Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Kost og søvn til morgen træning.

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Har frem hævet mine spørgsmål med kursiv, da det blev til lidt meget tekst i forhold til spørgsmål.

Jeg står i den heldige position at jeg er blevet far til en lille datter.

Har nu været på barsel i 3 uger, hvor jeg har haft tid til og træne lidt når hun har sovet.

Men når jeg starter på job om 1 uge vil jeg gerne planlægge det så jeg får så meget tid som muligt sammen med familien. Overvejer derfor om jeg måske kan lære mig selv og stå op og træne ca. kl. 04.30. Altså overstå træning inden job, også have familie tid når jeg kommer hjem,

Det kommer til og dreje sig om 2 - 3 gange om ugen, alt efter om man ligger den treide træning i weekenden eller om Fredagen.

Har søgt lidt frem og tilbage her inde, og de fleste jeg finder siger god for det, dog at man helst skal spise noget inden. Det finder jeg bare lidt svært da jeg vil være træt af og træne med mad i maven.
Så tænkte om man kunne spise nogle gode kulhydrater (eks havregryn) inden senge tid også stå op og nøjes med måske en banan + koffein pille (Hvis nødvendigt) inden træning?
Også spise en god omgang foder efter træning.

Har set nogle stykker der skriver at ryggen er særlig modtagelig for skader om morgenen? Men er det så galt at det ikke kan afhjælpes med god opvarming?

Trænings porgrammet bliver noget simpelt fullbody 3 X i ugen 5X5 halløj til og starte på for at komme igang, også med tiden vil jeg nok gå igang med nogle mere struktureret styrke cyklusser.

Jeg er klar over at jeg nok kommer til og mangle noget søvn i løbet af ugen, men noget af det burde kunne hentes i weekenderne. Vil dog skyde på at jeg godt kan få 6 timer i snit hver nat i hverdagene, alt efter hvad vil laver af "natte vagt" aftaler her i huset.

Personligt ser jeg det ikke de overstående ting som et problem, men nok mere en til vænnings sag. Men ville alligevel lige høre jer ad.

Har også overvejet og træne sent aften i stedet, men ved ikke helt hvad jeg hælder mest til, derfor har jeg tænkt mig og eksperimentere lidt med begge dele måske. Det hele kommer jo også lidt an på hvad bette pigen giver lov til.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Allingåbro, ØstJylland.

Styrkeliste
- Squat: 115.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Først og fremmest stort tillykke !!!!!

Hvad angår dit liv fra nu af og frem er jo op til dig selv!
Som med alt andet ville jeg sætte mig nogle mål..

Mit mål lyder "At være den bedst mulige far".

Hvordan er man så det, ja det ved du vel selv... Men træning er en af de ting der skal til! For man bliver nød til at sætte sig selv højere op på listen end man lige tænker..

Hvad angår din trænings tid, så kan du uden problemer stå op om morgenen og træne "fasted".. gør jeg selv 3 gange om ugen. (løber om morgenen før arbejde, 3 gange om ugen).. Derudover træner jeg 2-3 gange styrketræning.. Der er nu en lille på vej igen.. Så igen bliver man nød til at priorteer. Jeg priorteer træning højere end meget andet, så jeg får alligevel trænet 5 gange om ugen i snit.

Jeg køre intermitting fasting, og spiser fra 11-19 hver dag.. Så hvis jeg løber om morgenen klokken 6. Så spiser jeg alligevel ikke før klokken 11. Og jeg har det bedre end jeg nogensinde har haft det fysisk.. (nærmer mig de 30).

Jeg er også så heldig at være studerende.

Men børn falder jo tidligere i søvn end de fleste normale voksne. Så træning om aftenen, eller når hun sover er også en mulighed.

Dog husk, glem ikke din kone... ! :) !

Håber det gav mening...

Reputation point: 60

Kostplan: Ingen kostplan

Altså det besvarer ikke dit spørgsmål så godt, men jeg er selv lige blevet far for anden gang. Min første er 2.5 og den nye er 4 måneder. Det jeg gør er at jeg træner om aftenen når begge børn sover meget. Og stol på mig, babyer sover meget!

Men jeg har også trænet mange morgener og min erfaring er, at spise en smule havregyn, en banan og en preworkout så er man klar. Og det med skader i ryggen har jeg aldrig hørt om.

Nogle træner på tom mave og det klarer de fint, så worst case, så spis en banan og en håndfuld nødder :-)

Og tillykke!!!!
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

VPN skrev:Først og fremmest stort tillykke !!!!!

Hvad angår dit liv fra nu af og frem er jo op til dig selv!
Som med alt andet ville jeg sætte mig nogle mål..

Mit mål lyder "At være den bedst mulige far".

Hvordan er man så det, ja det ved du vel selv... Men træning er en af de ting der skal til! For man bliver nød til at sætte sig selv højere op på listen end man lige tænker..

Hvad angår din trænings tid, så kan du uden problemer stå op om morgenen og træne "fasted".. gør jeg selv 3 gange om ugen. (løber om morgenen før arbejde, 3 gange om ugen).. Derudover træner jeg 2-3 gange styrketræning.. Der er nu en lille på vej igen.. Så igen bliver man nød til at priorteer. Jeg priorteer træning højere end meget andet, så jeg får alligevel trænet 5 gange om ugen i snit.

Jeg køre intermitting fasting, og spiser fra 11-19 hver dag.. Så hvis jeg løber om morgenen klokken 6. Så spiser jeg alligevel ikke før klokken 11. Og jeg har det bedre end jeg nogensinde har haft det fysisk.. (nærmer mig de 30).

Jeg er også så heldig at være studerende.

Men børn falder jo tidligere i søvn end de fleste normale voksne. Så træning om aftenen, eller når hun sover er også en mulighed.

Dog husk, glem ikke din kone... ! :) !

Håber det gav mening...

Tak for svar og tillykk ønskningen og du har helt ret i det med mål sætningen. :)

Som du selv er inde på, så er det vel en prioritering også et spørgsmål om man virklig vil det eller ej.

Hvis jeg kan få det til og fungere med træning før arbejde vil jeg have en gode 5 - 6 timer hver aften sammen med kærste og barn + weekenderne.

Jeg er dog ikke så "heldig" at jeg studere, men er håndværker, så det tager jo også lidt på energien.

troublemaker skrev:Altså det besvarer ikke dit spørgsmål så godt, men jeg er selv lige blevet far for anden gang. Min første er 2.5 og den nye er 4 måneder. Det jeg gør er at jeg træner om aftenen når begge børn sover meget. Og stol på mig, babyer sover meget!

Men jeg har også trænet mange morgener og min erfaring er, at spise en smule havregyn, en banan og en preworkout så er man klar. Og det med skader i ryggen har jeg aldrig hørt om.

Nogle træner på tom mave og det klarer de fint, så worst case, så spis en banan og en håndfuld nødder :-)

Og tillykke!!!!

Mange tak!

Ja det er rigtig, vores har heldigvis også været en der har sovet rigtig meget, så det har været en god start.

Ok, det med kosten/faste var jeg nok også godt selv klar over ikke ville være et problem, det var mere det med ryggen jeg studset mest over da jeg læste det.

Jeg kan lige smide en citering fra der hvor jeg læste det ved, det er dog nogle gamle posts så håbet lidt på der var nogle her inde der havde nogle friske oplysninger om det:

Mandrup skrev:Det er vigtigt at faa noget energirigt i maven inden traening. Gerne nogle gode kulhydrater, da de generelt optages hurtigt. Og saa husk proteiner efter endt traening.

Jeg mener generelt ikke at morgentraening er dumt, hvis du f0ler dig frisk. Det kan dog vaere lidt farligt at k0re rigtigt tungt pres paa rygs0jlen, idet den er fuld af vaeske om morgenen. Dette kan medf0re et st0rre press paa membranerne, specielt ved 0velser som squat eller d0dl0ft.

Og saa mener jeg at en grundig opvarmning er vigtig, for baade at undgaa skader, men lige saa meget for at 'vaekke' kroppen op.

Go traening
Brugeravatar

Styrkeliste

De første 14 dage er hårde men morgen træning. Men din krop skal lige ind i en rytme så kører det :)
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

pumpfmaster skrev:De første 14 dage er hårde men morgen træning. Men din krop skal lige ind i en rytme så kører det :)

Kunne godt forstille mig der lige skal et par gange til!
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster