumin. Jeg krydrer selv gladeligt mine madvarer med gurkemeje og peber. Eller karry, same thing.

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1703430.ece :dance:

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Musestudie....

Nåh, men hvis vi tager udgangspunkt i Biotests' produkt, der givetvis er groft overdoseret, men indeholder 500mg pr servering, må vi tro at 500mg ihvertfald har effekt. Gurkemeje indeholder så omtrent 5% curcumin, så for at få 500mg skal vi spise 10g gurkemeje, lol. Det virker lidt drastisk. Nogen med adgang til nogen databaser (min konto er sært nok lukket idag) burde lige kigge lidt på hvad den minimale effektive dosis er. Jeg mindes at indere har lav incidens af diverse gastrointestinale sygdomme, og jeg forestiller mig det skyldes netop curcumin. Hvis det passer, må det være muligt at spise sig til en effekt via 'almindelig' mad.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Jeg har set, at man kan få det i Matas og Helse under navnet Curcumin Forte - er det overkill at begynde at bruge, eller kan det anbefales?
Brugeravatar

Curcurmin eller Curcuma
udvindes af roden af Gurkemeje, som bl.a. er det der give karry den gule farve.
Spiser man pulveret direkte er en ikke særlig appetitlig smag, men kan blandes op med forskellige juicer og smoothies. Man kan også købe Gurkemeje som kapsler, som hedder de Curcumin eller Curcuma, som er det aktive stof i gurkemejen, en kapsel 2-3 gange dagligt anbefales. Curcumin har en dokumenteret effekt på skadelige vævsdannelse, der kan udvikle cancer, stoffet i Curcumin, ødelægger simpelthen de sygdoms ramte cancer celler som er dem der udvikler bl.a. cancer og prostata stoffet er også meget gavnligt for og nedsætter blodsukker for diabetes patienter samt kolesterol, alt samme gode effekter. Disse undersøgelse som dokumenteres, beskrives og omtales grundigt af Radiodokter Carsten-Vagn-Hansen på hans hjemmeside: radiodoktoren.dk, så der er absolut ingen grund til ikke at bruge Curcurmin som forebyggende, for mange livsstilssygdomme. Produkterne kan bl.a. købes hos: naturestore.dk
Min kammerat fik konstateret prostata, og fik mængder af lægeordineret medicin, og stod for en operation, jeg anbefalede ham at gå i gang med en Curcurmin Forte kur, og allerede efter kun 14 dage kunne lægerne konstatere, at han var i kraftig bedring og slap for operation og en kraftig reduktion af de giftige lægemidler. Midlet kan varmt anbefales.

Naturestore skrev:Curcurmin eller Curcuma
Spiser man pulveret direkte er en ikke særlig appetitlig smag, men kan blandes op med forskellige juicer og smoothies. Man kan også købe Gurkemeje som kapsler, som hedder de Curcumin eller Curcuma, som er det aktive stof i gurkemejen, en kapsel 2-3 gange dagligt anbefales. Curcumin har en dokumenteret effekt på skadelige vævsdannelse, der kan udvikle cancer, stoffet i Curcumin, ødelægger simpelthen de sygdoms ramte cancer celler som er dem der udvikler bl.a. cancer og prostata stoffet er også meget gavnligt for og nedsætter blodsukker for diabetes patienter samt kolesterol, alt samme gode effekter. Disse undersøgelse som dokumenteres, beskrives og omtales grundigt af Radiodokter Carsten-Vagn-Hansen på hans hjemmeside: radiodoktoren.dk, så der er absolut ingen grund til ikke at bruge Curcurmin som forebyggende, for mange livsstilssygdomme. Produkterne kan bl.a. købes hos: naturestore.dk
Min kammerat fik konstateret prostata, og fik mængder af lægeordineret medicin, og stod for en operation, jeg anbefalede ham at gå i gang med en Curcurmin Forte kur, og allerede efter kun 14 dage kunne lægerne konstatere, at han var i kraftig bedring og slap for operation og en kraftig reduktion af de giftige lægemidler. Midlet kan varmt anbefales.

Sorry, men det der er fandeme et dårligt forsøg på at lave reklame…

Naturestore skrev:Min kammerat fik konstateret prostata

Det er sjovt. Jeg fik lige konstateret lever i går. Har en kammerat der fik konstateret bugspytkirtel. Vi prøvede begge to rottegift. Nu har vi det begge meget bedre. Tak for hjælpen rottegift. Ja selv tak, jeg skulle alligevel ikke noget.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Naturestore skrev: stoffet i Curcumin, ødelægger simpelthen de sygdoms ramte cancer celler

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Naturestore skrev:Curcurmin eller Curcuma

Det satme flot, nu har du gjort din egen forretning til grin på nettet. Way to go!

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster