Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1121
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

High carb/kcal dag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej drenge ..

Jeg er i gang med cut, men her for tiden synes jeg sgu det står lidt stille. Har tabt de første syv kilo fint, og skærer stille og roligt i kcal'erne. Men nu hvor jeg er på omkring 2500kcal samt en halv times cardio pr dag synes jeg ikke der sker mere, og det er altså langt under det jeg lå på for bare en uge siden, hvor jeg trods alt tabte mig 700g.

Så er det jeg tænker, om der rent faktisk er noget evidens bag sådan en "æde dag", som folk praktiserer? Jeg har altid set det som en dag, hvor man kan få motivationen lidt igen, men det er ikke det, der kniber ved mig.

Kan sådan en "æde dag" være det, der skal til for at mine forbrænding bliver sat i gang igen, eller er det bare bullshit? :)
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Såvidt jeg ved vil ædedage ikke gøre det store for din forbrænding, så nej man skal ikke gøre det for at booste sin forbrænding.
Overthinkers are rarely those who train hard enough to actually get results

Reputation point: 0

Træner her: Anger Mangement

Jeg har da en spisedag 1 gang om ugen. Altså hver søndag æder jeg lige hvad jeg vil. Det fungere fint. Forstår ikk at folk kan uden at gøre det mindst en gang om ugen :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog

En decideret ædedag er dumt, især hvis du har en god appetit, hvis du går amok i pizza, junk & snacks kan du nemt indtage 300-500gr fedt og uhyggelige mængder kalorier.

Tilgengæld kan en low fat carb up dag, evt. i forbindelse med en god gang volumen træning godt svare sig hvis du er langt nede i fedtprocent. Den process der laver carbs om til fedt går heller ikke igang før flere dage med massivt carb indtag (mener at det er 2-3 dage med 900+gr carbs om dagen).
har ikke noget på hånden, men er ret sikker på at der findes evidens for, at carb-ups er gavnlige for hormonniveau for folk der er meget hakkede.
Har en kammerat der efterhånden som hans fedtprocent nåede ned, carbede up med ret hidsige mængder carbs hver 4-5 dag.

Men med mindre din fedtprocent er lav er der vist ikke noget rent fysiologisk der taler for en ædedag/carb-up dag, udover selvfølgeligt at redde dig fra at blive vanvittig :)

PS: vægttab kommer i ryk, og bør som udgangspunkt slet ikke måles i gram.

Der er rimeligt meget info & evidens på Lyle McDonalds site:
bodyrecomposition.com
Brugeravatar

carbs til fedt.
http://www.bodyrecomposition.com/resear ... nesis.html

Lidt teknisk om refeed.
http://www.bodyrecomposition.com/fat-lo ... lator.html
Which is why I’m so adamant about all diets having a refeed/anabolic phase at some point. You need to turn off diet induced catabolism although I should note that AMPk activation is only one of many mechanisms (including insulin, cortisol, etc, etc.)
Brugeravatar

Jeg har selv en spisedag hver eller hver anden uge, og det er jeg godt tilfreds med. Tror ikke det gør det helt store for forbrændingen, men det er godt til psyken og musklerne. Fedt at mærke the swoleness, når musklerne lige bliver fyldt med carbs igen. De første gange var det high carb/low fat refeed-dage, men på det sidste er det gået lidt mere over i det, som jeg har lyst til. :mrgreen: Til gengæld holder jeg samlet set kalorierne i snor. En all-in smovsedag kan hurtigt fucke en uges cut op.

Hvad får du at spise på en normal dag? det kunne være at en større mængde af dine carbs skulle komme fra grøntsager mm.? På den måde får du mere mad for kalorierne, hvilket er godt for forbrændingen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Herning

Træner her: Herning Styrke & Motionsklub
Equinox Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 162.00

Kostplan: Ingen kostplan

@Foodman: Super brugbart svar - Tak. ;) Giver det en uge til, og hvis jeg ikke taber mig med nuværende kost/træning, må jeg prøve en refeed dag.

@Banger: Du kan se min kostplan ude i siden. Jeg får ikke ret mange grøntsager, hvilket jeg selvfølgelig burde. Hvorfor er det godt for forbrændingen?
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Nu må du undskylde jeg ikke kommer med et super konstruktivt svar på dit spørgsmål, men ifølge din plan spiser du 125 gram makrel i tomat med 40 gram rugbrød (en meget lille skive). Er du sikker på det passer? :wink:
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Nu må du undskylde jeg ikke kommer med et super konstruktivt svar på dit spørgsmål, men ifølge din plan spiser du 125 gram makrel i tomat med 40 gram rugbrød (en meget lille skive). Er du sikker på det passer? :wink:

Haha. Det er helt i orden.
Men ja, det passer. Er tit blevet hatet pga mit overforbrug af pålæg på rugbrød. :hihi:
Brugeravatar

Nogle gør brug af de såkaldte cheat dage for derigennem at øge frigivelsen af det vægtregulerende hormon leptin. Ikke noget jeg selv har gjort brug af i mere end 2 uger af gangen så kan ikke dokumentere fedt tab, men ved at der er "drenge" med lave fedtprocenter der leger rundt med det.
En tilgang til det er at du dagen før en cheat dag har en low carb dag hvor du i den dags træningspas forsøger at forbrænde så meget af dine glycogen depoter som muligt. Dagen efter kan du så gå amok i carbs og fedt, og på et tidspunkt tage dig en density workout. Dagen herefter er der nogen der vælger at "sulte" sig selv og ikke indtage andet end vand, da leptin frigivelsen i kroppen efter en cheat dag skulle være så stor at du ikke ville føle dig sulten i mere end et par timer. På denne dag bør man også udføre en høj intensiv træning.
Som sagt ikke noget jeg kan dokumentere :D

Styrkeliste
- Squat: 150.00
- Dødløft: 215.00

Galleri: Vis galleri (2)

er det ikke fordi ens ligevægtsindtag falder når man taber sig ?
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster