Jeg har et par spørgsmål som jeg har gået og tumlet med i et stykke tid uden at kunne finde fyldestgørende svar nogle steder i min research. Jeg tænkte derfor om I kunne hjælpe med at svare gerne med underbyggende artikler/dokumentation.
Emnet er energifordeling og cut og jeg vil starte med lidt info om mig selv:
Højde 178 cm
Vægt pr. 26/3 2012 før morgenmad 72,1 kg
Vægt pr. 14/2 2012 før morgenmad 74,7 kg
Gns. ligevægtsindtag ca. 2770 kcal
Træner 2-split på 3. år med fokus på de tre store. Har førhen dyrket meget kardio-orienteret sport og løber stadig flere gange ugentligt.
Videre til spørgsmålet. Som I kan gætte har jeg cuttet siden 14. feb. og har tabt 2,6 kg, jeg har fået en pæn (subjektivt) figur og vil ikke tabe mig mere, da jeg føler at jeg har tabt lidt for meget værdifuld muskelmasse. Omvendt har jeg stadig lidt fedt på sidebenene som jeg gerne vil af med på sigt, men min mavemuskulatur er fint defineret for nu. Min diæt har under cut bestået af protein og fedt - altså ganske få kulhydrater. Spørgsmålet er så, nu hvor jeg har nået min "strandform" kan jeg så fortsætte en "low carb" kur og kan jeg i princippet køre den kur altid også under bulk?
Så vidt jeg har læst mig frem til diverse steder er kulhydrater overflødige i forhold til muskelopbygning på nær lige efter træning (hvor jeg også indtager carbs i min shaker), men hvordan er det med kulhydrater, behøver vi dem? eller kan vi nøjes med protein og fedt?
Det kunne være fedt hvis I kendte til undersøgelser der fokuserer på dette emne.
På forhånd tak!
mvh.