Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

plaid skrev:indtager bare 50g prot og 30g druesukkervejer 86.

Det ser ud til at være vigtigt at din shake ligeledes indeholder kulhydrat. I hvert fald hvis du ikke indtager kulhydrat løbende under træning.
Drikker selv 70-100 gram kulhydrat løbende under min træning alt afhængigt af hvor lang og hård træningen er. Lige efter træning indtager jeg altid minimum 30 gram kulhydrat sammen med mit protein.
Årsagen til dette kan ses i nedenstående studie fra pubmed:
Abstract
Carbohydrate, protein, and carbohydrate-protein supplements were compared to determine their effects on muscle glycogen storage during recovery from prolonged exhaustive exercise. Nine male subjects cycled for 2 h on three separate occasions to deplete their muscle glycogen stores. Immediately and 2 h after each exercise bout, they ingested 112.0 g carbohydrate (CHO), 40.7 g protein (PRO), or 112.0 g carbohydrate and 40.7 g protein (CHO-PRO). Blood samples were drawn before exercise, immediately after exercise, and throughout recovery. Muscle biopsies were taken from the vastus lateralis immediately and 4 h after exercise. During recovery the plasma glucose response of the CHO treatment was significantly greater than that of the CHO-PRO treatment, but the plasma insulin response of the CHO-PRO treatment was significantly greater than that of the CHO treatment. Both the CHO and CHO-PRO treatments produced plasma glucose and insulin responses that were greater than those produced by the PRO treatment (P less than 0.05). The rate of muscle glycogen storage during the CHO-PRO treatment [35.5 +/- 3.3 (SE) mumol.g protein-1.h-1] was significantly faster than during the CHO treatment (25.6 +/- 2.3 mumol.g protein-1.h-1), which was significantly faster than during the PRO treatment (7.6 +/- 1.4 mumol.g protein-1.h-1). The results suggest that postexercise muscle glycogen storage can be enhanced with a carbohydrate-protein supplement as a result of the interaction of carbohydrate and protein on insulin secretion.
(Zawadzki KM, Yaspelkis BB 3rd, Ivy JL. Carbohydrate-protein complex increases the rate of muscle glycogen storage after exercise. J Appl Physiol. 1992 May;72(5):1854-9.)
Vigtigheden af protein sammen med kulhydrat og ikke udelukkende kulhydrat dokumenteres samtidig i dette studie, hvis nogen skulle ønske at se dette:
(Ivy JL, Goforth HW Jr, Damon BM, McCauley TR, Parsons EC, Price TB. Early postexercise muscle glycogen recovery is enhanced with a carbohydrate-protein supplement. J Appl Physiol. 2002 Oct;93(4):1337-44.)

Martin88 skrev: Omend hurtige kulhydrater stadig er ubrugelige til andet end akutte energibehov

Ignoratios skrev:Efter min mening er insulin et af de mest anabolske hormoner, du overhovedet kan komme i nærheden af, hvorfor jeg anser det som værende ekstremt vigtigt.
Som du selv påpeger er insulin som et tveægget sværd, da det også kan stoppe fedtforbrændingen. Men fedtforbrænding lige efter træning er ikke noget jeg er nervøs i forhold til. Jeg er nervøs i forhold til kortisol og dets katabolske effekt. Derfor er jeg ikke nervøs for store spikes af insulin lige efter træning og om morgenen. På alle andre tidspunkter er jeg enig med dig - der er store insulinspikes skidt. Resten af dagen kan du bruge på at formindske insulin-niveauet og dermed øge fedtforbrændingen på andre tidspunkter end lige efter din træning. Efter træning bør fokus ligge på at undgå katabolisme.
Jeg er ligeglad med om du indtager kulhydraterne flydende eller gennem normal kost, bare det sker meget hurtigt efter træningen. Jeg foretrækker selv de flydende da det er langt lettere for mig at indtage lige efter træningen og spiket alt andet lige må være større grundet den hurtige optagelse.
At du kender mange mennesker der ikke spiser mange carbs og er alligevel er store betyder sandsynligvis bare at de forstår at time deres indtag af kulhydrater så det passer med morgenmad og træning.![]()
Beklager hvis jeg tog mig for stor frihed i min fortolkning af din tidligere post

Martin88 skrev:Ignoratios skrev:Efter min mening er insulin et af de mest anabolske hormoner, du overhovedet kan komme i nærheden af, hvorfor jeg anser det som værende ekstremt vigtigt.
Som du selv påpeger er insulin som et tveægget sværd, da det også kan stoppe fedtforbrændingen. Men fedtforbrænding lige efter træning er ikke noget jeg er nervøs i forhold til. Jeg er nervøs i forhold til kortisol og dets katabolske effekt. Derfor er jeg ikke nervøs for store spikes af insulin lige efter træning og om morgenen. På alle andre tidspunkter er jeg enig med dig - der er store insulinspikes skidt. Resten af dagen kan du bruge på at formindske insulin-niveauet og dermed øge fedtforbrændingen på andre tidspunkter end lige efter din træning. Efter træning bør fokus ligge på at undgå katabolisme.
Jeg er ligeglad med om du indtager kulhydraterne flydende eller gennem normal kost, bare det sker meget hurtigt efter træningen. Jeg foretrækker selv de flydende da det er langt lettere for mig at indtage lige efter træningen og spiket alt andet lige må være større grundet den hurtige optagelse.
At du kender mange mennesker der ikke spiser mange carbs og er alligevel er store betyder sandsynligvis bare at de forstår at time deres indtag af kulhydrater så det passer med morgenmad og træning.![]()
Beklager hvis jeg tog mig for stor frihed i min fortolkning af din tidligere post
Men du glemmer, at carbs ikke behøver være den eneste vej til et insulin respons? Og at der er en grænse for, hvor meget af insulinen du overhovedet bruger til noget alligevel. Min klare overbevisning er, at insulin spikes ikke er bevist det bedre end et mere stabilt flow af insulin.
Corisol er ikke muskelnedbrydende såfremt der er tilstrækkeligt med aminosyrer tilstede. Så indtager du whey til din morgen mad, kan du sige good bye til de problemerDesuden læste jeg lige et studie i dag, der vidste at man faktisk havde mere gavn af at indtage proteiner og carbs lige før eller ved start af træningen fremfor efter
Så for mig holder det du siger slet ikke
(søg på "protein synthesis carbohydrates post exercise" kan ikke huske om det er exercise eller workout jeg brugte som sidste ord, men det burde være tilstrækkeligt anyhow

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster