Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 841
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 838

Følg bodybuilding.dk på

Lateral Raises teknik

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har altid været pænt "middelmådig" til at udføre Db Lateral raises korrekt. I hvert fald har jeg haft svært ved at mærke om min midterskulder overhovedet laver noget. Jeg gav så et forsøg med øvelsen i kabeltårnet i stedet for, for et par uger siden. Det går meget bedre. Og jeg fandt ud af at "behind the back, cable laterals" var variationen som rammer skulderen allerbedst!
Når der bliver snakket om Lateral raises generelt, er der altid en prædiken om at man skal have lidt bøjede albuer. Men hvis jeg laver dem med stortset udstrækt arm føles øvelsen faktisk endnu bedre.
Så er det okay at blive ved sådan? Hvad er grunden overhovedet til de let bøjede albuer?

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Visible Ghost skrev:Så er det okay at blive ved sådan?

Det er fint :)

Visible Ghost skrev:Hvad er grunden overhovedet til de let bøjede albuer?

Flere kg.

Find den løsning som virker for dig :) Tænk på at trække albuer op. Prøv evt. at "holde" vægten i et halv sekundt i toppen.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Casper.S skrev:

Flere kg.

Find den løsning som virker for dig :) Tænk på at trække albuer op. Prøv evt. at "holde" vægten i et halv sekundt i toppen.

Troede det var lidt ligesom med cable straight arm pulldown; At man bøjede lidt i albuerne for at skåne albueleddet?

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:Troede det var lidt ligesom med cable straight arm pulldown; At man bøjede lidt i albuerne for at skåne albueleddet?

Var også hvad jeg havde en smule i tankerne.

Den med at man skal fokusere på "albuerne op" er virkelig god. Prøver selv at lade som om jeg ingen underarm har :D

Trapz har også stor tendens til at overtage læsset, hvis jeg kommer for mange kg på, har jeg erfaret. Eller hvis jeg bevæger albuerne over skulderhøjde.

ja trapz er en værre en lige i det her tilfælde.. har selv oplevet at jeg spænder hårdt i trapz og får krampe når jeg udføre lateral raises :p hehe.. ( Skal lige lære at slappe lidt af i ryggen når jeg bare står op)

Jeg er begyndt at kører lateral raises supersettet med militarypress. Det har virkelig fungeret godt for mine side delts. har givet rigtig godt. Men kunne da være man skulle prøve at køre den i kablerne, hvis man da kan komme til (der er altid fyldt næsten #-o )

Styrkeliste

Illisher skrev:
Casper.S skrev:

Flere kg.

Troede det var lidt ligesom med cable straight arm pulldown; At man bøjede lidt i albuerne for at skåne albueleddet?

Det er også en grund til det, ja :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Illisher skrev:ja trapz er en værre en lige i det her tilfælde.. har selv oplevet at jeg spænder hårdt i trapz og får krampe når jeg udføre lateral raises :p hehe.. ( Skal lige lære at slappe lidt af i ryggen når jeg bare står op)

Jeg er begyndt at kører lateral raises supersettet med militarypress. Det har virkelig fungeret godt for mine side delts. har givet rigtig godt. Men kunne da være man skulle prøve at køre den i kablerne, hvis man da kan komme til (der er altid fyldt næsten #-o )

Det var bl.a. det der var galt hos mig når jeg kørte med db's. Mine trapz var virkelig glade for at lege med, og var mega svært at holde dem udenfor. Synes det er så meget lettere at være mere afslappet i ryggen ved kablerne. Selvom der godt kan komme lidt spændinger, hvis der igen er optaget af manden der laver 5 forskellige pushdown varianter.

flamingopikken skrev:
Illisher skrev:Troede det var lidt ligesom med cable straight arm pulldown; At man bøjede lidt i albuerne for at skåne albueleddet?

Det er også en grund til det, ja :)

Men mon det ligefrem er sådan, at man ender ud med en permanent albueskade ved at køre laterals med staight arm..?

Tror ikke man får permanent skade af det. Jeg har oplevet ondt i albueleddet efter en omgang GT10x10 med franskpress. Franskpress har altid været ond ved mine albuer. Men det er altid gået væk efter en uge eller 2 med pasuse fra de øvelser der forersager det.

Jeg læste en god artikel på t-muscle for et stykketid siden, omkring træning af skulder. Hvor man sidder skråt på bænk mens man træner side delts, og flexer mellem at side ret og ligge skråt i hvert rep.
Spændene artikel, og har også prøvet det. Synes det var super godt..

Vi lige prøve at finde artiklen så i andre også kan læse den.. :o

Styrkeliste

Det var slet ikke så svært at finde den igen.. here you go :D
http://www.tmuscle.com/free_online_arti ... _shoulders

Styrkeliste

Illisher skrev:Det var slet ikke så svært at finde den igen.. here you go :D

Skal jeg helt bestemt læse lidt på..
når jeg ikke er så træt :D

Et trick jeg bruger når jeg kører lat-raises er at sørge for at jeg for yderenden af vægten op først, desuden har jeg albuerne svagt bøjede, men virker suverænt for mig, kører dem desuden langsomt og fokuserer på såvel den excentriske del af løftet som den koncentriske. Det kan mærkes hvis man gør lidt ud af formen.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Galleri: Vis galleri (6)

Træningsgnu skrev:Et trick jeg bruger når jeg kører lat-raises er at sørge for at jeg for yderenden af vægten op først, desuden har jeg albuerne svagt bøjede, men virker suverænt for mig, kører dem desuden langsomt og fokuserer på såvel den excentriske del af løftet som den koncentriske. Det kan mærkes hvis man gør lidt ud af formen.

ydersiden? :D

Har læst flere steder ar man skal vinkle vægten så lillfingeren er øverst igennem hele øvelsen. For at tage den forverste del af skulderen så meget ud af løftet som muligt.

Styrkeliste

Although there's significantly less activity in the medial deltoid and supraspinatus during scapular plane elevation with the elbow bent, compared with the elbow straight (due to a shorter lever arm), it's a good idea to maintain a slight bend to relieve stress on the elbow joints. (15)

Derudover er hele artiklen en god gennemgang af lateral raises
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Illisher skrev:
Træningsgnu skrev:Et trick jeg bruger når jeg kører lat-raises er at sørge for at jeg for yderenden af vægten op først, desuden har jeg albuerne svagt bøjede, men virker suverænt for mig, kører dem desuden langsomt og fokuserer på såvel den excentriske del af løftet som den koncentriske. Det kan mærkes hvis man gør lidt ud af formen.

ydersiden? :D

Har læst flere steder ar man skal vinkle vægten så lillfingeren er øverst igennem hele øvelsen. For at tage den forverste del af skulderen så meget ud af løftet som muligt.

Præcis det jeg mente :) Ja ydersiden/yderenden. Men prøv det, var et fif jeg fik fra en fitness instruktør i sin tid.
Brugeravatar

Geografisk sted: Allerød

Galleri: Vis galleri (6)

Dingo skrev:http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/lateral_thinking_for_wide_shoulders

Although there's significantly less activity in the medial deltoid and supraspinatus during scapular plane elevation with the elbow bent, compared with the elbow straight (due to a shorter lever arm), it's a good idea to maintain a slight bend to relieve stress on the elbow joints. (15)

Derudover er hele artiklen en god gennemgang af lateral raises

Den var god :)

Lillefingeren øverst er en god måde at irritere supraspinatus på. Hold helst overarmen i det skapulære plan (scapular plane) og stop under vandret hvis jeres traps er overaktive.
Jeg vil også anbefale at teste alle mulige forskellige lateral raise varianter og skifte mellem dem periodisk. Equus' Lintrup lean laterals, sidende lateral raises, lean away laterals, kabel laterals er bare nogle bud.

Jer med overspænde traps, stræk dem ud så snart de er varme top og igennem hele træningen, og husk at træne nedre traps (lower traps), overaktive upper traps er relateret til skulderskader (http://www.mikereinold.com/2010/03/upper-and-lower-trapezius-imbalances.html), så sørg for at få fikset problemet.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Kostplan: Ingen kostplan

poul hansen skrev:Lillefingeren øverst er en god måde at irritere supraspinatus på. Hold helst overarmen i det skapulære plan (scapular plane) og stop under vandret hvis jeres traps er overaktive.
Jeg vil også anbefale at teste alle mulige forskellige lateral raise varianter og skifte mellem dem periodisk. Equus' Lintrup lean laterals, sidende lateral raises, lean away laterals, kabel laterals er bare nogle bud.

Jer med overspænde traps, stræk dem ud så snart de er varme top og igennem hele træningen, og husk at træne nedre traps (lower traps), overaktive upper traps er relateret til skulderskader (http://www.mikereinold.com/2010/03/upper-and-lower-trapezius-imbalances.html), så sørg for at få fikset problemet.

Hvad er godt til nedre traps, hvis man ikke er glad for upright rows? (kan ikke lige huske om det er bredt eller smalt greb der er til nedre traps).. kunne forstille mig pulldowns med hammergrip, og facepulls, er gode?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster