Lige i mit tilfælde havde jeg følgende liggende:
1 sød kartoffel
1 stor gulerod
400 g hakket oksekød
Hvidløg
Frisk rød chili
Rød peberfrugt
Start med at hakke rodfrugter, hvidløg, chili og peberfrugt så groft/fint som du nu ønsker det. Kødet gemmer vi til lidt senere.
Smid skidtet i en skål/pose/whatever, på med noget olie, salt, peber, rosmarin og hvad man ellers lyster af krydderier.

Smid det på en pande så det lige får lidt varme... det må gerne være lidt høj varme

Skær toppen af 2 friske peberfruger. Det kan du passende gøre lidt tidligere, så du kan hakke toppene og smide med på panden fra før.
Dvs. du ender med at putte peberfrugt ind i en peberfrugt
Nå, men det var de der peberfrugter vi kom fra...
Udhul dem med en lille kniv. Hvis de er meget "knoldede" i bunden, så kan du evt. skære lidt af så de bliver flade, således at de kan stå op. Pas på ik at skære for meget af, så der kommer hul hele vejen igennem.. så ryger fyldet bare ud

Mens panden stadig er på høj varme, smid kødet på og lad det brune.

Imens har du selvfølgelig tændt din ovn på ca 180 grader. Hvis ikke:
Fyld din kød/grønt blanding i peberfrugterne og smid dem i et fad. Jeg har brugt bagepapir, fordi jeg ikke gider vaske så meget op.
Nå ja, jeg havde også nogle tomater jeg bare har skåret midt over i sagesløst kastet op i fadet og drysset med noget timian.

Ind i ovnen i... tjaaaa.... det er egentlig bare for at få det hele til at gå i symbiose.. Kødet er sandsynligvis gennemstegt fra da det var på panden, og rå peberfrugt det dør man jo ikke af.. Meeen 10-15 minutter, så er der en fin sammensmeltning. Man kan evt. drysse lidt revet ost ovenpå inden de ryger i ovnen, for at give et sidste touch.

Og sådan her kan se så se ud når man skal guffe

Jeg er på sparerunde i øjeblikket og jeg havde lige nogle frost kartofler i fryseren.. Ellers liker jeg nu mere friske kartofler.
Så er jeg ikke den store sovselaver. Dvs. det jeg strækker mig til det er Knorrs bernaise pulver lavet på mælk. Men jeg putter ekstra estragon i. Boom, så smager det sgu af ægte bernaise. Næsten.
Protein, carbs, fedt og kcal indhold?
Jeg har hverken vejet, målt op eller gidet regne noget ud.
Så der kan jeg kun pege fingre af dig og sige: