Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1154
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1152

Følg bodybuilding.dk på

Den officielle DM i Bodybuilding og Fitness 2011 tråd

Udskriv emne


Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, diæt, personlige tips, poseringer mv.

Tilbage til Bodybuilding & Fitness





Equus skrev:
Ronzefar skrev:Er der evt nogen der har et link til selve Eventen? her tænker jeg jeg et evt program for hvem der er på hvornår og hvilken dag og hvem/ hvad der evt er til stede på messen så men ved lidt hvad man kan forvente at få ud af sin billet udover selvfølgelig et kanont show:)

Bodybuilding lørdag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 16:00)
Fitness søndag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 15:00)
På flyeren og på plaketen for DM står der hvem der er udstillere.


Kan man se den flyer på nettet eller noget ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 27. mar 2008, 23:23
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ronzefar skrev:
Equus skrev:
Ronzefar skrev:Er der evt nogen der har et link til selve Eventen? her tænker jeg jeg et evt program for hvem der er på hvornår og hvilken dag og hvem/ hvad der evt er til stede på messen så men ved lidt hvad man kan forvente at få ud af sin billet udover selvfølgelig et kanont show:)

Bodybuilding lørdag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 16:00)
Fitness søndag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 15:00)
På flyeren og på plaketen for DM står der hvem der er udstillere.


Kan man se den flyer på nettet eller noget ?


På side 1 i tråden.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bay skrev:
Ronzefar skrev:
Equus skrev:
Ronzefar skrev:Er der evt nogen der har et link til selve Eventen? her tænker jeg jeg et evt program for hvem der er på hvornår og hvilken dag og hvem/ hvad der evt er til stede på messen så men ved lidt hvad man kan forvente at få ud af sin billet udover selvfølgelig et kanont show:)

Bodybuilding lørdag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 16:00)
Fitness søndag (forbedømmelser fra klokken 10:00 finaler fra klokken 15:00)
På flyeren og på plaketen for DM står der hvem der er udstillere.


Kan man se den flyer på nettet eller noget ?


På side 1 i tråden.


Ku være jeg sku åbne øjenene tak
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 27. mar 2008, 23:23
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



harhorn skrev:er det for sent at stille op? hvis nu man vil op i under halvfjerds kilo?

Læs vedtægterne på sitet + FAQ, så bliver du klogere:)
Men ja det er devsærre for sent. Loaded Cup kræver en kvalifikation, men debutantstævnet i april er en mulighed.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 5. feb 2008, 22:15
Geografisk sted: Valby
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Vis kostplan



Misslaw skrev:
harhorn skrev:er det for sent at stille op? hvis nu man vil op i under halvfjerds kilo?

Læs vedtægterne på sitet + FAQ, så bliver du klogere:)
Men ja det er devsærre for sent. Loaded Cup kræver en kvalifikation, men debutantstævnet i april er en mulighed.


Hvordan kræver det kvalifikation til Loaded? God placering til DM, gode resultater de seneste år eller hvordan?
Så vidt jeg ved, så har man "bare" de andre år kunne tilmelde sig - ligesom ved DM...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 12. mar 2008, 21:19
Geografisk sted: Viborg
 
Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Ingen kostplan



I år kæmpes der ikke kun for medajler og ære ved DM - nu er der også mulighed for at vinde et trofæ til hylden:
300525_280979835263280_208621435832454_1076622_394087271_n.jpg
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kr athletic skrev:
Misslaw skrev:
harhorn skrev:er det for sent at stille op? hvis nu man vil op i under halvfjerds kilo?

Læs vedtægterne på sitet + FAQ, så bliver du klogere:)
Men ja det er devsærre for sent. Loaded Cup kræver en kvalifikation, men debutantstævnet i april er en mulighed.


Hvordan kræver det kvalifikation til Loaded? God placering til DM, gode resultater de seneste år eller hvordan?
Så vidt jeg ved, så har man "bare" de andre år kunne tilmelde sig - ligesom ved DM...


Tidligere har det krævet en top 3 placering at deltage i Loadedcup, indenfor en begænset årrække, men der er endnu ikke nogen info herom på hjemmesiden, men mon ikke der snart kommer lidt mere på loadedcup's hjemmeside
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 18. sep 2007, 21:14
Geografisk sted: 2500
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Navn: Birgitte Møller Larsen (BirgitteM på bb.dk)
Alder: 23 år
Højde: 174 cm
Vægt: 61 kg
Hjemby: Århus
Klasse: Bodyfitness +168

August-september'11 045.JPG


Kan du fortælle lidt om dig selv og din hverdag?
Jeg bor sammen med min kæreste, Casper, som også er min vejleder. Vi forsøger at træne sammen så meget så muligt, så vi kan presse hinanden. Mit arbejde er også i et træningscenter, så det hele går op i træning for tiden! Min hverdag er meget ensformig, da den kun består af arbejde, planlægning, træning og ikke mindst madlavning. Der er ikke så meget tid til andet sjov lige nu. Jeg bruger rigtig meget tid på at planlægge min kost fra dag til dag, og jeg bruger minimum en time om dagen på at lave madpakker til dagen efter. Det hele skal gerne planlægges og være klar, så jeg bare kan slå autopiloten på, når jeg har nogle lange dage.

Hvor lang tid har du trænet, og hvordan kom du i gang?
Jeg har efterhånden trænet i små 3 år, det første år var det lidt on and off og ikke særlig seriøst. Jeg begyndte efterhånden at læse mere om træning, fordi jeg gerne ville smide 10 kg og lige pludselig blev jeg bidt af det… Og ja, da jeg så så bodyfitness pigerne for første gang var jeg solgt. Det var dét jeg ville!

Hvad er dine styrker og svagheder?
Jeg er meget stædig – og det kan både være en svaghed og en styrke! Ellers kan jeg til tider være utrolig distræt og glemme ting, deraf mit store behov for at planlægge. Træningsmæssigt har jeg været lidt udsat for skader henover vinteren, og jeg kunne stort set ikke træne skuldre/bryst i knap 3 mdr. før jeg startede diæt. Det påvirker mig stadig en gang i mellem, og jeg er derfor nødt til at være ekstra forsigtig når jeg træner pres-øvelser. Jeg har holdt rigtig godt ved min styrke hele vejen igennem diæten og har holdt ved de store basisøvelser, og jeg håber at det vil kunne ses på min form.

August-september'11 046.JPG


Hvordan ser en typisk træningsuge ud for dig?
Jeg er gået ned på 3x fullbody træning om ugen, så jeg har bedre tid til cardioen. Alle dage bliver startet med 60 min. morgencardio. På styrketræningsdage har jeg 30 min. cardio efter træning, hvor jeg forsøger at få sat en del intervaller ind. Hvis jeg ikke styrketræner har jeg 60 min. cardio i løbet af dagen, og alle dage har jeg også 30-40 min. aftencardio. Jeg startede diæten ud med 5x styrke om ugen med 15 min. cardio, og i løbet af perioden er der blevet justeret op og ned på tingene. Derudover putter jeg poseringstræning og t-walk ind i alle de huller, jeg har i kalenderen.

Træner du anderledes i perioden op til en konkurrence, end du du gør, når du er off-season?
Nej, jeg træner ikke væsentligt anderledes i styrketræningen. Jeg holder ved de store basisøvelser og forsøger at holde på styrken så vidt muligt. Off-season er splittet lidt anderledes, da jeg kan styrketræne flere gange om ugen. Den største forskel er på cardio, så meget laver jeg ikke off-season. Jeg har et naivt håb om, at jeg fortsætter med at lave noget, men nu må vi se… Efter DM holder jeg en lille uge fri, og starter op med et par fullbody træninger og derefter begynder jeg på GVT, når kroppen er klar til det.

Hvordan ser din kost ud i perioden op til DM?
Masser af god, clean mad. Jeg gik over til paleo stilen i sommers og det fungerer rigtig godt for mig. Jeg har altid reageret godt på low carb, så det faldt mig meget naturligt. Her de sidste 3 uger kører jeg ”Green fase diet”, hvor jeg kun spiser hvidt kød og grønne grøntsager. Det er noget ensformigt, men nu er vi så tæt på at jeg er ved at være ligeglad. Chili og hvidløg får alt til at smage godt :wink:

August-september'11 047.JPG


Hvilke forskelle er der i din kost nu, i forhold til når du er langt fra konkurrence?
Jeg har en stor svaghed for proteinbarer, så de ryger med i kostplanen i ny og næ. Ellers er det meget de samme ting jeg spiser, bare i større mængder. Jeg får heller ikke protein shakes længere, men det kommer på planen igen efter DM. Derudover er der også plads til spisedage længere fra konkurrence og i off-season. Jeg regner med at jeg skal have en spisedag om ugen fremover, men ellers holde det clean alle andre dage.

Nu da dette er din første gang på scenen, kan du så prøve at beskrive hvilke tanker du gør dig om din debut?
Der går mange tanker igennem hovedet… Jeg har ikke noget at sammenligne med, så lige nu prøver jeg bare at fokusere på at få mig selv i bedst mulig form og stole blindt på min vejleder. Jeg kan ikke rigtig gøre andet. Jeg er spændt på om jeg husker alt, fra at smile til at huske spænde de rigtige steder. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg forventer, det er en stor klasse i år med mange piger, der er med for første gang. Så jeg tror at alt kan ske. Det vigtigste for mig, er at jeg får en god weekend, står i mit livs form og ikke falder i de satans stilletter. (!)

Hvad byder fremtiden på?
Jeg skal have bygget noget mere masse på, så jeg glæder mig til at gå i gang med træningen efter DM. Jeg regner ikke med at det er sidste gang jeg stiller op, så nu må vi se hvordan det kommer til at udvikle sig. Jeg har lige taget min PICP level 1 & 2 uddannelse ved Charles Poliquin, så jeg kommer også til at arbejde en del med personlig træning fremover, samtidig med at jeg har et år tilbage af min uddannelse som serviceøkonom. Jeg kommer i hvert fald ikke til at kede mig :)

August-september'11 049.JPG
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt interview med en dejlig pige!
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Interview med DBFF, Part 1

Billede

Hej DBFF! Der er sket en del med jeres forbund siden det forrige DM. Kan I kort beskrive hvad DBFF er og fortælle om de nye organisatoriske forandringer?

Dansk Bodybuilding og Fitness Forbund er den danske afdeling af det internationale forbund IFBB (verdens tredje største sportsorganisation, (International Federation of Bodybuilders). IFBB tæller ikke mindre end 176 medlemslande, der er tæt knyttet sammen i en bred forgrening. IFBB, herunder DBFF, er godkendt som sport af IOC, og dermed underlagt WADA-coden (IOC´s dopingbestemmelser).

Det at være en del af så stor en idrætsorganisation betyder, at vi har nogle internationale forpligtelser og samarbejdsaftaler. Disse består af internationale regelsæt, som alle medlemslande skal overholde. Det internationale regelsæt kan du altid finde på http://www.ifbb.com (IFBB Rulebook)

DBFF drives på frivillig basis (alle bestyrelsesmedlemmer arbejder gratis) og forbundet modtager ingen form for økonomisk tilskud. Eneste indtægt er medlems-kontingentet. Alle bestyrelsesmedlemmer har et hovedansvarsområde og et kontakt-telefonnummer + mail-adresse og en træffetid, som du kan forvente at træffe dem i. Da der er tale om frivilligt arbejde er træffetidspunkterne hovedsageligt også om aftenen, da alle har et almindeligt erhverv at varetage ved siden af forbundsarbejdet. Netop derfor kan du heller ikke forvente respons på et telefonopkald eller en mail-henvendelse med det samme, men indenfor 5 arbejdsdage.
Hvert medlemsland har sine egne vedtægter som står i relation til de internationale vedtægter. Den daglige drift varetages af bestyrelsen som her i Danmark består af:

Formand, næstformand, kasserer, sekretær, 3 menige bestyrelsesmedlemmer, 2 suppleanter samt en revisor og en revisorsuppleant. Derudover en arbejdsgruppe på 6 personer bestående at 6 enten tidligere eller nuværende atleter og en Dommerchef.

Du finder oversigten over bestyrelsesmedlemmerne og deres telefonnumre, træffetidspunkt og mail-adresser på hjemmesiden under bestyrelses-info.

Generalforsamlingen der afholdes hvert år, i løbet af årets 2 første måneder, er forbundets øverste myndighed. Den daglige "drift” varetages af bestyrelsen og henvendelser med spørgsmål uden for almen forretningsgang i.f.t. vedtægterne, foregår ved drøftelse på et af de 6 årlige bestyrelsesmøder. Derfor må spørgsmål uden for ordinær forretningsgang forventes en svartid på op til 2 måneder, hvis du har et spørgsmål som kræver en bestyrelsesbeslutning.

Til generalforsamlingen 2011 blev der valgt 5 nye medlemmer til bestyrelsen. Søren "Pokke" Clausen, Anders Balle, Lonnie Boe Pedersen, Line Wilkens og Carsten Andersen. Ida Sefland blev valgt som suppleant. Kort efter generalforsamlingen valgte Carsten Wather at trække sig som formand og vi besluttede at vi ikke ville bruge tid på en ekstraordinær generalforsamling og istedet fortsætte uden formand frem til generalfrosamling 2012. Det har givet os mulighed for at fokusere 100% på DM samt en masse andre tiltag.

Kasserer Søren Petersen og Carsten Andersen har siden valgt at træde ud af bestyrelsen så nu er vi Søren "Pokke" Clausen (Best.medlem), Anders Balle (sekretær/webmaster), Lonnie Boe Pedersen (sponsoransvarlig), Line Wilkens (næstformand) og Ida Sefland (best.medlem). Vi håber at flere vil have lyst til at stille op til bestyrelsen ved næste generalforsamling og hjælpe os med at forsætte den positive trend i forbundet.

Bodybuilding.dk og vores brugere glæder os som altid til årets event, DM i Bodybuilding og Fitness. I har de tidligere år leveret et par fede dage, men hvad kan vi forvente os i år mht. antal atlet, solgte billetter, expo, underholdning og nye tiltag?

Da vi er en flok newbies i bestyrelsen ift. DM, har vi valgt ikke at lave de store ændringer i år, for os har det vigtigste været at få erfaringen og bagefter evaluere på hvad vi kan forbedre, nye tiltag osv. Også få et overblik rent økonomisk.

Vi har ca. 150 tilmeldte atleter til dette års DM, hvilket er ny rekord! Expoen bliver større end den har været f.eks. sidste år. Mange sponsorer har valgt at støtte sporten i år, hvilket er super fedt, viser at vi står sammen om at fremme sporten! Billetsalget går som det skal og vi forventer også at sælge billetter på dagen såfremt der er nogle tilbage.

Underholdningen i år er Guestposer Shaun Joseph Travenier, vi har stand-up, poledance og fitnessshow.

Vi har købt lækre statuetter ind til alle første pladser og så har vi lagt fokus på at få præmier ind fra sponsorer fremfor penge og det betyder store tasker fyldt med gode ting fra mange forskellige sponsorer. Vi har fået lavet en ny DBFF t-shirt som vi vil sælge på dagen fra DBFF standen til DM, hvor man også vil kunne melde sig ind i forbundet og få svar på spørgsmål.
Billede

DM i Bodybuilding og Fitness er et kæmpe event. Hvor længe har det taget at forberede, hvor mange mennesker er involveret og hvordan har rollerne været fordelt?

Vi startede med at fokusere på DM allerede i februar måned, og havde været tjent med at være startet noget før ift. sponsorer f.eks. Dommergruppen forestår i år indvejningen så der har været nedsat en arbejdsgruppe internt i dommergruppen som har planlagt dette nøje så det bliver så effektivt som muligt med så mange atleter. Backstagecrewet som ledes af Gunnar Thor Gudjonsson og Jørn Kim Jensen forstår alt fra afdækning med plastik til afviklingsplan for stævnet de har været en del af dette i henholdsvis ca. 21 år og 25 år.

Lonnie har taget sig af sponsorerne, planlægning af standpladser, kontrakter osv. Anders har stået for underholdning sammen med Pokke og Ida og dækker DM samt arrangerer publikumskonkurrencer, og resten har jeg taget mig af bl.a. i samarbejde med dommerchef og dommersekretær. Stellan har bidraget med gode råd og en hjælpende hånd, hvilket har været påskønnet da Pokke, Ida og Lonnie alle er på diæt. Lonnie frem mod VM ugen efter DM og Pokke og Ida til DM.

Hvad er planen på længere sigt for DM i Bodybuilding og Fitness, og hvordan ser fremtiden ud for AF?

Hvad planen er fremadrettet ved vi ikke, udover at det naturligvis afholdes, vi har mange idéer og sparer med vores atletudvalg og backstage team omkring dette efter dette års DM.

Fremtiden for Af ser fin ud. Der har været nogle misforståelser om at AF ville blive afskaffet, men det er ikke tilfældet så længe der er atleter der stiller op i DK. Det blev på nordisk møde 2010 besluttet at AF ikke kommer med over kategorier til NM. Nordisk møde finder sted hvert år. AF er ikke en godkendt IFBB disciplin og foregår derfor kun i Scandinavien p.t. men der arbejdes på at få AF godkendt som officiel IFBB disciplin. Sker det vil det være muligt at komme til både EM og VM. Udformningen på AF er dog forskellig da de enkelte lande ikke skal holde sig til rækkefølgen for roning/dips, nogle steder har de også fortsat chins med. Vi har 16 tilmeldte i den høje AF klasse i år, så det er meget positivt. Desværre er der kun én kvindelig AF atlet.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fint interview her som optakt til DM.

Det viser også, at enhver organisation er sårbar overfor mangel på ildsjæle. Forhåbentlig kommer der en masse til generalforsamlingen næste år, så DBFF kan bestå og fortsat arrangere DM.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. jun 2007, 08:45
Geografisk sted: Dronninglund
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan se en liste et sted hvilke stande der er til selve messen?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 27. mar 2008, 23:23
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Cityform Fitness Club Hjørring
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



DM forberedelser.
1aTB.jpg

Jeg har fået den ære, at skrive et lille indlæg til bodybuilding.dk i forbindelse med optakten til DM 2011. Det jeg skal skrive om er, hvordan jeg fører en atlet fra start til scenen ved DM. Først vil jeg lige fortælle kort om mig selv. Mit navn er Hakan Hansen og til dagligt driver jeg et lille firma, Basicfitness.dk, som varetager personlig træning/fitness coaching. Ved siden af firmaet driver jeg Team B, som er min lille hobby, hvor jeg træner atleter op til fitness/bodybuilding konkurrencer, hvilket jeg har gjort de sidste 3år.

Nedenstående ses lidt af det Team B har opnået på dets korte tid:
2009: 1 Guld ved DM i Bodyfitness(-168cm + Master) Trina Olsen(debutant)
2009: 2 Guld ved DM i Bodyfitness( Master) Trina Olsen
2009: 1 Bronze ved Nordiske Mesterskaber Bodyfitness(-168cm) Trina Olsen
2010: 1 Guld ved DM i Bodyfitness(+168cm) Camilla Lena Jensen(debutant)
2010: 11pl NM i Bodyfitness(+168cm) Camilla Lena Jensen
2010: 1 Sølv ved DM i Atletik Fitness (+168cm) Maja E. Andersen(debutant)

Når jeg tager en atlet ind på holdet, forgår det med nogle indledende samtaler, hvor jeg fortæller om hvad vedkommende kan forvente og hvad der skal ske i forløbet. Jeg ligger meget vægt på, at mine atleter føler sig godt tilpas og de føler at de er i gode hænder. Jeg tager normalt ikke mere end 3 atleter ind på holdet af gangen, da jeg gerne vil have meget hands-on og så mange 1-on-1 træninger som muligt. Jeg træner gerne med selv, da det altid giver lidt ekstra for atleten, og jeg synes det er en god måde at skabe et godt bånd til hinanden på.
Så kort sagt, kvalitet frem for kvantitet.
Jeg deler normalt mit forløb op med mine atleter i 3-4 faser. Faserne er fordelt over cirka 9-12 måneder – det er dog meget forskellig, da det jo kommer det an på hvilken pakke atleten kommer med og hvor meget der er at arbejde med, men normalt vil man kunne komme langt på 1 års målrettet træning.

Faserne beskrevet, dog kan det variere fra atlet til atlet.

Fase 1:
I første fase har vi en masse tekniktræning og finder ud af hvor min atlet ligger. Derudover er målet at lære min atlet min træningsfilosofi med div. principper inden for træning, så jeg er sikker på at atleten træner som jeg vil have det, når/hvis hun/han træner alene. Denne fase tager alt mellem 4-8uger.

Mht. træningen så går vi altid efter at træne så tungt som muligt uden, at det går udover teknik så øvelserne udføres korrekt i hvert set.

AnniBF01.jpg


Antal reps for overkrop: +15reps
Antal reps for ben: +20reps

Dette er for at ramme så mange muskelfibre som muligt, fylde musklerne maksimalt med blod og det gør det også lettere at ramme lige netop den muskel vi træner, så vi rammer den så tæt på de 100%.
Samtidig forsøger jeg også at få mine atleter til at træne de svageste punkter i starten af ugen, hvor de har mest energi, som regel er det de store muskelgrupper i starten og de små i slutningen af ugen. Normalt er en trænings uge fra mandag-fredag og fri i weekenden, men igen det kommer an på den enkelte. Ellers bruger vi ikke ugedage, men træningsdage 1-5 og fridag 6+7 ☺

Fase 2:
I anden fase går vi i gang med den rigtige træning nu hvor teknik og principper er på plads. Det er nu vi kan begynde at give den gas til træning og udnytte at der er mad i kroppen. Angående mad, så bliver der hverken vejet eller talt kalorier her, men jeg gennemgår kosten, så det er de rigtige madvarer som bliver indtaget, dog intet ekstremt. Denne fase tager også cirka 8 uger, alt efter hvilken form atleten er i.

Mht. maden, så køres der højt på protein hele vejen. Start er fordelingen ca. 50/25/25%(p/k/f), og dette ændres gradvist hen mod slutningen af diæten, så vi rammer en fordeling som hedder ca. 60/20/20%. I starten går jeg ikke så meget op i hvilke kulhydrater den enkelte indtager f.eks. ris eller pasta, men hen imod slutningen begynder vi at pille så mange kulhydratprodukter ud som indeholder for meget stivelse og sukker. De nye forsyninger af kulhydrater kommer nu fra fra søde kartofler, perlebyg, linser eller rugbrød med min. stivelselse indhold. Jeg forsøger også at holde indtaget af proteinshakes på et minimum, da jeg gerne vil have de får så meget rigtig mad som mulig, men også fordi det giver en bedre mæthed.

Fase 3:
I tredje fase begynder vi at rydde op i kosten, og finder ud af hvor mange kalorier der skal indtages og herefter rettes der til så det rette vægttab sker pr. uge. Jeg er ikke den store tilhænger af cardio for bare at lave cardio. Personlig vil jeg hellere lade min atlet ligge lidt lavere i mad og lade dem slippe for endeløse timer af cardio, så de heller ikke ender op med 3 timers træning om dagen ved siden af job/studier samt parforhold. Jeg går meget efter at det skal være en god rejse mod målet for min atlet. Vi når dog altid et punkt, hvor vi ikke kan sætte kalorierne længere ned, og her er det så jeg sætter cardio på programmet. Normalt kommer der ikke cardio på programmet før sidste fase. Dette forløb løber frem til cirka 12 uger før konkurrence datoen.

AnniBF02.jpg


Fase 4:
I fjerde og sidste fase, finder vi for alvor ud af hvor langt vi er nået, og hvor der skal sættes ind de sidste 10-12 uger op til konkurrence datoen. Det er her hvor formen bliver så meget bedre, så man kan se om de svagheder der var, er blevet bedre og om der er dukket nogle nye op under ”fedtet, som skal have en kærlig hånd. Det er også i denne fase der ændres lidt på træningen i retning af super-set, giant-set, drop-set eller øget antal reps for virkelig at modne muskulaturen og pumpe blod i musklerne. Det hjælper også på at få brændt noget fedt af, da densiteten bliver reduceret en tand eller 2, dog bliver vægten sat en smule ned for at kunne gennemføre disse øvelser korrekt og sikkert. Det er også i denne del at der bliver sat cardio på programmet, for ikke at sætte kalorierne for meget ned og samtidig give kroppen et ”chok” til at blive ved med at smide fedt. Det cardioudstyr jeg altid anbefaler er sofa-cyklen, step-maskinen, skøjtemaskinen(som jeg kalder den) og ellers løbebåndet til at gå ture på. Maskinerne er alle gode til at trimme ens ben på. Alt efter formen på atleten øges eller sænkes cardioen i denne periode. Det er i denne fase, at man virkelig bliver sat på en test både med hensyn til fristelser(mad) og humørsvingninger, og det er her vi kommer til at lære nye sider af os selv på både godt og ondt.

DM2010guld.jpg
DM2010guld.jpg (18.94 KiB) Vist 4707 gange


Det er nu sandhedens time kommer, og det bliver tydelig om man har gjort det godt nok som atlet og som coach. Har vi begge gjort vores bedste, så er der en tur på scenen i vente, men har man hygget sig lidt for meget og været useriøs, så får man også at vide, at det nok ikke er i år man kommer på scenen. Det sidste har dog heldigvis ikke været tilfældet ☺
Dette var lidt om hvordan et forløb mod en konkurrence hos Team B/Hakan Hansen kan foregå, når det skal ned på papir. Det skal nævnes, at mange gange sker det at der afviges for planen for at få det hele til at passe sammen. Jeg mener at et sådanne forløb skal have en god portion af kommunikation mellem atlet og coach, og der skal være plads til forskelligheder og højt til loftet. Derudover bør ingen beslutninger tages uden at atleten har været involveret.
Vedhæftede filer
dm2010-0509.jpg
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mange tak for dette til bodybuilding.dk

Mvh

Hakan
Hakan /Nordic-Muscle / Scandinavian Physiqe Coach
http://www.nordic-muscle.com
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. nov 2007, 09:58
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Super cool interview/indslag, fedt at læse lidt om Team B :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4239
Tilmeldt: 17. mar 2007, 17:51
Geografisk sted: Frederikshavn
 
Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Ingen kostplan



toto_G4M3R skrev:
kæft han er stor :O Men er det bare mig, eller er der masser broscience ved 2:10? :shock:
men det ser da ud til at virke :dope:


Jeg får nok et smæk i hovdet fra nogle for at kommentere på denne måde.

Men er det bare mig eller køre han ikke mange af sine øvelser med dårlig teknik ?
Tænker mere at der er meget "cheat" involveret i hans press øvelser, eller er det bare mig ?

Har altid haft den holdning om at tingene ikke bare skal kastes derop med moment, men løftes derop med kontrol.
Eller er det også udemærket at gøre det sådan ?

Et pump er vel ikke bare et pump ?
Følg med i min log på http://www.getswole.dk ved at klikke på linket
HER!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. jan 2011, 09:01
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Fra Grundts log:
Grundt skrev:I stedet for at logge om min i øvrigt fantastiske rygtræning idag vil jeg hellere skrive at jeg under træning blev ringet op af DBFF og fik at vide at jeg nu er dansk mester i AF-180. Det bevirkede også at resten af træningen blev lallet over i total eufori og med umotiverede hop undervejs. Det er nok det bedste telefonopkald jeg har fået! :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king:
Loggen på min hjemmeside: morinist.dk
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2008
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 697
Tilmeldt: 1. mar 2008, 21:48
Geografisk sted: Hygind, Vestfyn
 
Træner her: Fitness World Assens
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Sir1 skrev:Fra Grundts log:
Grundt skrev:I stedet for at logge om min i øvrigt fantastiske rygtræning idag vil jeg hellere skrive at jeg under træning blev ringet op af DBFF og fik at vide at jeg nu er dansk mester i AF-180. Det bevirkede også at resten af træningen blev lallet over i total eufori og med umotiverede hop undervejs. Det er nok det bedste telefonopkald jeg har fået! :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king: :king:

Tillykke til Grundt, men pinligt for DBFF og dybt uprofessionelt. Farce.
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



Garik skrev:
Sir1 skrev:Tillykke til Grundt, men pinligt for DBFF og dybt uprofessionelt. Farce.

Det da god stil de erkender deres fejl, og gør den rette mand til vinder. I stedet for bare at lade det gå i glemmebogen.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009
 
Reputation point: 302
 
Indlæg: 20081
Tilmeldt: 23. maj 2008, 09:46
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



De medajler der er blevet givet, bliver ikke krævet tilbage.
Men hvad der skete er jo selvfølgelig uheldigt, men det er jo en menneskelig fejl. Jeg synes kun det er en stor styrke at vise sin svaghed. Jeg synes ikke man kan tillade sig at kritisere forbundet yderligere, for det er altså mennesker der arbejder R**** ud af bukserne for at vi andre kan have en fed weekend der fejrer kroppen. Og på nær hvad der skete i Fitness var det jo et fantastisk DM. Man kan jo tydeligt se at det er en sport der vinder popularitet.
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mogensen skrev:
Garik skrev:
Sir1 skrev:Tillykke til Grundt, men pinligt for DBFF og dybt uprofessionelt. Farce.

Det da god stil de erkender deres fejl, og gør den rette mand til vinder. I stedet for bare at lade det gå i glemmebogen.

Tja, men derfor er jeg nu enig med Garik... det er sgu for fjollet, at man sådan fumler rundt i pointene - det skal bare være i orden. Hvis min hukommelse ikke helt svigter mig, så er det ikke første gang, de har været ude i sådan et stunt :^o

Omvendt er jeg selvfølgelig enig i, at det er positivt at man kan fra forbundets side kan erkende sine fejl. Trods alt...

Stort tillykke til dig, Grundt! Du stod helt sikkert også godt. Men det er da pissesurt ikke at få anerkendelsen, når man står på podiet. Det kan jeg sgu godt forstå, hvis man kan være temmelig frustreret over!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2648
Tilmeldt: 21. dec 2007, 18:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige en lille husker, så er det jo ikke Forbundet som har bedømt atleterne til DM, men dommerne og dem som sidder og regne på point osv.

DBFF har stået for, at stable et godt stævne på benene.

Dog skide synd for div.atleter som er blevet berørt af sådanne en FEJL
Hakan /Nordic-Muscle / Scandinavian Physiqe Coach
http://www.nordic-muscle.com
Billede
Brugeravatar

 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18. nov 2007, 09:58
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Grundt skrev:De medajler der er blevet givet, bliver ikke krævet tilbage.
Men hvad der skete er jo selvfølgelig uheldigt, men det er jo en menneskelig fejl. Jeg synes kun det er en stor styrke at vise sin svaghed. Jeg synes ikke man kan tillade sig at kritisere forbundet yderligere, for det er altså mennesker der arbejder R**** ud af bukserne for at vi andre kan have en fed weekend der fejrer kroppen. Og på nær hvad der skete i Fitness var det jo et fantastisk DM. Man kan jo tydeligt se at det er en sport der vinder popularitet.


Man kan kun håbe på, at det er en fejl forbundet tager ved lære af, og at det forhåbentlig ikke vil ske oftere. Kan huske at det også skete i AF -180 finalisterne i 2007, hvor jeg stillede op.

Og tillykke med titlen Niklas :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1865
Tilmeldt: 12. mar 2008, 21:19
Geografisk sted: Viborg
 
Træner her: SportsClub Viborg
DIT Studie
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Ingen kostplan



Det skete også i 2005. Der var det også den forkerte vinder, der blev udkåret på scenen i AF-klassen. I omklædningsrummet fandt de ud af fejlen, og så kunne medaljerne bytte plads bag tæppet.

Så lektien må være; lad være med at forsøge at vinde AF-klassen i et ulige årstal. :blackeye:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 177
Tilmeldt: 14. jun 2007, 08:45
Geografisk sted: Dronninglund
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



:whistle: Haha alle ved jo at ulige årstal betyder uheld!
Brugeravatar

 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 18. jul 2009, 11:12
Geografisk sted: Roskilde
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Bodybuilding & Fitness




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster